آموزش ریپورت کردن در اینستاگرام؛ برای ریپورت به چند نفر نیاز دارم؟

آیا تاکنون با اکانت‌هایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مواجه شده‌اید که خود را به جای شخصی دیگر جا بزنند، محتوای نامناسبی منتشر کنند یا پیام‌های نامناسبی برایتان ارسال کنند؟ در چنین شرایطی، به سادگی می‌توانید با ریپورت کردن تصاویر، محتوا یا ریپورت اکانت کاربر مورد نظر از ادامه فعالیت‌های غیرقانونی وی جلوگیری کنید. در همین راستا،‌ در این مقاله به ارائه راهکارهای کاربردی در رابطه با آموزش ریپورت کردن در اینستاگرام می‌پردازیم. برای این منظور در ابتدا، به تشریح آموزش ریپورت کردن اکانت کاربری، محتوای نامناسب و کامنت‌های اسپم خواهیم پرداخت. در ادامه تفاوت بلاک و ریپورت را بررسی کرده…

آموزش ریپورت کردن

آیا تاکنون با اکانت‌هایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مواجه شده‌اید که خود را به جای شخصی دیگر جا بزنند، محتوای نامناسبی منتشر کنند یا پیام‌های نامناسبی برایتان ارسال کنند؟ در چنین شرایطی، به سادگی می‌توانید با ریپورت کردن تصاویر، محتوا یا ریپورت اکانت کاربر مورد نظر از ادامه فعالیت‌های غیرقانونی وی جلوگیری کنید. در همین راستا،‌ در این مقاله به ارائه راهکارهای کاربردی در رابطه با آموزش ریپورت کردن در اینستاگرام می‌پردازیم.

برای این منظور در ابتدا، به تشریح آموزش ریپورت کردن اکانت کاربری، محتوای نامناسب و کامنت‌های اسپم خواهیم پرداخت. در ادامه تفاوت بلاک و ریپورت را بررسی کرده و نوع فعالیت‌ها، محتوا و کاربرانی را تشریح خواهیم کرد که ریپورت کردن آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. در نهایت نیز، خواهیم دید که به چند کاربر برای ریپورت کردن در اینستاگرام نیاز است و ریپورت شدن یک پیج چه مدت زمانی به طول می‌انجامد.

 

آموزش ریپورت کردن پست‌ نامناسب در اینستاگرام

در صورت مشاهده یک یا چند پست نامناسب در صفحه اینستاگرام کاربران، می‌توانید به روش زیر پست مورد نظرتان را ریپورت کنید:

  • ابتدا روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست تصویر ضربه بزنید:

آموزش ریپورت کردن کاربران

  • در ادامه نیاز است تا آیتم …Report را لمس کنید:

روش ریپورت کردن

  • حال اینستاگرام از شما می‌خواهد تا دلیل ریپورت کردن پست مورد نظرتان را بر اساس «اسپم بودن» یا «نامناسب بودن» پست انتخاب کنید:

راه ریپورت کردن

  • اگر آیتم اسپم را انتخاب کنید، پست مورد نظر به عنوان یک محتوای اسپم گزارش داده می‌شود:

آموزش ریپورت کردن

  • در صورت انتخاب گزینه «پست نامناسب است»، مشابه تصویر زیر در مرحله بعد باید دسته‌بندی مورد نظر برای پست مورد نظرتان را از میان دسته‌بندی‌های ارائه‌شده برای محتواهای نامناسب انتخاب کنید:

آموزش ریپورت کردن پست

  • با انتخاب دسته‌بندی مناسب، گزارشی در رابطه با محتوای نامناسب پست مورد نظر به اینستاگرام ارسال می‌شود.

 

آموزش ریپورت کردن کامنت‌های نامناسب در اینستاگرام

همان‌طور که اشاره شد، کامنت‌های حاوی الفاظ زشت، توهین و بی‌احترامی به دیگران یا کامنت‌های اسپم نیز باید ریپورت شوند. برای این منظور گام‌های زیر را در پیش می‌گیریم:

  • ابتدا کامنت مورد نظر خود را به مدت چند ثانیه متوالی لمس کنید. سپس روی آیکون علامت تعجب در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید:

آموزش ریپورت کردن کامنت

  • حال در منوی بازشده آیتم Report this comment را لمس کنید:

روش ریپورت کردن کامنت

  • در ادامه از شما پرسیده می‌شود که کامنت مورد نظرتان اسپم بوده یا حاوی محتوای نامناسب است.

ریپورت کردن کامنت های بد

  • در این مرحله مشابه روش پیشین، می‌توانید دسته‌بندی مناسب را برای کامنت مورد نظر خود انتخاب کرده و نسبت به ریپورت کردن آن اقدام کنید.

 

آموزش ریپورت کردن اکانت کاربران در اینستاگرام

برای ریپورت کردن اکانت کاربر مورد نظر، نیاز است تا گام‌های زیر را در پیش بگیرید:

  • ابتدا وارد پروفایل کاربر مورد نظر شده و در گوشه سمت راست قسمت بالای صفحه روی علامت سه نقطه ضربه بزنید. سپس از لیست بازشده آیتم …Report را لمس کنید:

آموزش ریپورت کردن اکانت ها

  • حال مشابه روش‌های پیشین باید مجموعه فعالیت‌های اکانت مورد نظر خود را در دسته‌بندی مربوطه قرار دهید تا گزارش دقیق و مناسبی برای اینستاگرام ارسال کنید:

روش ریپورت کردن اکانت ها

  • اگر اکانت مورد نظر را در دسته‌بندی مربوط به اکانت‌های «اسپم» قرار دهید، گزارش اسپم مشابه آن چه در تصویر زیر می‌بینید، ارسال می‌شود:

راه ریپورت کردن اکانت

  • در صورتی که آیتم فعالیت‌های «نامناسب» را برای اکانت مورد نظر انتخاب کنید، خواهید داشت:

آموزش ریپورت کردن یک اکانت نامناسب

  • در این مرحله نیاز است تا یکی از موارد «ریپورت کردن پست‌ها، پیام‌ها و کامنت‌های این اکانت» یا «ریپورت کردن خود اکانت» را انتخاب کنید. به این ترتیب با انتخاب دسته‌بندی مناسب، فرآیند ارسال گزارش درباره فعالیت‌های نامناسب یک اکانت با موفقیت به پایان می‌رسد.

 

بلاک یا ریپورت کردن؛ کدام را در اینستاگرام استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد دو اصطلاح ریپورت کردن یک اکانت و بلاک کردن آن را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند؛ در حالی که این دو موضوع کاملاً متفاوت هستند و از روش‌های مختلفی برای هر یک از آن‌ها می‌توان بهره گرفت. در این راستا، مطالعه مطالب رفع بلاک اینستاگرام و همچنین رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام خالی از لطف نیست.

اما روش ریپورت کردن برای مواردی مانند مشاهده پست‌های نامناسب، کامنت‌های اسپم، نقض قانون کپی‌رایت و … کاربرد دارد. این در حالی است که بلاک کردن برای مواردی کارساز است که تمایلی به برقراری ارتباط با اکانت مورد نظر ندارید! در این صورت اکانت مربوطه را بلاک می‌کنید تا دیگر پست‌ها، استوری‌ها و سایر فعالیت‌های او را در اینستاگرام، مشاهده نکنید!

آموزش ریپورت کردن در اینستاگرام

چه چیزی را در اینستاگرام باید ریپورت کرد؟

  • کاربرانی که خود را به جای دیگران جا می‌زنند. در واقع، این افراد با ایجاد پیجی به نام کاربر مورد نظر خود و همچنین انتشار تصاویر شخصی‌اش اقدام به جعل هویت وی می‌کنند. در صورت مشاهده پیج‌های فِیکی از این دست، می‌توانید اکانت مربوطه را ریپورت کنید.
  • کاربرانی که خود را به جای سلبریتی‌ها جا می‌زنند. به بیان دیگر، برخی افراد نیز با ایجاد پیج‌هایی به نام افراد مشهور مانند بازیگران، خواننده‌ها و … اقدام به فریب دادن مردم و طرفداران فرد مورد نظر می‌کنند. چنین پیج‌هایی حتماً باید ریپورت شوند تا جلوی اقدامات سودجویانه آنان گرفته شود.
  • کاربرانی که تصاویر افراد دیگر را در پیج خود منتشر می‌کنند. در حقیقت، این افراد بدون در نظر گرفتن حق معنوی تصاویر، نقاشی‌ها یا پست‌های دیگران آن‌ها را کپی کرده و در صفحات خود منتشر می‌کنند. این موارد هم برای رعایت رفتار حرفه‌ای و همچنین حفظ حقوق مادی و معنوی صاحب اثر باید گزارش داده شوند.
  • کاربرانی که محتوای غیرمجاز در اینستاگرام منتشر می‌کنند نیز مستحق ریپورت کردن هستند! در واقع، محتوایی مانند تصاویر مربوط به خشونت، خودکشی، تصاویر و تهدیدآمیز یا ویدئوهایی حاوی تصاویر آزار و اذیت حیوانات و کودکان همگی جزء محتواهای مخرب شناخته شده و باید ریپورت شوند.
  • تصاویر خلاف شئون دینی یا تصاویر مستهجن، فیلم‌های نامناسب و همچنین کامنت‌های حاوی محتوای مشابه نیز باید خیلی سریع گزارش داده شوند.
  • در نهایت، کاربرانی که اقدام به انتشار تبلیغات نامناسب می‌کنند نیز مشمول نقض قوانین بوده و باید ریپورت شوند. در واقع، برخی افراد با انتشار تبلیغ‌های غیرمتعارف، نادرست یا نامناسب کاربران دیگر را فریب داده و اقدام به سودجویی از آنان می‌کنند که فعالیت‌های این افراد نیز باید گزارش داده شوند.

 

برای ریپورت کردن یک اکانت به چند نفر نیاز است؟

به طور کلی، برای ریپورت کردن یک اکانت و بسته شدن پیج وی، معمولاً نیاز است تا حداقل ۱۵ نفر گزارشی در رابطه با فعالیت‌های نامناسب او به اینستاگرام ارسال کنند. با این حال این موضوع به میزان زیادی به نوع فعالیت اکانت مورد نظر بستگی دارد. به عبارتی، چنانچه فعالیت‌های یک اکانت تناقض بسیار زیادی با قوانین اینستاگرام داشته باشند، ارسال یک گزارش تخلف نیز می‌تواند منجر به بسته شدن پیج او گردد. در عین حال،‌ اگر کاربری فعالیت‌های مناسبی داشته و از قوانین اینستاگرام تخطی نکند، با ارسال ۱۰۰ گزارش هم نمی‌توان آسیبی به پیج او وارد کرد!

 

ریپورت شدن یک پیج چقدر طول می‌ کشد؟

به طور معمول، ظرف مدت ۲۴ ساعت، گزارش‌های ارسال‌شده به اینستاگرام بررسی شده و نتایج آن مشخص می‌گردد. به عبارت دیگر، اگر کاربری از قوانین تخطی کرده و این موضوع برای اینستاگرام محرز شود، پس از حداکثر ۲۴ ساعت (بسته به نوع فعالیت‌های انجام‌شده) اخطاری برای او ارسال شده و از ادامه فعالیت‌های اکانت مربوطه برای مدت زمانی معین، جلوگیری می‌شود. به علاوه، اگر فعالیت‌های اکانت مذکور تناقض بسیار زیادی با قوانین اینستاگرام داشته باشد، حساب کاربری وی به طور کامل مسدود می‌شود!

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی هر یک از ویژگی‌های قابلیت‌های بلاک و ریپورت کردن در اینستاگرام پرداخته و تفاوت‌های آن‌ها را برشمردیم. در ادامه به آموزش ریپورت کردن اکانت، کامنت و پست‌های مختلف در این شبکه اجتماعی پرداختیم. همچنین دیدیم که ارسال حداقل ۱۵ گزارش تخلف (بسته به فعالیت‌های اکانت مورد نظر) می‌تواند منجر به غیرفعال شدن حساب کاربری افراد شده و این موضوع ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت اعمال می‌گردد. شما چه تجربه‌ای در رابطه با قابلیت ریپورت اینستاگرام دارید؟ پیشنهادات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

در پایان، اگر فکر می‌کنید که به اشتباه از سوی اینستاگرام ریپورت شده‌اید و فعالیت‌های اکانت‌تان مسدود شده است، می‌توانید جهت حل مشکل خود به مطلب «رفع ریپورت اینستاگرام» مراجعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید