برای رفع ریپورت اینستاگرام خود چه کار کنیم؟

چه اتفاقی می‌افتاد اگر کاربران فضای مجازی بدون هیچ قانونی اقدام به رفتارهای خودسرانه، بی‌قید و قانون یا ناقض امنیت و حریم شخصی سایرین انجام می‌دادند؟ خوشبختانه هر یک از پلتفرم‌های دیجیتال و همچنین شبکه‌های اجتماعی یکسری قوانین مشخصی برای خود دارند. شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اکانت کاربران ناقض قوانین تعریف‌شده خود را غیرفعال می‌کند. همچنین خود کاربران نیز امکان ریپورت کردن کاربرانی را دارند که هر گونه فعالیت‌های خلاف قوانین این شبکه اجتماعی انجام می‌دهند. حال ممکن است برخی کاربران بنا به دلایل سهوی، غیرواقعی یا اشتباه ریپورت شده و از سوی اینستاگرام مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند! در…

رفع ریپورت اینستاگرام

چه اتفاقی می‌افتاد اگر کاربران فضای مجازی بدون هیچ قانونی اقدام به رفتارهای خودسرانه، بی‌قید و قانون یا ناقض امنیت و حریم شخصی سایرین انجام می‌دادند؟ خوشبختانه هر یک از پلتفرم‌های دیجیتال و همچنین شبکه‌های اجتماعی یکسری قوانین مشخصی برای خود دارند. شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اکانت کاربران ناقض قوانین تعریف‌شده خود را غیرفعال می‌کند. همچنین خود کاربران نیز امکان ریپورت کردن کاربرانی را دارند که هر گونه فعالیت‌های خلاف قوانین این شبکه اجتماعی انجام می‌دهند. حال ممکن است برخی کاربران بنا به دلایل سهوی، غیرواقعی یا اشتباه ریپورت شده و از سوی اینستاگرام مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند! در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا دلایل منجر به ریپورت شدن در اینستاگرام را شرح داده و روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام را بررسی کنیم.

 

چرا اکانت کاربران در اینستاگرام ریپورت می‌ شود؟

در ابتدا بهتر است تا دلایلی را بررسی کنیم که منجر به ریپورت شدن اکانت و در نهایت غیرفعال شدن آن می‌گردند. به طور کلی، اکانت‌های کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام ممکن است توسط خود اینستاگرام یا از سوی کاربران دیگر ریپورت شوند. در ادامه دلایل رایج ریپورت شدن اینستاگرام را بیان می‌کنیم:

  • انتشار پست‌های متوالی در فواصل زمانی کوتاه
  • درج تعداد کامنت‌های بیش از حد مجاز در فواصل زمانی کوتاه
  • فالو کردن تعداد بیش از حد مجاز کاربران در یک بازه زمانی مشخص
  • درج نظرات اسپم یا تبلیغاتی در پست‌های دیگران (مانند استفاده بیش از حد از ایموجی در کامنت‌ها)
  • کپی کردن پست‌های دیگران و انتشار آن‌ها به نام خود
  • ارسال نظرات تبلیغاتی، غیراخلاقی و تهدیدآمیز در پست‌های دیگر کاربران
  • انتشار محتوای غیرمجاز، غیرمتعارف، خشونت‌بار، غیراخلاقی یا توهین‌آمیز در اینستاگرام
  • نقض قانون کپی‌رایت در انتشار پست‌های مختلف در اینستاگرام

دلایل ریپورت اینستاگرام

۶ روش کاربردی برای رفع ریپورت اینستاگرام

۱. رفع ریپورت اینستاگرام با کامنت انگلیسی

یکی از روش‌های رایج برای رفع ریپورت اینستاگرام این است که از فالوورهای خود بخواهید تا در پست‌های شما کامنت‌هایی به زبان انگلیسی ارسال کنند. در واقع، بدین طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند از اسپم نبودن اکانت‌تان اطمینان حاصل کند. همچنین در این صورت اینستاگرام متوجه تمایل دیگر کاربران به حضور و ادامه فعالیتتان در این پلتفرم می‌شود.

۲. تغییر ایمیل مربوط به اکانت اینستاگرام

یک روش دیگر برای خارج شدن از ریپورت اینستاگرام تغییر دادن آدرس ایمیل درج‌شده در اکانت‌ است. برای این منظور کافی است تا به روش زیر عمل کنید:

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و از گوشه سمت راست روی آیکون پروفایل شخصی ضربه بزنید:

راه رفع ریپورت اینستاگرام

  • پس از ورود به پروفایل خود، گزینه Edit Profile را لمس کنید:

چگونگی رفع ریپورت اینستاگرام

  • در صفحه باز شده، مشابه تصویر زیر می‌توانید از فیلد Email address نسبت به تغییر آدرس ایمیل خود اقدام کنید:

رفع ریپورت اینستاگرام

۳. رفع ریپورت اینستاگرام با پیام Action Blocked

اگر در هنگام ورود به پروفایل خود با پیام Action Blocked مواجه می‌شوید، بدین معنی است که از سوی اینستاگرام ریپورت و سپس بلاک شده‌اید. برای رفع ریپورت می‌توانید در صورت مشاهده پیام مذکور مشابه تصویر زیر روی آیتم Tell us ضربه بزنید.

گزارش رفع ریپورت اینستاگرام

در ادامه، اینستاگرام پیامی به ایمیلتان ارسال می‌کند و از شما می‌خواهد تا یکسری اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کرده و برای این شبکه اجتماعی ارسال کنید. بدین ترتیب اینستاگرام از واقعی بودن هویت‌تان اطمینان حاصل کرده و ظرف مدت چند روز اکانت‌تان را از حالت ریپورت خارج می‌کند.

۴. رفع ریپورت اینستاگرام در تنظیمات

از طریق قابلیت ارسال گزارش نیز می‌توانید برای خارج شدن از ریپورت اینستاگرام اقدام کنید. برای این منظور باید به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد پروفایل شخصی خود شده و روی آیکون ≡ ضربه بزنید. سپس مشابه تصویر زیر آیتم Settings را لمس کنید:

مراحل رفع ریپورت اینستاگرام

  • در لیست موجود روی آیتم Help ضربه بزنید:

خارج شدن از ریپورت اینستاگرام

  • در ادامه نیاز است تا مورد Report a problem را انتخاب کنید:

خروج از ریپورت اینستاگرام

  • در این مرحله برای ارسال گزارش مربوط به مشکل خود، روی آیتم Report a problem از لیست موجود ضربه بزنید:

راه خارج شدن از ریپورت اینستاگرام

  • در مرحله بعد می‌توانید مشکل خود را شرح داده، در صورت نیاز تصویر مربوط به مشکل خود را الصاق کرده و با لمس آیتم Submit گزارش را برای بخش پشتیبانی ارسال کنید:

روش خروج از ریپورت اینستاگرام

در ادامه، در صورت تأیید صحت اظهاراتتان در گزارش ارسال‌شده و همچنین عدم بروز مشکلات غیرعادی، پس از گذشت چند روز مشکل اکانت‌تان رفع می‌گردد.

۵. تغییر پسورد برای خارج شدن از ریپورت اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌های کاربردی برای خارج کردن اکانت اینستاگرام‌تان از حالت ریپورت، لایک یا کامنت‌گذاری، این است که پسورد خود را تغییر دهید. برای این منظور بهتر است تا از طریق وب اپلیکیشن وارد اکانت خود شوید. سپس پسورد خود را تغییر داده و در ادامه با تلفن همراه به اکانت خود وارد شوید. مراحل مورد نیاز برای این منظور را به صورت تصویری ملاحظه می‌کنیم:

  • از طریق وب‌سایت اینستاگرام، وارد اکانت و سپس وارد پروفایل شخصی خود شوید.
  • در ادامه روی دکمه Edit Profile کلیک کنید:

چگونگی خروج از ریپورت اینستاگرام

  • در این مرحله آیتم Change Password را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با وارد کردن پسورد پیشین، وارد کردن پسورد جدید مورد نظر، تأیید پسورد جدید و در نهایت فشردن دکمه Change Password رمز عبور خود را تغییر دهید:

برطرف کردن ریپورت اینستاگرام

۶. صبر کردن برای رفع ریپورت اینستاگرام!

در صورتی که هیچ یک از مراحل پیشنهادی برای رفع ریپورت اینستاگرام اکانت‌تان کارساز نبود، توصیه می‌شود که به مدت چند روز تمام فعالیت‌های اینستاگرامی خود را متوقف کرده و منتظر بمانید! به عبارت دیگر، به احتمال زیاد پس از گذشت مدت زمان مقرر از سوی اینستاگرام، اکانت‌تان به صورت خودکار از حالت ریپورت خارج می‌گردد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله، دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام را شرح داده و روش‌های کاربردی برای خارج شدن از آن را بررسی کردیم. بنابراین با رعایت نکات مطرح‌شده می‌توانید از ریپورت شدن اکانت خود توسط این پلتفرم جلوگیری کنید. همچنین در صورت نیاز هم می‌توانید با بکارگیری راه‌کارهای ارائه‌شده نسبت به رفع ریپورت اکانت‌تان اقدام کنید. اگر تجربه مشابهی در این مورد داشته‌اید یا پیشنهاد دیگری برای خارج شدن از ریپورت اینستاگرام مد نظر دارید، آن را با ما و سایر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

در پایان، اگر با مشکلاتی همچون بلاک شدن در اینستاگرام مواجه هستید، مطالعه مطالبی مانند رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام و همچنین رفع بلاک اینستاگرام را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید