علت داغ شدن شارژر گوشی های سامسونگ، آیفون و شیائومی

 داغ شدن شارژر گوشی می تواند نشانه خراب بودن شارژر یا حتی موبایل شما باشد که باید به آن توجه کنید. البته گرم شدن شارژر گوشی هنگام شارژ کردن آن در مجموع امری نسبتا عادی محسوب می‌شود. اما هنگامی که این گرما از حد معینی فراتر رفت و به داغ شدن سطح شارژر تبدیل شد، می‌تواند اندکی نگران کننده باشد. دلایل دیگری هم می تواند منجر به داغ شدن شارژر گوشی شود که حتما بایستی مد نظر قرار دهید. در ادامه این مطلب به بررسی علت داغ شدن شارژر گوشی می پردازیم. علت داغ شدن شارژر گوشی ها چیست؟ ۱.…

علت داغ شدن شارژر گوشی های سامسونگ، آیفون و شیائومی

 داغ شدن شارژر گوشی می تواند نشانه خراب بودن شارژر یا حتی موبایل شما باشد که باید به آن توجه کنید. البته گرم شدن شارژر گوشی هنگام شارژ کردن آن در مجموع امری نسبتا عادی محسوب می‌شود. اما هنگامی که این گرما از حد معینی فراتر رفت و به داغ شدن سطح شارژر تبدیل شد، می‌تواند اندکی نگران کننده باشد. دلایل دیگری هم می تواند منجر به داغ شدن شارژر گوشی شود که حتما بایستی مد نظر قرار دهید. در ادامه این مطلب به بررسی علت داغ شدن شارژر گوشی می پردازیم.

علت داغ شدن شارژر گوشی ها چیست؟

۱. خراب بودن شارژر گوشی

یکی از مهم ترین و ساده ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که بازهم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل یا کلگی تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد.

۲. استفاده نادرست از فلش مموری

بله؛ این یکی از دلایل رایج داغ شدن شارژر گوشی است. سخت افزاری که در گوشی برای با اتصال کابل شارژر به آن می توانید گوشی خود را شارژ کنید، آی سی شارژ نامیده می شود. گاهی اوقات به دلیل استفاده نادرست از فلش مموری این قطعه خراب می شود که در این صورت باید تعویض شود. به عنوان مثال اگر فلش مموری خود را در گوشی قرار داده اید و آن را به صورت نادرست از گوشی خارج کرده باشید، در این صورت این قطعه خراب می شود که نیاز به تعویض دارد.

 البته تنها استفاده از فلش مموری منجر به این مشکل نمی شود و ممکن است با بیرون کشیدن نادرست شارژر گوشی هم با این مشکل مواجه شوید. یکی از دلایل مهم داغ شدن شارژر گوشی های آیفون همین مورد است که در این صورت پس از چک کردن شارژر آیفون خود باید آن را از نظر سخت افزاری تست کنید. مثلاً می توانید یک گوشی دیگر را با استفاده از شارژر آیفون خود چک کنید تا اگر داغ نکرد، متوجه شوید که مشکل از آی سی شارژ شما است.

همچنین یکی دیگر از مورادی که در جستجوی علت داغ شدن شارژر گوشی باید به آن توجه کرد، پاور بانک ها هستند. لازم است بگوییم اگر از پاور بانک استفاده می کنید، چه بهتر که از پاور بانک های هوشمندی که بر اساس نوع گوشی خود تشخیص می دهند و جریان را تنظیم می کنند استفاده کنید، در غیر اینصورت به اعداد کنار خروجی ها دقت کنید.

علت داغ شدن شارژر گوشی های سامسونگ
علت داغ شدن شارژر گوشی

۳. استفاده از محافظ برق برای DC کردن جریان برق

یکی از مواردی که باعث داغ شدن شارژر گوشی می شود استفاده از برق شهری به صورت مستقیم است. برق شهری نوسان زیادی دارد و این مورد نه تنها برای گوشی شما مشکل ایجاد می کند، بلکه باعث داغ شدن شارژر گوشی شما می شود. برای رفع این مشکل می توانید از یک محافظ برق که باعث DC کردن جریان برق می شود، استفاده کنید. یکی دلایل عمده خراب شدن شارژر آیفون در کشور ما، همین مسئله است. شما باید از جریان برق با ولتاژ کم اما مستقیم استفاده کنید تا با مشکلاتی نظیر خرابی کابل شارژر یا شارژر آیفون مواجه نشوید.

۴. داغ شدن شارژر حتی پس شارژ کامل گوشی

داغ ماندن شارژر حتی بعد از شارژ کامل گوشی (سیستم گوشی های جدید این گونه است که بعد از آنکه کامل شارژ شدند، دیگر جریان زیادی نمی کشند و این به این معنا است که برقی وارد گوشی نمی شود و بنابراین شارژر نباید داغ شود. اگر بعد از فول شارژ شدن گوشی با یک فاصله زمانی مناسب، همچنان شارژر داغ بود، یا شارژر آسیب دیده و یا مدار شارژ گوشی)

اگر مشاهده می کنید که شارژ گوشی شما در حال کم شدن است که این موضوع به معنی قطع شدن برق شارژر توسط مدار گوشی پس از شارژ کامل است. اگر شارژر آیفون یا گوشی دیگر شما پس از شارژ کامل گوشی هم داغ است، به این معنی است که گوشی در حال عبور جریان ولتاژ به مدار است که این موضوع به معنای وجود مشکل در مدار گوشی است.

۵. استفاده از شارژر فندکی گوشی

اگر از شارژر فندکی یا ضبط داخل ماشین برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می کنید، حتماً توجه داشته باشید که هنگام استارت زدن ماشین آن را جدا کنید! زیرا هنگام استارت زدن برق ماشین تنظیم نیست و جریان ورودی کاملاً غیر استاندارد است. هنگام استارت آن را جدا کنید و پس از روشن شدن ماشین با خیالی آسوده گوشی خود را شارژ کنید. ورود جریانی که تنظیم نیست به داخل گوشی می تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند؛ حتی اگر در کوتاه مدت آسیب نبیند، در دراز مدت عمر مفید باتری گوشی شما را کاهش می دهد.

علت داغ شدن شارژر گوشی چیست
علت داغ شدن شارژر گوشی

۶. ارتباط IC بخش های مختلف موبایل با هم

یکی دیگر از مورادی که در جستجوی علت داغ شدن شارژر گوشی باید به آن توجه کرد، اتصال IC بخش های مختلف به مدار اصلی است که این مورد منجر به ارتباط مستقیم آن ها به هم می شود. اگر از فلش مموری یا هندزفری استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که هنگام بیرون کشیدن آن ها توجه زیادی کنید.

اگر این بخش ها آسیب ببینند، در نهایت به آی سی شارژ شما هم آسیب می زنند. در این صورت تعویض فلش مموری، کابل شارژر و حتی شارژر آیفون فایده ای ندارد و باید سخت افزار گوشی خود را تعویض کنید! در این صورت باید گوشی شما باز شود که مشکلات زیادی برای شما خواهد داشت.

 

آیا داغ شدن شارژر گوشی موبایل جای نگرانی دارد ؟

داغ شدن شارژر گوشی به خودی خود جای نگرانی ندارد، اما مسائل مهم که باید نگران آن ها بود و در برخی موارد هم نیاز به تعمیر گوشی دارد.

در صورتی که با این مورد مواجه شدید که داغی شارژر شما به حدی شدید شد که وجب سوزاندن دستتان بشود و یا سطح پلاستیکی آن دچار تغییر شکل شد احتمالا قریب به یقینا مدار های داخلی آنها دچار مشکل های اساسی شده اند. البته این مشکل و اختلال در مدارها ممکن است در مدارهای داخلی گوشی و یا باتری آن نیز ایجاد شده باشند. داغ شدن شارژر علاوه بر خود آن می تواند می تواند وابسته به اختلالات داخلی گوشی شما نیز باشد.

در هر حال در صورت مشاهده مشکلاتی که تا این حد پیش روی کرده اند که موجب سوزاندن دست و یا تغییر شکل در ظاهر شارژر شده اند عاقلانه ترین کار این ست که تا زمانیکه این اختلالات به تلفن همراهتان نفوذ نکرده و میزان آسیب دیدگی افزایش نیافته است اقدام به تعویض شارژر خود بکنید.

 

سخن آخر

تمام نکات و دلیل داغ شدن شارژر گوشی ها را در این مطلب خواندید که شامل دلیل داغ شدن شارژر گوشی سامسونگ، علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی، علت داغ شدن شارژر گوشی ایفون و سایر برندها می باشد. بنابراین خیلی تفاوتی نمی کند که برند گوشی شما چه باشد، بهرحال علت یکی از موارد ذکر شده در این مطلب است!

شما می توانید علل شارژ نشدن باتری لپ تاپ و راه‌های حل این مشکل را نیز در انگیزه بخوانید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید