راه های فعالسازی و لغو آهنگ پیشواز رایتل

در سال‌های اخیر امکان پخش صدای موسیقی به جای صدای بوق تلفن یکی از امکاناتی است که هر یک از اپراتورها برای مشترکین خود فراهم می‌کنند. این امکان در اپراتور رایتل به نام راینواز شناخته می‌شود و مشترکین رایتل می‌توانند آهنگ‌های متفاوتی از جمله پاپ، سنتی، کلاسیک، موسیقی‌های سریال‌ها و فیلم‌ها را برای این سرویس انتخاب کنند. گرچه شنیدن صدای موسیقی به جای صدای یکنواخت بوق تلفن در هنگام انتظار برای برقراری تماس تلفنی یک پیشرفت به شمار می‌آید، اما ممکن است برای همه افراد خوشایند نباشد! در این صورت جای هیچ گونه نگرانی نیست و مشترکین می‌توانند در صورت…

لغو آهنگ پیشواز رایتل

در سال‌های اخیر امکان پخش صدای موسیقی به جای صدای بوق تلفن یکی از امکاناتی است که هر یک از اپراتورها برای مشترکین خود فراهم می‌کنند. این امکان در اپراتور رایتل به نام راینواز شناخته می‌شود و مشترکین رایتل می‌توانند آهنگ‌های متفاوتی از جمله پاپ، سنتی، کلاسیک، موسیقی‌های سریال‌ها و فیلم‌ها را برای این سرویس انتخاب کنند. گرچه شنیدن صدای موسیقی به جای صدای یکنواخت بوق تلفن در هنگام انتظار برای برقراری تماس تلفنی یک پیشرفت به شمار می‌آید، اما ممکن است برای همه افراد خوشایند نباشد! در این صورت جای هیچ گونه نگرانی نیست و مشترکین می‌توانند در صورت نارضایتی از این سرویس آن را به راحتی لغو کنند. با ما همراه باشید تا با راه‌های فعال‌سازی و لغو آهنگ پیشواز رایتل آشنا شویم.

 

راه‌های فعال‌سازی سرویس راینواز در اپراتور رایتل

توجه داشته باشید که تنظیمات سرویس راینواز در شبکه تلفن همراه رایتل ثبت می‌شود و ربطی به تنظیمات گوشی تلفن همراه ندارد. علاوه بر این، امکان استفاده و لغو آهنگ پیشواز رایتل درگوشی‌هایی که از نسل سوم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند هم وجود دارد. خوشبختانه برای استفاده از آهنگ پیشواز، مدل و یا قابلیت‌های تلفن همراه اهمیتی ندارند. در ادامه سه روش فعال‌سازی این سرویس بیان شده است.

۱. فعال‌سازی از طریق نرم‌افزار کاربردی راینواز

بدین منظور ابتدا باید نرم‌افزار کاربردی راینواز را نصب کنید. پس از نصب این نرم‌افزار شماره رایتل خود را در آن ثبت کرده و سرویس راینواز خود را فعال کنید.

لغو آهنگ پیشواز رایتل

۲. فعال‌سازی از طریق سامانه مدیریت حساب

برای ثبت‌نام سرویس راینواز کافی است به سامانه مدیریت حساب به آدرس ecare.rightel.ir مراجعه نمایید. سپس با مراجعه به قسمت «محصولات من» به راحتی سرویس راینواز خود را فعال کنید. سپس پیامک فعال‌سازی آهنگ پیشواز رایتل، حاوی رمز عبور برای شما ارسال می‌شود که بعد از دریافت این پیامک، باید به سامانه rbt.rightel.ir بروید و از خدمات آن بهره‌ ببرید.

لغو آهنگ پیشواز رایتل

۳. فعال‌سازی از طریق سامانه پیامکی

در صورتی که تمایل به استفاده از هیچ کدام از راه‌های ذکر شده در بالا را نداشتید، می‌توانید این سرویس را از طریق سامانه پیامکی برای خود فعال یا لغو کنید. بدین منظور عبارت ON RBT را به سامانه پیامکی ۲۰۲۰ ارسال کرده و سرویس راینواز خود را فعال کنید.

لغو آهنگ پیشواز رایتل

 

راه‌های لغو آهنگ پیشواز رایتل

همان طور که اشاره شد برخی مواقع آهنگ پیشواز رایتل برای بعضی افراد ناخوشایند و آزار دهنده است و نیاز به راهی برای لغو این آهنگ احساس می شود. در ادامه به معرفی حالت های مختلف برای لغو آهنگ پیشواز رایتل می پردازیم.

۱. از طریق سامانه پیامکی

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش های موجود برای لغو آهنگ پیشواز رایتل، استفاده از سامانه پیامکی است. مشترکین رایتل می‌توانند برای لغو این سرویس از طریق سامانه پیامکی، عبارت OFF RBT را به سرشماره ۲۰۲۰ ارسال کنند و منتظر پیامک تایید لغو آهنگ پیشواز بمانند.

۲. از طریق اپلیکیشن

روشی دیگر لغو آهنگ پیشواز رایتل استفاده از اپلیکیشن راینواز است. اپراتور رایتل هم مانند سایر اپراتورها راه دیگری برای لغو و غیرفعال سازی آهنگ پیشواز خود ارائه می‌دهد که آن هم استفاده از اپلیکیشن این اپراتور است. بدین منظور در صورت برخورداری از اینترنت، کافی است اپلیکیشن این اپراتور را نصب کرده و سپس آهنگ پیشواز را از طریق اپلیکیشن لغو کنید.

 

امکانات دیگر اپلیکیشن راینواز

۱. تعلیق آهنگ پیشواز

ممکن است شما مایل باشید که برای مدتی از این سرویس استفاده نکنید. در این صورت کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به پورتال راینواز، قسمت حساب من و سپس وضعیت سرویس مراجعه کنید
  2. گزینه تعلیق را انتخاب کنید
  3.  سرویس راینواز شما به ‌طور موقت قطع خواهد شد

برای فعال‌سازی و وصل مجدد این سرویس هم می‌توانید از همین روش استفاده کنید. با مراجعه به پورتال راینواز و ورود به قسمت حساب من، وضعیت سرویس را انتخاب کرده و با انتخاب مجدد گزینه فعال، این سرویس دوباره فعال و وصل خواهد شد.

نکته

توجه داشته باشید که حتی در صورت تعلیق سرویس، تاریخ انقضای آهنگ‌های موجود در آلبوم مشترکین تغییری نمی‌کند؛ بنابراین با وجود پخش نشدن آهنگ‌ها، هر آهنگ بدون توجه به تعلیق بودن سرویس، همانند گذشته در تاریخ انقضای خود از آلبوم مشترکین حذف می‌شود.

۲. پخش آهنگ پیشواز برای افراد خاص

همچنین ممکن است برخی از مشترکین اپراتور رایتل تمایل داشته باشند که سرویس راینواز آن‌ها فعال باشد اما برای همه پخش نشود. در این صورت هم راهی وجود دارد و این اپراتور چنین امکانی را با نام لیست «عدم پخش راینواز» برای مشترکین خود فراهم کرده است. در واقع افراد عضو این لیست به جای شنیدن صدای موسیقی انتخابی مشترک، صدای بوق معمولی شبکه را می‌شنوند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به قسمت راینوازهای من وارد شوید
  2. به قسمت اعمال تغییرات در قسمت وضعیت آهنگ رفته و پس از آن به قسمت انتخاب نام مراجعه کنید
  3. به قسمت مشخص کردن دوستان بروید
  4. در صورت نیاز می‌توانید برای تنظیم زمان به قسمت تنظیم زمان مراجعه کنید
  5. در پایان گزینه ذخیره کردن را انتخاب کنید

 

نتیجه گیری

در این مطلب سعی شد تمام روش های فعال سازی و لغو آهنگ پیشواز رایتل مورد بررسی قرار گیرد. روش هایی شامل سامانه پیامکی، اپلیکیشن و…که شما با بهره گیری از هر کدام از آنها قادر خواهید بود آهنگ پیشواز رایتل را فعال و یا لغو کنید. تجربه شما در استفاده از آهنگ پیشواز رایتل چیست؟ دیدگاه‌ها و سوالاتتان را می‌توانید با ما و دیگر مخاطبان انگیزه درمیان بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب “تنظیمات اینترنت رایتل در سیستم عامل های مختلف” را نیز از سری مقالات تکنولوژی انگیزه مطالعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید