روش‌ های فعال‌ سازی سیم‌ کارت همراه اول (دائمی و اعتباری)

با گسترش و پیشرفت اپراتورهای ارتباطی کشور، دسترسی همه از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و خردسال به سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف کشور بسیار آسان‌تر از گذشته شده است. هر فردی با هر سنی می‌تواند یک و حتی چند شماره سیم‌کارت اختصاصی با هزینه اندکی برای خود تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کند. اگر شما نیز به تازگی با خرید سیم‌کارت همراه اول به مشترکین اپراتور اول کشور پیوسته‌اید ولی نحوه فعال‌ سازی سیم‌کارت همراه اول خود را نمی‌دانید تا انتهای مطلب امروز با ما همراه باشید. در این مطلب انواع روش‌های فعال‌ سازی سیم‌ کارت‌ های…

فعال‌سازی سیم‌کارت همراه اول

با گسترش و پیشرفت اپراتورهای ارتباطی کشور، دسترسی همه از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و خردسال به سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف کشور بسیار آسان‌تر از گذشته شده است. هر فردی با هر سنی می‌تواند یک و حتی چند شماره سیم‌کارت اختصاصی با هزینه اندکی برای خود تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کند. اگر شما نیز به تازگی با خرید سیم‌کارت همراه اول به مشترکین اپراتور اول کشور پیوسته‌اید ولی نحوه فعال‌ سازی سیم‌کارت همراه اول خود را نمی‌دانید تا انتهای مطلب امروز با ما همراه باشید. در این مطلب انواع روش‌های فعال‌ سازی سیم‌ کارت‌ های همراه اول را بررسی خواهیم کرد.

 

ثبت‌ نام سیم‌ کارت‌ های همراه اول

لازمه فعال‌ سازی سیم‌ کارت‌ های همراه اول، ثبت‌نام آن است. سیم‌ کارت‌ های همراه اول به دو دسته اعتباری و دائمی تقسیم می‌شوند. سیم‌ کارت‌ های اعتباری آن دسته از سیم‌کارت‌هایی هستند که میزان مکالمات و استفاده از سیم‌کارت بستگی به مقدار شارژ خریداری شده توسط مشترک دارد یعنی دارندگان سیم‌ کارت‌ های اعتباری همراه اول می‌توانند به هر میزان دلخواه سیم‌ کارت اعتباری خود را شارژ کرده و از آن استفاده کنند.

در سیم‌ کارت‌ های دائمی بر خلاف اعتباری در پایان دوره ۲ ماهه صورتحسابی برای مشترکین صادر می‌شود که شامل هزینه مکالمات، آبونمان و… است و دارنده سیم‌کارت دائمی باید در پایان دوره دو ماهه این هزینه‌ ها را پرداخت کند.

ثبت‌ نام سیم‌ کارت‌ های اعتباری

ثبت‌نام و دریافت سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به دو روش حضوری و غیرحضوری قابل انجام است.

مراجعه حضوری

در روش حضوری ثبت‌نام، شما ابتدا باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و فرم ثبت‌نام ویژه سیم‌کارت اعتباری همراه اول را دریافت کنید. سپس با ارائه مدارک خواسته شده ثبت‌نام خود را تکمیل نمایید. این مدارک شامل:

  • اصل و تصویر کارت ملی
  • پرداخت مبلغ ۱۰۰٬۰۰۰ ریال در مجموع که ۱۰٬۰۰۰ ریال آن بابت دریافت قبض ثبت‌نام و ۹۰٬۰۰۰ ریال آن برای دریافت سیم‌کارت دریافت می‌شود.

پس از ارائه مدارک بالا و پرداخت مبلغ مورد نظر و ارائه فیش پرداختی به دفتر خدمات ارتباطی، می‌توانید سیم‌کارت اعتباری خود و برگه مشخصات مهر شده توسط دفتر خدماتی را دریافت کنید.

ثبت‌نام غیرحضوری

علاوه بر این، شما می‌توانید با مراجعه به سایت ثبت‌نام سیم‌کارت همراه اول، به صورت غیرحضوری سیم‌ کارت اعتباری همراه اول را ثبت‌نام کنید. پس از ورود به سایت ثبت‌نام ابتدا شما باید اطلاعات و مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی شماره ملی و… را در قسمت مربوطه وارد کنید. سپس با ورود به صفحه پرداخت بانکی با اطلاعات کارت عضو شتاب خود مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده و پس از پرداخت، شماره سریال ثبت‌نام و کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید پس از مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و ارائه سریال ثبت‌نام، کد فعال‌سازی و اصل و تصویر کارت ملی، سیم‌کارت اعتباری خود را دریافت کنید.

فعال‌ سازی سیم‌ کارت همراه اول

فعال‌ سازی سیم‌ کارت اعتباری همراه اول

پس از ثبت‌نام به روش‌های توضیح داده شده در بالا و دریافت سیم‌کارت همراه اول شما باید این سیم‌کارت را فعال کنید. فعال‌سازی سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول کار سختی نیست. شما می‌توانید پس از برقراری اولین ارتباط با برقراری تماس یا ارسال پیام کوتاه سیم‌کارت اعتباری همراه اول خود را فعال کنید.

انواع وضعیت سیم‌ کارت‌ های اعتباری همراه اول

سیم‌ کارت‌ های اعتباری همراه اول بر اساس استفاده یا عدم استفاده طی بازه زمانی مشخصی دارای وضعیت‌هایی بر اساس جدول زیر هستند:

وضعیت سیم‌کارت  

حداکثر مهلت زمانی

 

قابلیت‌ها و امکانات امکان انتقال مانده اعتبار به وضعیت جدید در صورت شارژ مجدد سیم‌کارت
استفاده نشده (Idle)

 

در صورت عدم فعال‌سازی سیم‌کارت در طی ۶ ماه وارد مرحله استفاده نشده می‌شود. عدم امکان استفاده از خدمات سیم‌کارت و سیم‌کارت باید ابتدا فعال شود
فعال بسته به میزان و نوع شارژ دارد تمام امکانات سیم‌کارت قابل استفاده هستند دارد
یک‌طرفه

(Suspend)

امکان استفاده از سیم‌کارت در این وضعیت در بازه ۲ ماهه تنها قابلیت دریافت تماس و پیام کوتاه را دارد دارد
غیرفعال

(Disable)

طی ۱۲ ماه سیم‌کارت در حالت غیرفعال باقی خواهد ماند تنها قابلیت تماس با مرکز کمک‌های اضطراری را دارد ندارد
سلب امتیاز

(Pool)

 

بدون مهلت زمانی تمام امکانات و همچنین شماره سیم‌کارت از مشترک سلب می‌گردد

 

وقتی سیم‌کارت شما در حالت استفاده نشده (Idle) قرار دارد، یعنی در هنگام دریافت سیم‌کارت شما می‌توانید با برقراری اولین تماس یا ارسال پیامک آن را فعال کنید. همچنین در صورتی که سیم‌ کارت اعتباری شما در وضعیت یک‌طرفه (Suspend) یا غیرفعال (disable) قرار دارد با پرداخت شارژ و برقراری تماس می‌توانید اقدام به فعال‌ سازی سیم‌ کارت همراه اول خود کنید.

 

ثبت‌ نام سیم‌ کارت‌ های دائمی

مانند سیم‌ کارت‌ های اعتباری، ثبت‌نام سیم‌ کارت‌ های دائمی همراه اول نیز به دو روش حضوری و غیرحضوری قابل انجام است.

ثبت‌نام حضوری 

ابتدا باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم ثبت‌نام مدارک زیر را ارائه کنید:

  • اصل و تصویر کارت ملی
  • پرداخت ۱۰٬۰۰۰ ریال برای دریافت قبض ثبت‌نام
  • پرداخت ۱٬۶۶۸٬۰۰۰ ریال برای ثبت‌نام سیم‌ کارت‌ های دائمی با تضمین و یا پرداخت ۱٬۳۰۸٬۰۰۰ برای ثبت‌نام سیم‌ کارت‌ های دائمی جدید

پس از ارائه مدارک و پرداخت مبلغ مورد نظر می‌توانید سیم‌کارت دائمی خود را دریافت کنید

ثبت‌نام غیرحضوری

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت همراه اول وارد قسمت ثبت‌نام شماره گلچین شده و شماره مورد نظر خود را در صورتی که موجود باشد ثبت‌نام کنید. ابتدا باید گزینه ثبت‌نام شماره‌های گلچین را انتخاب کنید. سپس شماره سیم‌کارت مدنظرتان را در صورت موجود بودن انتخاب کنید. پس از آن با وارد کردن اطلاعات و مشخصات فردی و پرداخت هزینه، شماره فیش، کد فعال‌سازی، شماره سریال ثبت‌نام و شماره تلفن انتخاب شده برایتان ارسال می‌شود و شما پس از چاپ این اطلاعات باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و سیم‌کارت خود را دریافت کنید.

 

فعال‌ سازی سیم‌ کارت دائمی همراه اول

فعال‌سازی سیم‌کارت دائمی همراه اول نیز همانند سیم‌کارت اعتباری قابل انجام است. شما باید پس از تحویل سیم‌کارت خود با برقراری اولین ارتباط شامل برقراری تماس یا ارسال پیام کوتاه اقدام به فعال‌سازی سیم‌کارت همراه اول خود کنید.

تعویض سیم‌ کارت همراه اول به سیم‌ کارت ۴g

سیم‌کارت‌های ۴g همراه اول که با نام یوسیم نیز شناخته می‌شوند نسل جدید سیم‌کارت‌های این اپراتور هستند که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مشترکان فراهم آورده است. چنانچه شما نیز از سیم‌کارت‌های ۳g استفاده می‌کنید و گوشی شما امکان استفاده از سرویس اینترنت ۴g را دارد می‌توانید اقدام به تعویض سیم‌کارت قدیمی و فعال‌سازی سیم‌کارت جدید همراه اول کنید.

برای تعویض سیم‌کارت خود به یوسیم می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. ارسال پیامک به سر شماره ۸۶۹۲: کد پستی خود را در یک پیام کوتاه به شماره ۸۶۹۲ ارسال کنید تا از سوی شرکت پست برای گرفتن آدرستان با شما تماس گرفته شود. سپس به صورت رایگان سیم‌کارت جدید همراه اول برایتان ارسال خواهد شد.
  2. ارسال پیامک به سامانه ۹۹۰۰۰۹: مانند روش قبل ابتدا کد پستی خود را برای این شماره پیامک کنید تا پس از تماس با شما و گرفتن آدرستان، سیم‌کارت یوسیم برای شما ارسال شود.
  3. مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی: شما می‌توانید با داشتن سیم‌کارت قدیمی و همچنین مدارک خود شامل کارت ملی و کپی آن به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و درخواست تعویض سیم‌کارت را به صورت رایگان ارائه دهید.

فعال‌ سازی سیم‌ کارت ۴g همراه اول

پس از دریافت سیم‌کارت جدید ۴g طبق روش‌های بالا شما باید این سیم‌کارت را فعال کنید. برای فعال‌ سازی سیم‌ کارت جدید همراه اول خود ابتدا باید با استفاده سیم‌کارت قدیمی خود شماره سریال ۱۹ رقمی درج شده در پشت کارت را با کد دستوری ۴۵*۱۰* ارسال کنید.

فعال‌ سازی سیم‌کارت همراه اول

برای مثال اگر شمار سریال سیم‌کارت ۱۲۳۴۵۶ است شما باید این سریال را به صورت زیر با سیم‌کارت قدیمی در گوشی خود شماره‌گیری کنید:

۱۲۳۴۵۶#*۴۵*۱۰*

سپس پیامی برای شما ارسال می‌گردد که باید PIN1 سیم‌کارت یوسیم را نیز که در پشت کارت مربوط به سیم‌کارت قرار دارد وارد کنید. در نهایت سیم‌کارت یوسیم شما فعال شده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

تجربه شما از فعال‌ سازی سیم کارت همراه اول چیست؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را از طریق بخش “ارسال نظر” با مخاطبان انگیزه درمیان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید