ارتفاع تور والیبال برای بانوان، آقایان، نوجوان و والیبال ساحلی

در ورزش والیبال مهمترین اجزای لازم برای مهیا کردن یک دوره والیبال جذاب و مهیج توپ و تور می باشند. استفاده از تور استاندارد که جنس، ارتفاع و سایر مشخصه های آن بر اساس استانداردهای بین المللی تعیین شده باشد اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که دقت و آمادگی جسمانی ورزشکار را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین ضروری است که ارتفاع تور والیبال و سایر مشخصه های آن مطابق با استانداردهای جهانی و فدراسیون جهانی والیبال انتخاب شود. در این مطلب سعی داریم اطلاعات مفید و کاربردی را در زمینه ارتفاع تور والیبال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛…

ارتفاع تور والیبال برای بانوان، آقایان، نوجوان و والیبال ساحلی

در ورزش والیبال مهمترین اجزای لازم برای مهیا کردن یک دوره والیبال جذاب و مهیج توپ و تور می باشند. استفاده از تور استاندارد که جنس، ارتفاع و سایر مشخصه های آن بر اساس استانداردهای بین المللی تعیین شده باشد اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که دقت و آمادگی جسمانی ورزشکار را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین ضروری است که ارتفاع تور والیبال و سایر مشخصه های آن مطابق با استانداردهای جهانی و فدراسیون جهانی والیبال انتخاب شود. در این مطلب سعی داریم اطلاعات مفید و کاربردی را در زمینه ارتفاع تور والیبال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

ارتفاع تور والیبال برای آقایان و بانوان چقدر است؟

طول تور والیبال ۹ متر و عرض آن ۱ متر است. ارتفاع بالاترین نقطه تور در وسط تور برای آقایان و خانم های والیبالیست متفاوت است. این ارتفاع برای آقایان ۲.۴۳ متر و برای بانوان ۲.۲۴ متر در نظر گرفته می شود. ارتفاع تور از وسط زمین بازی اندازه گیری می شود. ارتفاع تور (در بالای خطوط کناری) باید عیناً به همان اندازه ارتفاع وسط تور باشد و نباید از ارتفاع قانونی، بیش از دو سانتی متر تجاوز نماید.

حداقل ارتفاع سقف نیز ۷ متر است و فاصله میله های تور از هم ۹.۱ متر است.

 

ارتفاع تور والیبال برای نوجوانان چقدر است؟

هرچند تعیین ارتفاع تور برای خردسالان و نوجوانان به عهده مجمع ملی گذاشته می شود اما در استانداردهای مختلفی این ارتفاع برای این گروه شغلی تعیین شده است. در این استانداردها ارتفاع تور برای جوانان پسر تا ۱۸ سال ٢/٣۵ متر در نظر گرفته شده است و برای جوانان دختر تا ۱۸ سال این ارتفاع ٢/٢٠ متر می باشد. همچنین ارتفاع تور برای مینی والیبال پسران و دختران ۹ تا ۱۲ سال ٢/١٠ متر در نظر گرفته شده است.

ارتفاع تور والیبال برای بانوان، آقایان

جنس تور و مشخصات آن چیست؟

تور والیبال به گونه ای است که از سوراخ های مربع شکلی به ضلع ۱۰ سانتی متر تشکیل شده است. جنس این تور از پارچه ای از جنس کتان به ضخامت پنج سانتی متر ساخته شده است که به لبه بالایی تور دوخته شده است. این تور سفید رنگ است و در کنارهای تور و عمود بر لبه های آن کشیده می شود.

 

ارتفاع تور والیبال ساحلی چقدر است؟

ارتفاع توربرای مردان ۲/۴۳ متر وبرای زنان ۲/۲۴ در نظر گرفته می شود.

 

سخن آخر

ورزش والیبال را هم افراد مبتدی برای تفریح و ورزش در فضاهای باز و هم افراد حرفه ای برای آماده شدن برای مسابقات انجام می دهند. این ورزش مفرح و جذاب با درگیر کردن تعداد بسیار زیادی از ماهیچه های بدن سلامت جسمی و روحی افراد را به ارمغان می آورد. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب اطلاعات موردنیاز شما عزیزان را فراهم کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه سوال یا پیشنهاد، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات آن را با ما و سایر والیبال دوستان به اشتراک بگذارید.

در صورت علاقه به دانستن نکات ورزشی، می توانید مطلب «مشخصات و اندازه دروازه فوتبال چمنی را می‌دانید؟» را نیز از نظر بگذرانید. همچنین پیشنهاد می کنیم در دنیای امروز که پر از استرس شده ایم، مطلب «کنترل عصبانیت با ورزش» را بخوانید و سعی کنید حتما در هفته به یک ورزش بپردازید تا روان آرام تر و سالم تری داشته باشید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید