چندین دعای شفای مریض صعب العلاج منقول از بزرگان دینی

یکی از آثار دعا، دفع بلا و آفات است. امام صادق(ع) در روایتی فرمود «کسی که از خوف نزول یک بلا پیشدستی کند و دعا کند، خداوند هرگز او را به آن بلا گرفتار نخواهد کرد.  یا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در دیگر روایت فرمود: «امواج بلاها را قبل از ورود بلا با دعا دفع کنید. دعا کردن همواره در ادیان الهی مورد تاکید بزرگان دینی بوده و چه بسیار مشکلات و بیماری هایی که به اذن خدواند و به واسطه دعا کردن مرتفع گردیده است. در این مطلب چندین دعای شفای مریض صعب العلاج را گردآوری کرده ایم به امید آنکه…

چند دعای شفای مریض صعب العلاج منقول از بزرگان دینی

یکی از آثار دعا، دفع بلا و آفات است. امام صادق(ع) در روایتی فرمود «کسی که از خوف نزول یک بلا پیشدستی کند و دعا کند، خداوند هرگز او را به آن بلا گرفتار نخواهد کرد.  یا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در دیگر روایت فرمود: «امواج بلاها را قبل از ورود بلا با دعا دفع کنید. دعا کردن همواره در ادیان الهی مورد تاکید بزرگان دینی بوده و چه بسیار مشکلات و بیماری هایی که به اذن خدواند و به واسطه دعا کردن مرتفع گردیده است. در این مطلب چندین دعای شفای مریض صعب العلاج را گردآوری کرده ایم به امید آنکه از درگاه خدواند متعال شفای عاجل بگیرید.

 

انواع دعای شفای مریض صعب العلاج

۱. توصیه های آیت الله بهجت برای شفای مریض

تربت اصل مزار سیدالشهدا را پیدا کنید، در آب زمزم حل کنید و در طول روز چند نوبت به مریض بد حال بخورانید تا زمانی که بهبود یابد. با این کار اگر عمر وی به سر نرسیده باشد، به یاری خدا شفا پیدا می کند.

همچنین در جایی دیگر از قول آیت الله بهجت آمده است:

سه بار تکرار می‌کنید: «اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»

 و سپس می‌گویید: «بالامام الکاظم (ع) فَإِنِّها أمتک وَ بِنتُ عَبْدِکَ»

.. دعای شفای مریض صعب العلاج ..

دعای شفای بیماری صعب العلاج
دعا جهت شفای بیماری صعب العلاج – دعای شفای مریض صعب العلاج

۲. دعای مجرب برای شفای بیماری صعب العلاج به نقل از سید ابن طاووس

سید ابن طاووس در کتاب «مهج»، از ابن عباس روایت کرده: نزد امیر مؤمنان نشسته بودم، شخصى رنگ پریده آمد، و گفت: اى امیر مؤمنان، من همیشه بیمارم، و دردهاى بسیارى دارم، به من دعایى بیاموز، که با آن بر بیماری هایم یارى جویم، فرمود: به تو دعایى مى‏ آموزم، که جبرئیل وقتى حسن و حسین بیمار بودند به پیامبر صلّى اللّه علیه و آله آموخت، و آن دعا این است:

اِلهى کُلَّما اَنْعَمْتَ عَلَىَّ نِعْمَهً قَلَّ لَکَ عِنْدَها شُکْرى وَ کُلَّمَا ابْتَلَیْتَنى بِبَلِیَّهٍ قَلَّ لَکَ عِنْدَها صَبْرى
اى معبود من، هر زمان به من نعمت دادى سپاسگذارى‌ام براى تو در کنار آن نعمت اندک بود و هر زمان مبتلاى به بلایم کردی، صبرم براى تو نزد آن اندک بود.

فیا مَنْ قَلَّ شُکْرى عِنْدَ نِعَمِهِ فَلَمْ یَحْرِمْنى وَ یا مَنْ قَلَّ صَبْرى عِنْدَ بَلاَّئِهِ فَلَمْ یَخْذُلنى
اى که شکرم کنار نعمت‌هایش کم بود، اما از نعمت محرومم نکرد، و اى که صبرم نزد بلایش اندک بود، اما مرا وا نگذاشت،

وَ یا مَنْ رَانى عَلَى الْمَعاصى فَلَمْ یَفْضَحْنى وَ یا مَنْ رَانى عَلَى الْخَطایا فَلَمْ یُعاقِبْنى عَلَیْها
و اى که مرا بر گناهان دید، اما رسوایم نکرد و اى که مرا بر خطاها دید، اما بر آنها عذابم نکرد.

صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لى ذَنْبى وَ اشْفِنى مِنْ مَرَضى اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ
بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و گناهم را بیامرز، و از بیمارى‌‏ام شفا بده، به درستى که تو بر هرچیز توانایى.

(مهج الدعوات و منهج العبادات، ص۸)

همچنین در جایی دیگر گفته شده، سید بن طاووس در «الامان» ذکر کرده از چیزهایی که برای زائل نمودن امراض آن را تجربه کرده‎ایم و به نتیجه کامل رسیده‎ایم این است که در کاغذی می‎نویسی «یا مَن اِسمُهُ دَواءُ و ذِکرُهُ شِفاءٌ یا مَن یَّجعَلُ الشِّفاءَ فی ما یَشاءُ مِنَ الأشیاء صَلِّ عَلى محمّد و آل محمّد وَ اجعَل شِفائی مِن هذا الدّاء فی اِسمِکَ هذا یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ، یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا ربّ یا اَرحَمَ الرّاحمینَ یا اَرحَمَ الرّاحمینَ یا اَرحَمَ الرّاحمینَ یا اَرحَمَ الرّاحمینَ یا اَرحَمَ الرّاحمینَ» ظاهرا این دعا باید همراه بیمار باشد و در نسخه دیگر اسم مبارک «یا اَرحَمَ الرّاحمینَ» نیز ده بار تکرار شده است.

.. دعای شفای مریض صعب العلاج ..

بهترین دعای شفای مریض صعب العلاج
دعای شفای مریض صعب العلاج مجرب

۳. دعای سریع الاجابه برای شفای مریض صعب العلاج از امام صادق (ع)

از حضرت امام صادق (ع) روایت است :

 که پیامبر اکرم (ص)فرمودند :  هر که را مرضی باشد ٬ بعد از نماز صبح چهل بار بگوید و دست  بر آن جا که علت باشد بمالد از آن صحت یابد :

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین  حسبنا الله و نعم الوکیل تبارک الله احسن الخالقین و لا حول  و لا قوه الا بالله العلی العظیم

همچنین نقل است که امام صادق (ع) فرمود: هر گاه در کنار مریضی بودی، دست خود را بر سر مریض بگذار و این دعای شفای مریض را بخوان:

«بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللَّهِ مُوسَى نَجِیُّ اللَّهِ عِیسَى رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنَ الْأَرْوَاحِ وَ الْأَوْجَاعِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَزَائِمُ مِنَ اللَّهِ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانَهَ (نام شخص و مادر او را می برد) لَا یَقْرَبُهُ إِلَّا کُلُّ مُسْلِمٍ وَ أُعِیذُهُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ کُلِّهَا الَّتِی سَأَلَ بِهَا آدَمُ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ إِلَّا انْزَجَرْتِ أَیَّتُهَا الْأَرْوَاحُ وَ الْأَوْجَاعُ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ»

سپس آیه الکرسی و سوره ‏های حمد و معوذتین (سوره فلق و ناس) و اخلاص را هر کدام یک مرتبه و نیز ده آیه از سوره یس بخوان، بعد هم این دعا را بخوان:

«اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِکَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِکَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِکَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.»

۴. دعا برای شفای مریض صعب العلاج از استاد فاطمی نیا

ایشان نقل می کنند که مرحوم عالم ربانی مجلسی اول (پدر علامه محمد باقر مجلسی) در کتاب «لوامع صاحب قرانی» می‌فرمایند: در اصفهان، مریض‌های زیادی که پزشکان جواب کرده بودند، با خواندن هفتاد «حمد» شفا پیدا کردند.

 

سخن آخر

نعمت سلامتی و امنیت از نعمت‌های بسیار ارزشمند است که می‌تواند موجب خوشنودی و آرامش انسان شود. در روایات وارد شده از اهل بیت (ع) و دستورالعمل‌های عرفا، دعا درمان بیماری و ذکرهایی برای شفا یافتن مریض بیان شده است که در این مطلب مهم ترین آنها را برایتان ارائه دادیم.

امید که به یاری حق بیماری را پشت سر گذاشته و همیشه تنی سالم و دلی شاد داشته باشید. پیشنهاد می کنیم مطلب دعای نور حضرت زهرا (س) و فواید معجزه آسای آن را نیز در انگیزه بخوانید.

همچنین اگر ذکر یا دعای شفای مریض صعب العلاج دیگری می شناسید که به وسیله آن مریضی شفا گرفته است، در پایین همین مطلب برای ما و دیگر دوستانتان بنویسید و در این کار خیر سهیم باشید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید