دعا جهت عذرخواهی شوهر از زن یا طرف مقابل از شما

معمولا زمانی که خصومت یا درگیری و دعوایی بین افراد پیش می آید، طرفین بعد از مدتی پشیمان می شوند و به دنبال آشتی هستند. آشتی کردن نیز امری بسیار پسندیده و نیک در دین اسلام شمره می شود. اما گاهی در این بین افرادی هستند که لجبازی می کنند و پی عذرخواهی نمی روند! در این باره دعاها و ذکرهای معتبر سفارش شده ای وجود دارد که باعث می شود دل ها بار دیگر به هم نزدیک شوند. در این مطلب چند دعا جهت عذرخواهی برای شما آورده ایم. ذکر و دعا جهت عذرخواهی و رفع کدورت 🌟 اگر…

معمولا زمانی که خصومت یا درگیری و دعوایی بین افراد پیش می آید، طرفین بعد از مدتی پشیمان می شوند و به دنبال آشتی هستند. آشتی کردن نیز امری بسیار پسندیده و نیک در دین اسلام شمره می شود. اما گاهی در این بین افرادی هستند که لجبازی می کنند و پی عذرخواهی نمی روند! در این باره دعاها و ذکرهای معتبر سفارش شده ای وجود دارد که باعث می شود دل ها بار دیگر به هم نزدیک شوند. در این مطلب چند دعا جهت عذرخواهی برای شما آورده ایم.

ذکر و دعا جهت عذرخواهی و رفع کدورت

🌟 اگر کسی جهت آشتی کردن این آیه را سه بار بخواند و بر روی آن کس بدمد آشتی می کند و عذر می خواهد.
وتَمَّتْ کَلِمَهُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلاً لا مُبَّدِلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ (آیه ۱۱۵سوره انعام )

🌟 روش تاثیرگذار دیگر آن است که دعای زیر را پس از نماز صبح قرائت کرده و در روز‌های متوالی خواندن آن را تکرار کنید. این دعا که موجب ایجاد محبت و آشتی میان افراد می‌شود به شرح زیر است:
«اللَّهُمَّ اِقْذِفْ فِی قُلُوبِ اَلْعِبَادِ مَحَبَّتِی وَ ضَمِّنِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ رِزْقِی وَ أَلْقِ اَلرُّعْبَ فِی قُلُوبِ أَعْدَائِکَ مِنِّی وَ اُنْشُرْ رَحْمَتَکَ لِی وَ أَتْمِمْ نِعْمَتَکَ عَلَیَّ وَ اِجْعَلْهَا مَوْصُولَهً بِکَرَامَتِکَ إِیَّایَ وَ أَوْزِعْنِی شُکْرَکَ وَ أَوْجِبْ لِیَ اَلْمَزِیدَ مِنْ لَدُنْکَ وَ لاَ تُنْسِنِی ذِکْرَکَ وَ لاَ تَجْعَلْنِی مِنَ اَلْغَافِلِینَ.»
🌟 راهکار دیگری که برای رفع کدورت و اصلاح رابطه افراد توصیه شده است، خواندن و دمیدن آیه ۷ سوره ممتحنه به کف دست و سپس کشیدن آن به صورت است. این آیه شریفه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

عَسَى اللَّهُ أَنْ یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُمْ مِنْهُمْ مَوَدَّهً وَاللَّهُ قَدِیرٌ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ

دعای عذرخواهی شوهر
دعای برای عذرخواهی

دعای آشتی و صلح سریع الاجابه

🌟 برای آشتی سریع بین دو نفر دستورالعمل زیر را پیشنهاد می کنند که سه روز آن را تکرار کنید:
چهارده مرتبه آیات شریفه پنجاه و چهار تا پنجاه و ششم از سوره مبارکه اعراف را با خلوص قلبی بر ظرفی از آب پاک بخوانید و سپس قدری از آن آب را بنوشید و بقیه را در چهار گوشه اتاق یا منزل بپاشید. این دعا سریع الاجابه است و خیلی فوری باعث آشتی میان دو نفر خواهد شد.

إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ ۗ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَهً ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا ۚ إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ.

🌟 همچنین از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقل است هر کس با ایمان خواهد که میان دو کس که دشمنی است صلح و آشتی و مودت واقع شود سوره مبارکه معارج را هشت بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند مراد حاصل شود.

دعا برای رفع کدورت بین اعضای خانواده

اگر بین افراد خانواده ناسازگاری پیش آید، باید سوری نبأ را بر روی آب زلالی خواند و آن آب را با غذا به هم زد. آنان از آن غذا بخورند، آشتی خواهند کرد.
نکته مهم: اگر به آب یا مواد غذایی آیه ای خوانده شود، باقی مانده آن نباید دور ریخته شود.

دعای عذرخواهی شوهر از زن
دعا برای عذرخواهی شوهر از زن

دعا جهت صلح و آشتی زن و شوهر

️🌟 نیت کند که آیات ذیل را بر چهار قطعه کاغذ با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و در چهار کنج خانه دفن کند؛ میان ایشان اصلاح شود و به خیر و خوشی زندگی کنند.
ولَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ خَلَقَهُنَّ الْعَزِیزُ الْعَلِیمُالَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَجَعَلَ لَکُمْ فِیهَا سُبُلًا لَّعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَوَالَّذِی نَزَّلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَنشَرْنَا بِهِ بَلْدَهً مَّیْتًا کَذَلِکَ تُخْرَجُونَوَالَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا وَجَعَلَ لَکُم مِّنَ الْفُلْکِ وَالْأَنْعَامِ مَا تَرْکَبُونَلِتَسْتَوُوا عَلَى ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْکُرُوا نِعْمَهَ رَبِّکُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَتَقُولُوا سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَوَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُون (
آیات ۹ الی ۱۴ سورہ زخرف)
🌟 علاوه بر آن، برای آشتی میان زن و شوهر و رفع کدورت میان آنها، می توانید هفت بار صلوات بفرستید و سپس سوره مبارکه نساء را قرائت کنید و در پایان هم هفت بار صلوات بفرستید. میان آنها صلح و آشتی برقرار خواهد شد.

🌟 همچنین می توانید برای آنکه مطلوب و محبوبتان دلبسته و شیدای شما گردد، به نیت شخص مطلوب، ۱۲۰ بار خوانده و سپس دعا کنید:

بسم الله الرحمن الرحیم
أَللهمَّ اجْعَلِ القرآنَ لَنا فِی الدُّنیا قَریناً، وَ فِی القَبْرِ مُونِساً، وَ فِی القِیامَهِ شَفیعاً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
دعای معذرت خواهی از خدا
دعا برای معذرت خواهی از خدا

دعای عذرخواهی از خدا

دعای تجربه شده برای طلب آمرزش و عذرخواهی از خدا و سریع الاثری که در زیر آمده، موجب باز شدن درهای گشایش می شود. این دعا می تواند سبب رحمت الهی و رهای از اثر گناهان شود، در واقع اگر درگیر عذاب وجدان هستید این دعا را بخوانید که تجربه شده است.

اَللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَذِرُ إِلَیْکَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِی فَلَمْ أَنْصُرْهُ‏
بار خدایا، از درگاه تو پوزش مى ‏طلبم:اگر در محضر من بر ستمدیده‏اى ستمى رفته و من به یارى او بر نخاسته باشم،

وَ مِنْ مَعْرُوفٍ أُسْدِیَ إِلَیَّ فَلَمْ أَشْکُرْهُ وَ مِنْ مُسِی‏ءٍ اعْتَذَرَ إِلَیَّ فَلَمْ أَعْذِرْهُ‏
اگر کسى در حق من نیکیى کرده و من سپاسش نگفته باشم، اگر خطا کارى از من عذرى خواسته و من عذرش نپذیرفته باشم،

وَ مِنْ ذِی فَاقَهٍ سَأَلَنِی فَلَمْ أُوثِرْهُ وَ مِنْ حَقِّ ذِی حَقٍّ لَزِمَنِی لِمُؤْمِنٍ فَلَمْ أُوَفِّرْهُ‏
اگر بینوایى از من چیزى طلبیده و من بر او ایثار نکرده باشم، اگر مؤمنى را بر من حقى بوده و من به تمامى ادایش نکرده باشم،

وَ مِنْ عَیْبِ مُؤْمِنٍ ظَهَرَ لِی فَلَمْ أَسْتُرْهُ وَ مِنْ کُلِّ إِثْمٍ عَرَضَ لِی فَلَمْ أَهْجُرْهُ‏
اگر بر عیب مؤمنى آگاه شده‏ ام و آن را نپوشیده باشم، اگر با گناهى رویاروى شده ‏ام و از آن دورى نگزیده باشم.

أَعْتَذِرُ إِلَیْکَ – یَا إِلَهِی – مِنْهُنَّ وَ مِنْ نَظَائِرِهِنَّ اعْتِذَارَ نَدَامَهٍ یَکُونُ وَاعِظاً لِمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنْ أَشْبَاهِهِنَ‏
اى خداى من، از این خطاها و همانند این خطاها، همراه با پشیمانى، از تو عذر مى‏خواهم. تا چون بار دیگر چنان خطاهایى پیش آید، مرا واعظى باشد.

فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ نَدَامَتِی عَلَى مَا وَقَعْتُ فِیهِ مِنَ الزَّلاَّتِ‏

بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندان او و پشیمانى مرا در آن لغزشها که مرتکب شده ‏ام‏

وَ عَزْمِی عَلَى تَرْکِ مَا یَعْرِضُ لِی مِنَ السَّیِّئَاتِ تَوْبَهً تُوجِبُ لِی مَحَبَّتَکَ یَا مُحِبَّ التَّوَّابِینَ‏
و عزم مرا بر ترک گناهانى که بر من روى مى ‏آورند، توبه من قرار ده، توبه‏اى که دوستى تو را سبب شود. اى خدایى که توبه‏ کنندگان را دوست مى ‏دارى.

 

سخن آخر

امیدواریم هیچ گاه به دعا جهت عذرخواهی نیازی نداشته باشید و همواره سیل آرامش در زندگی شما سرازیر باشد. اما اگر در چنین مواردی گیر افتادید، فراموش نکنید که ابتدا توسل به خداوند متعال و سپس دعا کارگشای شما خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که مهمترین آداب دعا کردن را رعایت کنید تا به لطف خدا به خواسته قلبی خود برسید.

شما نیز اگر دعاهای آشتی و عذرخواهی امتحان شده دیگری سراغ دارید، در پایین همین صفحه برای ما بنویسید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید