بهترین ایده برای شغل مغازه داری در ایران چیست؟

با مجموعه‌ای از بهترین ایده برای شغل مغازه داری، انواع ایده برای مغازه زدن، پرفروش ترین مغازه ها، شلغهای جدید برای مغازه زدن و … همراه ما باشید.

اگر قصد راه‌اندازی مغازه‌ای با سرمایه متوسط دارید، باید بدانید که در میان مشاغل آزاد، شغل مغازه داری یکی از بهترین مشاغل ایران و جهان به شمار می‌آید. به علاوه، کسانی که علاقمند به راه‌اندازی کسب‌ و کار شخصی با سرمایه متوسط هستند، به طور معمول، دغدغه انتخاب حوزه فعالیت، میزان سود، ارائه انواع خدمات و مسائلی از این دست را دارند. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا بهترین ایده برای شغل مغازه داری را به همراه میزان سرمایه لازم، سود بازگشتی و … معرفی کنیم.

 

بهترین ایده برای شغل مغازه داری

در ادامه ۱۵ ایده برای مغازه داری را به شما معرفی می‌کنیم که احتمال موفقیت در آن‌ها بسیار بلاست.

کاربران گرامی دقت داشته باشید تمامی قیمت‌های ذکر شده حدودی است و با توجه به تورم روز افزون کشورمان نمی‌توان عددی مشخص بیان کرد. به امید روزی که قیمت اجناس و خدمات روزانه تغییر نکنند.

 

۱. مغازه طلا و جواهر فروشی

یکی از بهترین ایده‌ها برای شغل مغازه داری، به مغازه‌های طلا و جواهر فروشی مربوط می‌شود. در واقع، طلا فروشی علیرغم استرس‌های فراوان در راه‌اندازی، حفظ ایمنی مغازه و میزان سرمایه بالای مورد نیاز، بازدهی بسیار مناسبی نیز دارد؛ از همین روی در گروه مشاغل آزاد پردرآمد، دسته‌بندی می‌شود.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: ۴ تا ۶ میلیارد
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: ۲ تا ۳ سال
  • میزان تخمینی سود: حداقل ۱۴ تا ۱۶ میلیون در ماه

 

۲. فروشگاه لوازم الکترونیکی

یکی از ایده جذاب برای کسب و کارهای کوچک پرسود، همین مورد است! در دنیای تکنولوژی امروزه، ارتباطات و استفاده از لوازم الکترونیکی با سرعت فزاینده‌ای رو به رشد است. در حقیقت، انواع ابزارهای ارتباطی تقریباً در دست همه انسان‌ها در حال استفاده است. موبایل‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ابزارهای دیگر ارتباطی امروزه به وفور در دست پیر، جوان، کارگر، کارمند، شاغل و بیکار دیده می‌شود. همچنین در چند دهه اخیر کسب‌ و کارهای تازه‌ای شکل گرفته‌اند که در راستای رسیدگی به همین ابزارهای ارتباطی بوده‌اند. در همین راستا، فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی در سطح شهرها پدیدار می‌شوند که به فروش و تعمیر انواع گوشی‌های موبایل و ابزارهای مرتبط با آن‌ها می‌پردازند.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۲۰۰ میلیون تومان
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: ۱ تا ۲ سال
  • میزان تخمینی سود: ۱۰ تا ۲۰ میلیون در ماه

 

۳. مغازه لوازم دکوری و کادویی

مغازه‌های لوازم دکور و کادویی از جمله مثال‌های دیگر برای بهترین شغل مغازه داری هستند؛ چرا که در مناسبت‌های مختلف سال و همچنین برای خرید کالاهای دکوری محل کار یا منزل از جانب خانم‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند! بنابراین می‌توان گفت که به طور معمول در تمام فصول سال امکان فروش بالایی خواهند داشت.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: ۶ ماه تا ۱ سال
  • میزان تخمینی سود: حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون در ماه

 

۴. فروشگاه فرش

همان‌طور که می‌دانید، دختران ایرانی در ابتدای ازدواج خود نیاز به تهیه جهیزیه دارند که یکی از اقلام بسیار مهم در آن فرش است. همچنین با توجه به معاملات خرید و فروش ملک یا جابه‌جایی خانواده‌ها به خانه جدید، باعث می‌شود تا یک فروشگاه فرش روزانه چندین فروش را تجربه کند. بنابراین می‌توان گفت که حاشیه سود مغازه‌های فرش و موکت بسیار عالی است. در نتیجه، اگر کسی بتواند سرمایه لازم برای راه‌اندازی آن را تأمین کند، یکی از بهترین مشاغل مغازه داری محسوب می‌شود.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: ۱.۵ میلیارد تا ۲ میلیارد تومان
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: ۲ تا ۳ سال
  • میزان تخمینی سود: حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در ماه

 

۵. فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی دیگر از مغازه‌های پردرآمد، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. بنابراین اگر مغازه لوازم آرایشی خود را در جای خوبی از شهر افتتاح کنید، حداقل روزانه بیش از ۳۰۰ نفر خانم وارد فروشگاه می‌شوند که معمولاً درصد بسیار پایینی از آنان دست خالی بیرون می‌روند؛ لذا میزان فروش در لوازم آرایشی بسیار بالا است.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۲۵۰ میلیون
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۲ سال
  • میزان تخمینی سود: ۱۵ تا ۲۰ میلیون در ماه

 

ایده برای شغل مغازه داری
شغلهای جدید برای مغازه

 

۶. سالن‌ های زیبایی

آرایشگری جزء آن دسته شغل‌هایی است که سوددهی بالایی دارد. پس از بهترین ایده‌ها برای شغل مغازه داری محسوب می‌شود؛ مغازه زیبایی!

سودی که در کوتاه‌مدت می‌توانید طعم شیرین آن را حس کنید. این شغل گرچه یک کار ذوقی و هنری به حساب می‌آید، اما به مثابه یک علم نیز تلقی می‌شود. به عبارتی، تأسیس آرایشگاه نیاز به درک مناسب از این موضوع داشته و آرایشگر باید آمادگی سرمایه‌گذاری یا صرف هزینه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی در آینده را داشته باشد. به علاوه، کسی که به دنبال تأسیس آرایشگاه است، باید محل مناسب این کار را نیز در نظر داشته و توانایی تهیه وسایل مناسب برای آرایشگری را دارا باشد.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۵۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۱ سال

 

ایده برای مغازه زدن
ایده برای مغازه زدن

 

۷. شیرینی فروشی

بیشتر افراد معتقد هستند که مغازه‌های شیرینی فروشی بدون شک از جمله مهم‌ترین مغازه‌های پردرآمد هستند؛ چراکه به طور معمول هیچ فردی اقدام به خرید نسیه شیرینی نمی‌کند! همچنین این کار در حدود دو برابر و حتی مقدار بیشتر در هر کیلو شیرینی سوددهی دارد. به علاوه، می‌توان گفت که به طور کلی میزان ضایعات و دورریز در کار شیرینی‌پزی بسیار پایین است!

حتی جالب است بدانید شیرینی فروشی‌های خانگی نیز جزء سودآورترین مشاغل خانگی محسوب می‌شوند.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۶ ماه تا ۱ سال

 

انواع شغل مغازه داری
انواع شغل مغازه داری

 

۸. مغازه‌ های فروش خشکبار

راه‌اندازی مغازه خشکبار به خصوص آجیل‌فروشی نیز شاید بهترین ایده برای شفل مغازه داری به شمار آید. امروزه مخاطبان بیش از پیش به سلامتی و استفاده از محصولات سالم توجه نشان می‌دهند. این موضوع باعث شده تا محصولاتی سالم و پرانرژی مانند خشکبار و آجیل با رونق بیشتری همراه شوند و مصرف آن‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

در این بازار رقابتی هر یک از کسب‌ و کارها باید در راستای افزایش سهم بازار، برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در حوزه بازاریابی و تبلیغاتی اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند جایگاه مناسبی برای محصولات خود در سبد خانواده‌های ایرانی ایجاد کنند.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حداقل ۱ سال

 

۹. فروشگاه لوازم خانگی

همان‌طور که می‌دانید، لوازم خانگی نیاز همه افراد جامعه است. به علاوه، بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی به دلیل فروش شرایطی و اقساطی، روزانه مشتریان زیادی دارند. با این حال توجه به این نکته حائز اهمیت است که راه‌اندازی مغازه فروش لوازم خانگی علی‌رغم درآمد بالای آن نیازمند سرمایه سنگینی است.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۲.۵ میلیارد تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حداقل ۱ سال

 

۱۰. فروشگاه پوشاک

راه‌اندازی فروشگاه پوشاک یا کسب‌ و کار لباس به طور قطع یک کسب‌ و کار بسیار جدی و تا حدودی سنگین به شمار می‌رود. اداره یک فروشگاه لباس چیزی بیشتر از یک شغل تمام وقت است. این کار برای یک کارمند به منزله کنار گذاشتن امنیت دائمی شغلی در یک شرکت، اداره، با درآمد همیشگی، مرخصی‌های با حقوق، تعطیلی آخر هفته‌ها، شانس ارتقا و ترفیع درجه تلقی می‌شود.

بنابراین اگر واقعا برای راه‌اندازی یک فروشگاه لباس تصمیم جدی دارید، باید بدانید که جذابیت الگوهای لباس‌ها، میزان رفت و آمد مشتری به فروشگاه، موقعیت مکانی فروشگاه و مواردی از این دست بر میزان موفقیتتان تأثیرگذار خواهند بود.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۴۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حداقل ۱ سال

 

لیست انواع مغازه شغل آزاد
لیست انواع مغازه شغل آزاد

 

۱۱. اسباب‌ بازی فروشی

همان‌طور که می‌دانید، بعید به نظر می‌رسد که خانواده‌ای به همراه کودک خود از مقابل مغازه اسباب‌بازی فروشی رد شده و به این مغازه سر نزنند! پس اسباب‌بازی فروشی نیز با عنوان «بهترین ایده برای شغل مغازه داری» سنخیت خوبی دارد. به علاوه، به خاطر داشته باشید که در فروش اسباب‌بازی باید به ‌گونه‌ای عمل کنید که کودکان از شما راضی باشند؛ با توجه به ویژگی‌های شخصیتی شما، این کار هم می‌تواند برایتان بسیار سخت و هم بسیار آسان باشد. توجه داشته باشید که مشتری اصلی و مصرف‌کننده نهایی کالای شما کودکان و خردسالان هستند. در نتیجه، باید آن‌ها را با رضایت بدرقه کنید!

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۲۵۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۱۰ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حداقل ۱ سال

 

۱۲. فروشگاه ظروف و لوازم آشپزخانه

همان‌طور که می‌دانید، لوازم آشپزخانه علاوه بر خانه، در اداره‌جات، سازمان‌ها، مدارس و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه، می‌توان گفت که تقاضا برای این محصول مناسب خواهد بود. همچنین خانم‌ها علاقه زیادی به خرید لوازم آشپزخانه و ظروف نو داشته و به طور غالب مغازه‌هایی که مشتریان آن قشر خانم‌ها هستند، از حاشیه سود خوبی برخوردار هستند. بنابراین در ارتباط با معرفی بهترین ایده برای شغل مغازه داری می‌توان به فروشگاه ظروف و لوازم آشپزخانه نیز اشاره کرد.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۵۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۶ ماه تا ۱ سال

 

۱۳. فست فود

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که کسب‌ و کارهای به اصطلاح شکمی همیشه با سوددهی مناسب همراه هستند. به همین دلیل، به احتمال زیاد فست فودها و ساندویچی‌ها یکی از همین مصادیق باشند. به عبارتی، کسب‌ و کارهای مرتبط با فست فود، خواه یک فست فود مدرن و زنجیره‌ای یا یک ساندویچی کوچک در انتهای یک کوچه خلوت، همواره جذب مشتری بالایی خواهند داشت.

به علاوه، توجه به تغذیه یکی از خصلت‌های مهم ایرانیان است. همچنین ماجراجویی و گشتن به دنبال طعمی جدید و متفاوت امروزه تبدیل به یکی از تفریحات مردم شده است. در همین راستا، فست فودها، رستوران‌ها، ساندویچی‌ها و … جزء مراکز بی‌شماری هستند که با ایده‌های متنوع، جدید، سنتی یا مدرن ایجاد می‌شوند تا به این نیاز جامعه پاسخ بدهند.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۲۰ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۱ تا ۲ سال
پیش از راه اندازی یک مغازه فست فود بهتر است با قوانین و اصول مشتری مداری آشنا شده تا کسب و کارتان رونق بیشتری بگیرد.

 

۱۴. بستنی فروشی

اگر چه بستنی فروشی یک شغل فصلی محسوب می‌شود، اما امروزه خانواده‌ها در فصول سرد سال نیز تمایل به خوردن بستنی دارند! به علاوه، به طور کلی می‌توان گفت که بستنی بهانه‌ای برای با هم بودن در کنار خانواده در بیرون از منزل به شمار می‌آید. بنابراین شاید بد نباشد که در کنار بستنی مواردی همچون شیرینی و قهوه یا در فصول سرد سال شیر کاکائو، شکلات داغ، آبمیوه و سایر موارد مشابه را امتحان کنید!

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۴۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۶ ماه تا ۱ سال

 

مغازه های پردرآمد
مغازه های پردرآمد

 

۱۵. سوپرمارکت

مدیریت سوپرماركت یكی از مشاغل پردردسری است كه هر كسی سراغ آن نمی‌رود. همچنین به طور قطع می‌توان گفت كه مدیریت یک سوپرماركت از نظر دشواری مانند مدیریت یک شركت بزرگ است! اندازه سوپرمارکت‌ها معمولاً از بقالی‌های سنتی بزرگ‌تر بوده و محصولات بیشتری می‌فروشند؛ اما از هایپرمارکت‌ها و سوپرسنتر‌ها کوچک‌تر هستند. همچنین کالاهای سوپرمارکت‌ها کلیه گروه‌های غذایی را شامل می‌شود؛ از جمله گوشت، محصولات روزانه مثل نان، میوه، سبزیجات، محصولات غیر غذایی مثل شوینده‌ها و لوازم بهداشتی که معمولاً در قیمت‌های پایین عرضه می‌شوند.

محصولات خوش آب و رنگی که در همه سوپرمارکت‌ها پیدا نمی‌شود، می‌تواند برگ برنده کسب‌ و کار شما باشد. پس این محصولات را در معرض دید مشتریان مشکل‌پسند قرار بدهید تا به مشتریان ثابت و وفادار سوپرمارکت شما تبدیل شوند. به علاوه، برای اینکه مشتری انتخاب بهتری داشته باشد، بهتر است برای قفسه هر محصول اتیکت قیمت آن را درج کنید.

  • سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی: حداقل ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان
  • میزان تخمینی سود: حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه
  • مدت‌زمان رسیدن به سود: حدود ۶ ماه تا ۱ سال

 

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی لیستی برای یافتن بهترین ایده برای شغل مغازه داری پرداختیم؛ همچنین موارد مربوط به میزان سرمایه اولیه مورد نیاز، سود حاصله و زمان رسیدن به سود را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت، امیدواریم با مطالعه مطالب ارائه شده و بررسی تمامی جوانب احتمالی، بتوانید کسب‌ و کار خود را راه‌اندازی کرده و به موفقیت دست یابید.

نظر شما در مورد مشاغل ارائه شده چیست؟ آیا تجربه‌ای در راه‌اندازی هر یک از موارد فوق داشته‌اید؟ میزان سرمایه و سود شما در راه‌اندازی کسب‌ و کار شخصی خودتان چقدر بوده است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

  • اشتباه می کنی با سرمایه یکی دو میلیون هم میشه زد اول مجبور نیستی همه چی بیاری و می تونی کم بیاری

نظر خود را بنویسید