چگونه جذاب باشیم؟ ۸ راهکار موثر برای جذاب بودن

انگیزه – روانشناسی – چگونه جذاب باشیم؟ بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا فرد جذابی باشند، اما رفتارها یا عادت‌‌های بدی که در ما وجود دارد می‌تواند باعث شود، فردی غیرجذاب و آزاردهنده شویم. عاداتی که گاهی خودمان نیز از وجود آنها آگاه نیستیم. بنابراین اگر شما نیز این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید، تلاش کنید آن‌ها را اصلاح کنید. راهکارهای زیر نیز به شما کمک می‌کند تا جذاب و دوست داشتنی شوید. چگونه جذاب باشیم؟ ۱- مهارت های جدید بیاموزیم اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت‌های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب…

راهکارهایی برای جذاب شدن

انگیزه – روانشناسی – چگونه جذاب باشیم؟ بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا فرد جذابی باشند، اما رفتارها یا عادت‌‌های بدی که در ما وجود دارد می‌تواند باعث شود، فردی غیرجذاب و آزاردهنده شویم. عاداتی که گاهی خودمان نیز از وجود آنها آگاه نیستیم. بنابراین اگر شما نیز این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید، تلاش کنید آن‌ها را اصلاح کنید. راهکارهای زیر نیز به شما کمک می‌کند تا جذاب و دوست داشتنی شوید.

چگونه جذاب باشیم؟

۱- مهارت های جدید بیاموزیم

اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت‌های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب تبدیل خواهیم شد.

کنجکاو باشیم


۲- کنجکاو باشیم

برای اینکه جذاب‌تر باشیم، باید دائم در جستجوی ایده‌ها و تجربیات جدیدی باشیم که احساس و افکار ما را تغییر می‌دهند.


۳- داستان خوب تعریف کنیم

شاید تجربه‌ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشیم ولی اگر نتوانیم آنها را با دیگران در میان بگذاریم، فایده‌ای ندارد. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهیم که وقتی آنها را به زبان می‌آوریم، جذاب باشند. در واقع هر چیزی که به ذهنتان میرسد را در مکالمات خود استفاده نکنید.

خوب گوش کنیم


۴- خوب گوش کنیم

یکی از راه‌هایی که به ما در جذابیت کمک می‌کند، توجه مثبت داشتن به دیگران است. با دقت به دیگران گوش کنید و با اشتیاق حرکات و محرک‌های آنها را دریابید. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، متوجه می‌شویم او به نوعی در تجربه‌های زندگی خود منحصر به‌ فرد است.

سوالات مناسب بپرسیم


۵- سؤالات مناسب بپرسیم

با پرسیدن سؤالات ساده، می‌توانیم روی افرادی که تازه با آنها آشنا می‌شویم تاثیر بگذاریم. تقریباً هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنیم چیزی را می‌دانیم، در حالی که نمی‌دانیم. سؤالات حساب‌ شده، علایق و اولویت‌‌های ما را نشان می‌دهد همین که دیگران ما را بیشتر بشناسند برایشان جذابتر خواهیم بود. بحث را با سوالات حساب شده ادامه و واقعاً به پاسخ‌ها گوش دهیم.

واکنش داشته باشیم


۶- واکنش داشته باشیم

افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌ کننده‌‌ای دارند. باید تمرین کنیم نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگوییم.

شوخ طبع باشیم


۷- شوخ طبع باشیم

یکی از راه‌هایی که به ما نشان می‌دهد، چگونه جذاب باشیم این است که مهارت شوخ طبیعی را در خود تقویت کنیم. در گفتگوهای خود حس شوخ‌ طبعی را توسعه دهیم. عادت به شاد بودن، حتی هنگام شکست‌ را در خود افزایش دهیم. تحقیقات نشان می‌دهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالاً به این دلیل که باهوش‌ تر به نظر می‌رسند.

رابطه با افراد جذاب


۸- رابطه با افراد جذاب

افرادی که با آنها وقت می‌گذرانیم، شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر با افرادی که انرژی منفی دارند و خسته کننده هستند، رابطه داشته باشیم، قطعا رفتارشان در ما تاثیر می‌گذارد. این موضوع در رابطه با افراد جذاب نیز صدق می‌کند. در واقع آنها به ما یاد می‌دهند که چگونه جذاب باشیم.

بداهه گویی


۹- بداهه گویی

هنر بداهه گویی می‌تواند سواد اجتماعی ما را در زندگی روزمره افزایش دهد. این هنر باعث خواهد شد ما شنونده‌های بهتری باشیم و به‌ خوبی روی صحبت‌‌های فرد مقابل خود تمرکز کنیم؛ به جای اینکه روی چیزی تمرکز کنیم که در ادامه مکالمه خواهیم گفت.

روش هایی برای جذاب شدن

کارهای که باعث نادیده شدن شما می‌شود

افرادی هستند که تنها حواسشان به خودشان است یا فقط بر خودشان تمرکز دارند، فکر می‌کنند تنها خودشان شخص مهمی هستند و توجهی به حضور دیگران یا صحبت‌هایشان ندارند. بدانید که هیچ کس تمایل ندارد با شخصی رابطه داشته باشد که فقط خودش را می‌بیند. در ادامه به سایز اشتباهاتی که می‌تواند در جذاب بودن شما باعث بوجود آمدن ایراد شود، اشاره خواهیم کرد.

  • آدم ‌هایی که تصور می‌‌کنند زیبایی بیرونی خیلی مهم‌ است و به قول خودشان عقل مردم در چشمشان است، افراد غیر جذابی هستند. این باطن زیباست که می‌تواند ظاهر شما را جذاب‌تر کند.
  • افرادی هستند که خود را بهتر از دیگران می‌دانند و بیشتر و بهتر کارها را انجام می‌دهند. باید اجازه دهید اطرافیانتان نیز خود را نشان دهند. اگر کسی کار خارق العاده‌ای انجام داده است؛ نگویید اینکه چیزی نیست من …، بگویید من به تو افتخار می‌کنم.
  • افرادی که غیر جذاب به نظر می‌‌رسند، به جای این که از بودن با دوستان لذت ببرند و از آن‌ها مراقبت کنند، همیشه با آنها در جنگ و دعوا هستند. آنها دایم به پشت‌ سر خودتان نگاه می‌کنند و نگران این هستند که از پشت خنجر بخورند.
  • افرادی غیر جذاب هستند مدام از دیگران انتظار دارند که ارزش و احترام بیشتری برایشان قائل شوند.
  • هیچ کس دوست ندارد همیشه یک نفر همه کارها را انجام دهد. یک نفر رئیس باشد. یک نفر بر همه کارها نظارت داشته باشد.
  • افرادی که اغلب صادق نیستند و در مورد همه چیز دروغ می ‌گویند و افرادی که می‌خواهند از همه چیز سردربیاورند ولی افکار خود را پنهان می‌کنند، غیر جذاب هستند.
  • افراد غیر جذاب با دوستانشان طوری برخورد می‌کنند که آنها تحقیر شوند یا در جمعی خجالت زده شوند. اما دوست واقعی نباید رفتارش به گونه‌ای باشد که باعث رنجش و شرمندگی دوستانش شود.
  • افرادی که هیچ کس نمی‌تواند روی کمک آنها حساب کند، یا برعکس بیش از حد به دنبال کمک به کسانی هستند که از آنان درخواست کمک نکرده‌اند، غیرجذاب خواهند بود و کسی در دوستی آنها را نمی‌پسندد.
  • هیچ‌ کس مایل نیست با شخصی دوستی کند که به جای نگاهی مثبت و واقع‌ نگر، به همه چیز از دریچه بدبینی و تنگ نظری نگاه کند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید