۲۰ ایده برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی یک اقدام مقرون به صرفه برای ایجاد تنوع و سرگرم کردن شما و اعضای خانواده‌تان است. شما می‌توانید با همکاری و همفکری همدیگر برای تبدیل دورریختنی‌ها به وسایل جالب بخش‌های مختلفی از کار را بر عهده بگیرید و با هم ایده‌پردازی کنید.

بطور کلی برای کار کردن با دورریختنی‌ها یک ضرب المثل جالب وجود دارد: هر چیزی که خوار آید روزی بکار آید! قطعا با وسایل بی استفاده و دور ریختنی می‌شود کاری کرد! می‌گویید نه؟ پیشنهادات ما برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی را ببینید تا نظرتان در مورد همه چیزهایی که تا پیش از این بهشان می‌گفتید «آشغال و خرت و پرت» عوض شود.

 

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

 

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

شاید فکر کنید بی‌کلاسی است ولی بعضی تزیینات می‌تواند اتفاقا خیلی هم با‌کلاس باشد. مهم نیست این تزیینات از چه ساخته شده‌اند، مهم ذوق و خلاقیت سازنده است. اگر کسی به شما چیزی گفت مطمئن باشید به خلاقیتی که شما دارید و خودش ندارد حسودی می‌کند!

ساخت وسایل تزئینی با مواد دور ریختنی بسیار ساده است. فقط کافیست این بار با دید دیگری به وسایل دور ریختنی خود نگاه کنید. با آن‌ها می‌توانید چیزهای منحصر به فردی بسازید که مانندشان را در جای دیگری نخواهید دید. همچنین آن‌ها فضای خانه را برای شما دلنشین‌تر خواهند ساخت. ما در اینجا برای استفاده از یک سری دور ریختنی‌ها که به طور معمول همه خانواده‌ها آن‌ها را دارند و همیشه هم دورشان می‌اندازند پیشنهاداتی داریم.

 

۱- استفاده از بطری‌های پلاستیکی

اگر از مشتریان پر و پا قرص دوغ و دلستر و آب معدنی باشید از این بطری‌ها زیاد خواهید داشت. در ادامه تعدادی از کارهایی که می‌توان با این بطری‌ها کرد را ببینید:

  • بطری‌های پلاستیکی در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. به جای این که آن‌ها را دور بریزید، با آن‌ها گلدان‌های جالبی درست کنید. کافیست ته بطری را به شکل دلخواه ببرید و رنگ‌آمیزی کنید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی3

 

  • نوع دیگری از گلدان که می‌توانید بسازید با بطری پلاستیکی و سی‌دی‌های بدون استفاده است. بطری را از وسط ببرید و از قسمت در آن به سی‌دی بچسبانید تا به عنوان پایه گلدان عمل کند. از قسمت ته بطری هم می‌توانید مستقلا استفاده کنید. از اسپری رنگ هم می‌توانید برای رنگ آمیزی گلدان استفاده کنید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی1

 

  • یکی دیگر از وسایلی که با بطری پلاستیکی می‌توانید بسازید، جا شمعی‌های بسیار زیباست. به سادگی می‌توانید برش‌هایی را مانند عکس در بطری به وجود بیاورید، آن را رنگ آمیزی کنید و درون آن شمع قرار دهید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی5

 

  • با بطری و قاشق پلاستیکی حتی می‌توانید لوستر‌های زیبا بسازید. ته بطری و دسته‌ی قاشق‌ها را ببرید. بدنه‌ی بطری را با سر قاشق‌ها با چسب بپوشانید. لامپ را درون بطری قرار دهید و از نور زیبای آن لذت ببرید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی4

 

  • با ته بطری‌های اضافی می‌توانید یک لوستر شیک و زیبا بسازید. فقط کافیست آن‌ها را به هم بچسبانید و درون آن لامپ بگذارید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی2

 

  • نوع دیگری از لوستر هم می‌توانید با بطری‌های پلاستیکی بسازید. سر بطری را جدا کنید. سرتاسر آن را به چسب آغشته کنید و طناب نازک یا کاموا را دور آن بپیچانید. لامپ را درون آن قرار دهید و لذت ببرید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی9

 

  • بسته به سلیقه‌ی خود با کمی خلاقیت می‌توان لوسترهای متنوعی با بطری پلاستیکی ساخت. سر بطری را جدا کنید. آن را رنگ آمیزی کرده و سپس با گل‌های کاغذی یا گل‌چینی سر تا سر بدنه را بپوشانید. لامپ را درون آن قرار دهید و از سقف آویزان کنید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی7

 

  • با بطری پلاستیکی حتی می‌توانید چراغ شب‌خواب درست کنید. دو سر بطری را جدا کنید و دور آن را کاموا پیچ کنید. دو صفحه‌ی مقوایی را هم کامواپیچ کنید و زیر سر بطری‌ها قرار دهید. یک بدنه‌ی مقوایی یا نمدی مشبک درست کنید و لامپ را درون آن بگذارید. دو سر بطری را به ابتدا و انتهای آن بچسبانید. چراغ شب‌خواب شما آماده است.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی8

 

  • یکی دیگر از کاربردهایی که بطری پلاستیکی دارد، این است که می‌توان با آن جعبه‌هایی زیبا برای نگهداری وسایل ساخت. سر و ته بطری را جدا کنید و رنگ‌امیزی کنید. ته‌‌ بطری‌ها را روی یک صفحه‌ی چوبی یا پلاستیکی بچسبانید. وسایل خود را درون ته بطری‌‌ها بریزید و از سر بطری‌ها به عنوان در جعبه استفاده کنید. جعبه را می‌توانید به عنوان رومیزی در اتاق یا جای ادویه در آشپزخانه استفاده کنید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی6

 

  • هیچ محدودیتی در استفاده از بطری پلاستیکی وجود ندارد. دو بطری بردارید و ته آن‌ها را جدا کنید. به لبه‌های آ‌ن‌ها زیپ بدوزید. اکنون شما یک جامدادی دردار زیپی دارید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی10

 

  • با ته بطری‌های پلاستیکی و یک میل بافتنی می‌توانید جای زیور آلات برای روی میز یا داخل کمد خود درست کنید.

 

ساخت وسایل تزئینی با بطری  پلاستیکی          

تزیین خانه با استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی

 

تزیین خانه با استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی

 

تزیین خانه با استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی

 

تزیین خانه با استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی

 

تزیین خانه با استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی، ساخت باغچه یا میز با بطری دلستر

 

تزیین خانه با استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی، ساخت مبل کوچک تزیینی با بطری پلاستیکی

 

برای تبدیل این بطری‌های به یک چیز شگفت انگیر یک چاقوی تیز (که آن هم دورریختنی باشد چون ممکن است ناچار شوید چاقو را داغ کنید و بطری را ببرید)، یک قیچی قوی و یک فندک می‌خواهید.

برای اینکه لبه تیز بریدگی‌ها را از بین ببرید لازم است کمی با فندک این سطوح را حرارت دهید. وقتی ذوب می‌شوند دیگر برنده و تیز نخواهند بود. با  آموزش ساخت کاردستی با بطری نوشابه همراه ستاره باشید.

 

۲- استفاده از شیشه مربا

این شیشه مرباها همیشه همه جا هستند! خیلی از فرآورده‌هایی که می‌خریم مثل ترشی، مربا، عسل، رب، خیارشور و … در شیشه هستند و بعد از مصرف مواد غذایی داخل آنها ما می‌مانیم و یک عالمه شیشه خالی که نمی‌دانیم با آن‌ها چه کار کنیم. این ایده‌ها شاید به شما کمک کنند:

  • با بطری‌های شیشه‌ای می‌توان گلدان‌های متنوعی ساخت. شما می‌توانید آنها را رنگ کرده و یا حتی به صورت گلدان‌های آویزی از آن‌ها استفاده کنید.

 

انواع وسایل تزئینی با بطری‌های شیشه‌ای 1

 

  • با شیشه‌های کوچک مربا یا ترشیجات می‌توان جا سوزنی ساخت. فقط کافیست روی در آن پنبه بگذاریم و روی آن یک پارچه بکشیم و دور آن را با نوار دوخت به در بچسبانیم. درون شیشه هم می‌توانیم وسایل ریز خیاطی نظیر دکمه بریزیم.

 

انواع وسایل تزئینی با بطری‌های شیشه‌ای 

استفاده از شیشه مربا برای تزیین خانه

 

استفاده از شیشه مربا برای تزیین خانه

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 6

 

این شیشه‌ها فقط به رنگ و کمی ابزار تزیین نیاز دارند. رنگ مورد استفاده‌تان را می‌توانید با مشورت فروشنده انتخاب کنید. شاید رنگ اکریلیک گزینه مناسبی برای شما باشد. ۳۰ مدل جذاب از گلدان‌ تزیینی دیواری  را حتما ببینید.

 

۳- استفاده از کامواهای رنگی و قرقره نخ

اگر اهل بافتنی باشید حتما از هر رنگ کاموا مقدار کمی نخ کاموا اضافه آمده که نمی‌شود با آن چیزی بافت. برای استفاده از این اضافه نخ‌ها ما به شما پیشنهاد می‌دهیم از آن‌ها برای ساخت پادری با پوم پوم استفاده کرده و از این تو‌پ‌های رنگی زیبا در تزیینات مختلف خانه استفاده کنید:

  • قرقره‌ نخ‌های رنگی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را با حلقه‌های فلزی به هم پیچ کنید. ردیف قرقره‌ها را به یک پایه یا به چارچوب در وصل کنید و به عنوان پارتیشن از آن استفاده کنید.

 

ساخت وسیله تزئینی با قرقره نخ

 

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی - تزیین کلاه با پوم پوم

 

استفاده از پوم پوم ساخته شده با کاموای بلااستفاده برای تزیین

 

پیشنهاد می کنیم  مطلب خلاقیت با کاموا؛ آموزش ساخت ۶ کاردستی خلاقانه با کاموا را دنبال کنید.

 

۴- ساخت شمع

به اطرافتان نگاهی بیندازید. هر چیزی که قابلیت این را داشته باشد که بشود پارافین را آب کرد و درش ریخت می‌تواند به یک شمع تزیینی زیبا تبدیل شود. هر چیزی! از پوست پرتقال بگیرید تا این صدف‌های زیبای کوچک.

 

ساخت شمع با وسایل دورریختنی

 

ناگفته نماند که شمع‌ها همیشه نقش مهمی در تزیین فضای خانه دارند. خصوصا وقت غروب یا وقت میل کردن یک شام رمانتیک و دل‌انگیز.

 

۵- ساخت قاب عکس

شما می‌توانید با در بطری قاب آینه بسازید، با پازل‌های بلااستفاده‌ای که دیگر با آن‌ها نمی‌شود بازی کرد یا با ته مدادهایی که کوچک شده‌اند و دیگر نمی‌شود با آن‌ها نقاشی کشید؛ قاب عکس و… ۲۸ ایده برای ساخت قاب عکس با وسایل دور ریختنی را حتما ببینید.

 

ساخت قابل آینه با در بطری نوشابه

 

تزیین قاب عکس با پازل

 

تزیین قاب عکس با وسایل دورریختنی مثل مدادهای کوچک یا دکمه‌های کیبورد

 

۶- خلاقیت با چوب بستنی

اگر از آن خانواده‌های پرجمعیت و بستنی‌خور قهار باشید حتما در تابستان هر روز کلی چوب بستنی دور می‌اندازید. چوب بستنی‌ها را خیلی راحت می‌شود برای ساخت وسایل تزیینی به کار گرفت. از تزیین یک قوطی کنسرو ساده گرفته تا ساخت قاب عکس، جعبه و عروسک‌های ساده.

  • یک لیوان کاغذی بردارید و دور آن را آغشته به چسب کنید. چوب بستن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و دورتادور آن بچسبانید. برای دسته هم می‌توانید دور یک مفتول فلزی را کامواپیچ کنید و به لیوان بچسبانید. سبد تزئینی خود را روی میزتان بگذارید و از آن لذت ببرید.

 

ساخت وسایل تزئینی با چوب بستنی 1

 

  • ۵ چوب بستنی‌ را کنار هم بگذارید و دو چوب بستنی دیگر را به عنوان بست به پشت آن‌ها بچسبانید. ۴ ردیف ۵تایی درست کنید و به صورت مکعبی کنار هم بچسبانید. اکنون شما یک جا مدادی رومیزی زیبا دازید.

 

ساخت وسایل تزئینی با چوب بستنی 

استفاده از چوب بستنی برای تزیین خانه، ساخت آویز بالرین با چوب بستنی

 

استفاده از چوب بستنی برای تزیین قوطی کنسرو و ساخت قاب عکس

 

۷- ساخت انواع وسایل تزئینی با لاستیک‌های کهنه

باغچه‌ها را واقعا با هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توان تزیین کنید؛ هر چیز بزرگ و به درد نخوری که می‌شود رنگش کرد یا درش چیزی کاشت. خلاقیت در استفاده از لاستیک فرسوده ماشین را حتما ببینید. علاوه بر این از لاستیک های کهنه می توانید برای ساخت وسایل دیگری نیز استفاده کنید که در ادامه با چند ایده در مورد آن آشنا می شوید.

  • لاستیک‌های کهنه‌ی خود را می‌توانید به جای دور ریختن به حیاط ببرید. رنگشان کنید و در آن‌ها گل بکارید.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با لاستیک‌های کهنه

 

تزیین باغچه خانه با وسایل دورریختنی

 

تزیین باغچه با وسایل دور ریختنی

 

  • می‌توانید لاستیک‌های کهنه را آغشته به چسب کنید و سطح آن‌ها را طناب‌پیچ کنید. با اتصال پایه‌های کوتاه چوبی به آن می‌توانید یک میز عسلی شیک و زیبا داشته باشید.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با لاستیک‌های کهنه 2

 

  • همچنین می‌توانید با الصاق یک صفحه‌ی چوبی یا یک شبکه‌ی کشی آن‌ها را به نشیمن و پشتی مبل بدل کنید و مبل و میزهای زیبایی با آن‌ها بسازید.

 ساخت انواع وسایل تزئینی با لاستیک‌های کهنه 3

 

۸- استفاده از دکمه‌های رنگی

لباس‌ها بعد از اینکه کهنه و پاره می‌شوند چه بلایی سرشان می‌آید؟ هر کاری که با لباس‌ها می‌کنید قبلش دکمه‌هایشان را جدا کنید تا بتوانید از این تزیینات زیبا بسازید:

  • دکمه‌های لباس‌های کهنه‌ی خود را جدا کنید و با چسباندن ان‌ها به دور قاب‌هایتان تنوعی تازه به اتاقتان دهید.

 

انواع وسایل تزئینی با دکمه‌های قدیمی 1

انواع وسایل تزئینی با دکمه‌های قدیمی 

استفاده از دکمه‌های باقی‌مانده از لباس‌های کهنه برای تزیین

 

۹- استفاده از سی‌دی

دیگر دوره سی‌دی گذشت و همه برای جا به جایی فایل‌های‌شان از فلش مموری استفاده می‌کنند. این باعث شده هر خانه‌ای که کامپیوتر دارد با انبوهی از سی‌دی‌های به درد نخور روبرو شود. ولی با کمی خلاقیت می‌توان استفاده های خلاقانه ای از سی دی های به درد نخور کرد و وسایل جالبی با آن‌ها ساخت:

 

استفاده از سی‌دی برای ساخت تزیینات

 

استفاده از سی‌دی برای ساخت تزیینات

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 4

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 3

 

۱۰- استفاده از کاغذ باطله یا روزنامه

کاغذ باطله را که دیگر همه دارند. خصوصا خانه‌هایی که دانشجو و دانش‌آموز دارند. می‌شود با این ضایعات یک خمیر کاغذی خوب ساخت. اما تمیزترین و آسان‌ترین روش، این است که کاغذها را نواری کرده و سپس این نوارها را رول کنید. این رول‌ها را می‌توان برای ساخت هر چیزی که فکرش را کنید به کار گرفت.

  • روزنامه یا دیگر کاغذهای دور ریز خود را لوله کنید تا به رول‌های نازکی تبدیل شوند. رول ‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. سپس رول‌ها را به چسب آغشته کنید و به صورت دایره‌ای بپیچانید. اکنون شما دایره‌های کاغذی دارید که به سلیقه‌ی خودتان می‌توانید آن‌ها را به شیوه‌های مختلف بچینید. یکی از این روش‌ها، به شکل درخت است. از این درخت زیبا می‌توانید به عنوان آویز دیوار استفاده کنید.

 

انواع وسایل تزئینی با کاغذهای دور ریز

 

  • دایره‌های کاغذی را به صورت ساده هم می‌توانید به هم بچسبانید و دیوار اتاق خود را زیباتر کنید.

 

انواع وسایل تزئینی با کاغذهای دور ریز2

 

  • با دایره‌های کاغذی حتی می‌توانید ظروف تزئینی بسازید.

 

انواع وسایل تزئینی با کاغذهای دور ریز 1

 

  • برای ایجاد فرم چنین ظروفی می‌توانید یک بادکنک را باد کرده، دایره‌های کاغذی را روی آن به هم بچسبانید و سپس بادکنک را بترکانید.

 

انواع وسایل تزئینی با کاغذهای دور ریز3

 

  • اگر کمی خلاق باشید با رول‌ها و دایره‌های کاغذی می‌توانید وسایل کاربردی‌تری نظیر ساعت دیواری بسازید.

    انواع وسایل تزئینی با کاغذهای دور ریز4

 

ساخت وسایل تزیینی و به درد بخور با کاغذ باطله

 

ساخت وسایل تزیینی و به درد بخور با کاغذ باطله

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 2

 

ساخت گلدان تزیینی با کاغذ باطله

 

۱۱- استفاده از شانه تخم‌مرغ

یکی دیگر از ایده‌های تزیین خانه با وسایل دور ریختنی استفاده از شانه تخم مرغ است. شانه تخم مرغ هم مثل کاغذ، خوب خمیر می‌شود. این خمیر را با آب و چسب چوب می‌سازند. ولی بی‌دردسرترین کار چسباندن این شانه تخم‌مرغ‌ها به هم و ساخت یک چیز جالب مانند میز شانه تخم مرغی به عنوان کاردستی با شانه تخم مرغ است.

  • مانند تصویر شانه تخم‌مرغ را برش دهید و گل‌های کاغذی درست کنید. گل‌ها را دورتادور آینه بچسبانید و یک قاب زیبای آینه بسازید.

 

ساخت وسیله تزئینی با شانه تخم‌مرغ

 

استفاده از شانه تخم مرغ برای تزیین خانه

 

۱۲- استفاده از قوطی‌های کنسرو

اکثر ما با قوطی‌های کنسرو کاری نداریم و یک راست دورشان می‌اندازیم. اما این قوطی‌ها هم گزینه‌های خوبی برای تزیین هستند. فقط باید قبلش خیلی خوب شسته شوند و حواستان را جمع کنید که دستتان را نبرند.

  • دور قوطی‌های کنسرو را با کاغذ کادو یا پارچه بپوشانید. دور آنها طناب یا نخ بپیچید و با گیره لباسی از یک چوب لباسی آویزان کنید. درون قوطی‌ها شمع بگدارید. چوب لباسی را از دیوار آویزان کنید و دیوار اتاق خود را زینت ببخشید.

 

استفاده از قوطی‌های کنسرو برای تزیین خانه

 

۱۳- استفاده از لامپ‌

این لامپ‌های بیچاره هم کم کم دارند به فراموشی سپرده می‌شوند. چون نسل جدید لامپ‌های کم‌مصرف گرمای کمتری تولید می‌کند و در عین حال نور بهتری ارائه می‌دهد. ولی از حق نگذریم این لامپ‌ها خیلی زیباترند. یک حباب شیشه‌ای و شفاف که می‌تواند با یک پایه، یک مجسمه خوب باشد یا می‌شود داخلش هرچیزی گذاشت. 

  • لامپ‌های سوخته و بدون استفاده‌ی خود را می‌توانید خالی کنید و طبیعت کوچکی را درون آن ایجاد کنید. از ماسه، صدف، شاخه‌های کوچک و هر چیز دیگری که مد نظر دارید می‌توانید استفاده کنید.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با لامپ 1

 

  • همچنین می‌توانید درون آن‌ها گیاه بکارید و لامپ‌ها را به گلدان‌های آویز زیبا بدل کنید.

 ساخت انواع وسایل تزئینی با لامپ 

ساخت یک مجسمه تزیینی با لامپ

 

استفاده از لامپ برای ساخت شمع وسایل تزیینی

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 9

 

۱۴- استفاده از قاشق

  • مانند جامدادی قبلی یک جعبه به عنوان گلدان بسازید. قاشق‌های پلاستیکی را رنگ‌آمیزی کنید و به صورت مدور کنار هم بچسبانید تا به صورت گل درآیند. نخ کاموای چندلا را وسط آن‌ها بچسبانید. گلدان شما آماده است.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با قاشق پلاستیکی و فلزی

 

  • سر قاشق‌های پلاستیکی را جدا کنید. یک بطری شیشه‌ای یا فلزی بردارید و از سر آن شروع به چسباندن قاشق‌ها کنید. سرتاسر بطری را بپوشانید. درون گلدانتان گل بگذارید و از آن لذت ببرید.

 ساخت انواع وسایل تزئینی با قاشق پلاستیکی و فلزی 1

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 1

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

 

۱۵- ایده برای ساخت گلدان

  • کفش‌های کهنه‌ی خود را به جای این که دور بیاندازیم تبدیل به گلدان کنیم.

 

انواع وسایل تزئینی با وسایل کهنه‌

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 8

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 7

 

۱۶- انواع وسایل تزئینی با مواد موجود در طبیعت

  • سنگ‌هایی که بیرون از خانه می‌بینید را جمع کنید. یک مفتول قلب شکل بسازید. سنگها را درون آن قرار دهید و روی آن توری فلزی بکشید. قلب سنگی را با زنجیر به دیوار حیاط بیاویزید و از آن لذت ببرید.

 

انواع وسایل تزئینی با مواد موجود در طبیعت

 

  • میوه‌های کاجی که از درخت افتاده‌اند را جمع کنید. آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و با مهره‌های رنگی تزئین کنید. سپس آن‌ها را درون یک گلدان کوچک قرار دهید. اکنون شما یک درخت کاج کوچک تزئینی دارید.

 

انواع وسایل تزئینی با مواد موجود در طبیعت 3

 

  • شاخ و برگ‌های جدا شده از درختان را جمع‌آوری کنید. آن‌ها را حلقه کنید و شاخه‌ی نازکی دورشان بپیچید تا محکم شوند. حلقه‌ی زیبا را می‌توانید به در اتاقتان بیاویزید.

 

انواع وسایل تزئینی با مواد موجود در طبیعت 1

 

  • در پلاستیکی یک ظرف را به چسب چوب آغشته کنید. پوسته‌های پسته را ازمرکز در به صورت دایره‌ای بچینید. در انتها شما یک گل تزئینی خواهید داشت.

 

انواع وسایل تزئینی با مواد موجود در طبیعت 2 

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی 5

 

۱۷- ساخت انواع وسایل تزئینی با در و قوطی نوشابه

  • با در شیشه‌های نوشابه می‌توان روی میز را پوشاند و میز منحصر به فردی ایجاد کرد.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با در و قوطی نوشابه 3

 

  • همچنین با کمی سلیقه و ابتکار می‌توان دیوار آویزهای زیبایی با در شیشه نوشابه ساخت.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با در و قوطی نوشابه 4

 

  • با در شیشه نوشابه می‌توان زیورآلات خلاقانه‌ای تهیه کرد. فقط نیاز به یک زنجیر و یک دستگاه هویه دارید.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با در و قوطی نوشابه

 

  • با چسباندن قوطی‌های نوشابه به یکدیگر می‌توان حلقه‌‌های تزئینی برای در اتاق درست کرد.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با در و قوطی نوشابه 2

 

  • درهای قوطی‌های نوشابه را با یک نخ به هم وصل کنید و دستبند زیبایی برای خود بسازید.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با در و قوطی نوشابه 1   

۱۸- ساخت انواع وسایل تزئینی با رول کاغذی دستمال توالت

  • رول‌های کاغذی دستمال توالت در قطع‌های مختلف را به هم بچسبانید. زنجیری به دو طرف آن آویزان کنید و دیوار خود را با آن زیباتر کنید. اگر در خانه لوله پلیکا هم دارید می‌توانید از آن به جای رول دستمال کاغذی استفاده کنید تا استحکام بیشتری داشته باشد.

 

ساخت انواع وسایل تزئینی با رول کاغذی دستمال توالت

 

  • رول‌های کاغذی دستمال توالت را آغشته به چسب و کاموا پیچ کنید. یک سی دی را نیز به عنوان پایه کامواپیچ کنید. رول‌ها را روی سی‌دی بچسبانید. اکنون یک جا مدادی رو میزی دارید. با روبان و دانه‌های قهوه می‌توانید آن را تزئین کنید.

 ساخت انواع وسایل تزئینی با رول کاغذی دستمال توالت 1

 

۱۹- ساخت وسیله تزئینی با لیوان کاغذی

  • لیوان‌ها را کامواپیچ کنید. از درون آنها رشته لامپ بگدرانید. اکنون شما یک ریسه‌ لامپ زیبا برای اتاقتان دارید.

 

ساخت وسیله تزئینی با لیوان کاغذی

 

۲۰- انواع وسایل تزئینی با وسایل کهنه‌

  • نردبان قدیمی و کهنه‌ی خود را می‌توانیم در نشیمن بگذاریم و آن را تبدیل به جای گلدانهای خود کنیم.

 

انواع وسایل تزئینی با وسایل کهنه‌

 

هر چیزی که فکرش را کنید…

ختم کلام اینکه خلاقیت حد و مرزی ندارد. هر چیزی که فکرش را کنید می‌توانید به کار بگیرید و با آن وسیله‌ای بسازید که به شما و اعضای خانواده‌تان حس خوبی بدهد. وسایلی که از نظر هزینه هیچ خرجی برای شما ندارند اما بهای زیادی دارند! ارزش خلاقیت، تفکر و عشقی که شما برای ساخت یک چیز صرف می‌کنید از همه چیز بیشتر است.

 

ساخت یک خانه یخی برای کودک با ظروف دورریختنی

 

شما چه دور ریختنی‌هایی تولید می‌کنید؟ آیا این ضایعات می‌توانند برای ساخت یک چیز به درد بخور یا تزیینی به کار گرفته شوند؟ نظرات و سوالات خود را در مورد تزیین خانه با وسایل دور ریختنی در بخش نظرات سایت ستاره با ما در میان بگذارید.   

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید