سرکه سیب برای عفونت واژن ؛ روشی علمی یا خرافه‌ای پوچ؟!

سرکه سیب برای عفونت واژن خوب است؟ آیا سرکه سیب برای عفونت رحم خوبه؟ برای عفونت واژن سرکه سیب خوبه یا سرکه سفید؟ همه اینها حداقل یکبار هم که شده از ذهن یک خانم رد شده است. اما در این مطلب قصد داریم به این مسئله بپردازیم که آیا این روش واقعا تاثیرگذار است یا خیر!؟ اگر تاثیر گذار است روش انجام آن چیست؟ با ما همراه باشید. بر اساس یک نظرسنجی، تقریباً ۷۵ درصد از زنان عفونت قارچی واژن را حداقل یک بار در طول عمر خود تجربه می کنند. چرا یک عفونت قارچی واژن پیدا می کنید؟ دانستن…

سرکه سیب برای عفونت واژن ؛ روشی علمی یا خرافه‌ای پوچ؟!

سرکه سیب برای عفونت واژن خوب است؟ آیا سرکه سیب برای عفونت رحم خوبه؟ برای عفونت واژن سرکه سیب خوبه یا سرکه سفید؟ همه اینها حداقل یکبار هم که شده از ذهن یک خانم رد شده است. اما در این مطلب قصد داریم به این مسئله بپردازیم که آیا این روش واقعا تاثیرگذار است یا خیر!؟ اگر تاثیر گذار است روش انجام آن چیست؟ با ما همراه باشید.

بر اساس یک نظرسنجی، تقریباً ۷۵ درصد از زنان عفونت قارچی واژن را حداقل یک بار در طول عمر خود تجربه می کنند. چرا یک عفونت قارچی واژن پیدا می کنید؟ دانستن علت به حل مشکل و عود کمک می کند. عوامل مختلف مانند تغییرات هورمونی، قرص های ضد بارداری، سطح بالایی از مصرف قند، سیستم ایمنی ضعیف بدن و آنتی بیوتیک ها سبب ایجاد شرایط مطلوب در واژن برای رشد مخمر می شوند. یکی از روش های درمان استفاده از سرکه سیب برای عفونت واژن است.

آیا سرکه سیب برای عفونت واژن خوب است؟

این درمان بسیار موثر در نظر گرفته شده است، چرا که آن را به تنظیم PH واژن کمک می کند تا مانع از رشد مخمر شود.

۱. دوش واژینال با سرکه سیب

هنگامی که مخلوط سرکه از طریق دوش واژینال واژن استفاده شود علائم عفونت قارچی مثل خارش و ترشحات واژن کاهش خواهد یافت. روش انجام دوش واژینال به این صورت است که ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ۱ لیتر آب گرم حل می‌کنیم. بهتر است از آب مقطر یا آب فیلتر شده، یعنی آبی که جوشیده و ولرم شده باشد، برای این کار استفاده شود. محلول حاصل را با کمک یک قیف به درون کیسه دوش می‌ریزیم. سپس کیسه را در زیر لگن آویز کرده و به آرامی فشار می‌دهیم. این کار را تا زمان رسیدن به بهبودی دو بار در روز انجام دهید و در صورت بهبودی یا کاهش علائم می‌توانید روزی یک بار انجام دهید یا متوقف سازید.

۲. شستشو با سرکه سیب

می توانید با سرکه سیب، ناحیه واژن را به صورت کامل بشویید. حتی می توانید این کار را پس از تمام شدن دوره قاعدگی و برای پاک شدن به صورت کامل انجام دهید. این روشی است که مورد تایید پزشکان قرار گرفته است. برای انجام این روش در ابتدا باید ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را بردارید و در آب گرم به مقدار یک چهارم لیتر به خوبی حل کنید. این محلول را روزانه به مدت ۱ هفته و روزی یک بار امتحان کنید.

۳. حمام سرکه سیب

سرکه سیب تسکین تحریک، پاک کردن عفونت و گندزدایی را فراهم می کند. وان حمام خود را با میزان کافی آب گرم پر کنید (به اندازه کافی آب بریزید تا کشاله ران درست بالای شکم را پوشش می دهد). ۲ فنجان سرکه سیب و ۱ فنجان نمک دریا یددار به آن اضافه کردن کنید. در وان حمام چمپاتمه بنشینید و زانو خود را به سمت بدن خم کنید. در این مخلوط حمام به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه خیس بمانید.
در آخر به آرامی خود را خشک کنید. برای نتایج موثر، شما می توانید چند قطره از روغن درخت چای به مخلوط اضافه کنید.

سرکه سیب برای عفونت واژینال
سرکه سیب برای عفونت واژن

مضرات سرکه سیب برای واژن چیست؟

دکتر لورن استریچر Lauren Streicher استاد بالینی زنان و مامایی در دانشگاه نورت وسترن از سرکه سیب روی سالادتان استفاده کنید نه در واژنتان. بهرحال دکترهای زیادی نیز هستند که این روش ها را تایید نمی کنند؛ آنها می گویند سرکه سیب اسیدی است و فقط باعث افزایش سوزش پوست داخل و اطراف واژن خواهد شد. هیچ دلیل پزشکی برای استفاده از سرکه سیب بری درمان عفونت مخمری وجود ندارد حتی می تواند باعث از بین رفتن تمام باکتری های خوب واژن شود.

پس در انجام این راه درمانی، زیاده روی نکنید!

 

سرکه سیب برای عفونت واژن در بارداری

ترشحات سفید رنگ در بارداری اگر با سوزش و خارش همراه نباشند، طبیعی هستند و ناشی از تغییرات هورمونی هستند. این موارد نیاز به اقدام درمانی ندارند و نشستن در آب و سرکه و یا اقدامات درمانی خودسرانه هم در بارداری توصیه نمی شود. شما صرفا لباس زیر خودتان را مرتب تعویض کنید و اگر احیانا رنگ ترشحات تغییر کرد و یا با سوزش و خارش همراه شد، برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه کنید.

سرکه سیب واسه عفونت واژن خوبه
سرکه سیب برای عفونت واژن

اصلا از کجا بفهمیم عفونت قارچی داریم؟

۱- ترشحات واژن: یکی از شایع‌ترین علایم عفونت قارچی در طول دوران بارداری، ترشحات سفید رنگی است که از ناحیه واژن خارج می‌شود. هم چنین ممکن است به رنگ سبز یا زرد هم باشد. مقدار این ترشحات می‌تواند زیاد یا کم باشد.

۲- خارش و سوزش: ناحیه تناسلی این بانوان معمولاً متورم می‌باشد و در طول بارداری احساس خارش و سوزش در این ناحیه دارند. سوزش این ناحیه ممکن است شدید شود و شدت سوزش در هنگام رابطه جنسی با همسر و ادرار کردن بسیار بدتر می‌شود.

۳- بوی واژن: موقع عفونت قارچی، بوی نامطبوعی ایجاد می‌شود. البته بوی نامطبوع واژن و یا ترشحات واژن، در بیماری‌هایی نظیر واژینوباکتریال نیز دیده می‌شود. آزمایش ترشحات توسط پزشک متخصص، در تشخیص قطعی و دقیق بیماری به پزشک کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: آیا ارتباطی بین عفونت ادراری و تاخیر در پریود وجود دارد؟

سخن آخر

روش درمانی سرکه سیب برای عفونت واژینال را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. در این راستا لازم است که مطلب «هر آنچه لازم است در مورد ترشحات تخمک‌ گذاری بدانید!» را بخوانید و هر نوع ترشحی را با ترشحات قارچی اشتباه نگیرید.

در رابطه با مفید بودن سرکه سیب برای عفونت واژن اگر تجربه یا نظری دارید، در پایین همین مطلب برای ما و دیگر دوستانتان بنویسید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید