سفید کردن دندان با پوست موز

موز از محبوب ترین میوه ها در بین مردم است که اغلب از خوردن آن لذت می برند. خوردن موز برای سلامتی  مفید بوده و به دلیل مواد مغذی از بهترین تقویت کننده ها برای سلامتی است. اما شاید مهمترین نکته این باشد که تمام مواد مغذی در پوست موز نهفته شده است. پوست موز برای زیبایی پوست شما مفید است و باید در رژیم زیبایی تان گنجانده شود. از این جهت قصد داریم در این مطلب شما را با سفید کردن دندان با پوست موز آشنا کنیم.     پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضد قارچ ها، ضد…

موز از محبوب ترین میوه ها در بین مردم است که اغلب از خوردن آن لذت می برند. خوردن موز برای سلامتی  مفید بوده و به دلیل مواد مغذی از بهترین تقویت کننده ها برای سلامتی است. اما شاید مهمترین نکته این باشد که تمام مواد مغذی در پوست موز نهفته شده است. پوست موز برای زیبایی پوست شما مفید است و باید در رژیم زیبایی تان گنجانده شود. از این جهت قصد داریم در این مطلب شما را با سفید کردن دندان با پوست موز آشنا کنیم.

 

زیبایی با پوست موز

 

پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضد قارچ ها، ضد باکتری ها و آنزیم های مفید برای بدن شما است. به علاوه آنکه سرشار از ویتامین های ب ۱۲ و ب۶ و منیزیم و پتاسیم است که خاصیت ضد التهابی و سم زدایی دارد.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، بیش از چند دهه است که از پوست موز به عنوان یک ماده مغذی و دارویی استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده است که پوست موز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که می توان آن را به صورت مخلوط با آب میوه، شیر موز پخته و سرخ شده استفاده کرد. هرچه موز رسیده تر باشد، پوست و بافت آن شیرین تر و نرم تر می شود و دلیل آن وجود یک هورمون طبیعی گیاهی به نام اتیلن است که در فرایند رسیده شدن میوه ها نقش بزرگی ایفا می کند. به همین دلیل است که موز رسیده شیرین تر است. هورمون های دیگر در موز موجب تغییر رنگ پوست موز به سبز و یا زرد می شود. حال در ادامه به نحوه و روش سفید کردن دندان با پوست موز خواهیم پرداخت.

جرم در واقع رسوبی است که روی دندان ها و لثه ها ایجاد می شود و نه تنها باعث ایجاد بوی بد دهان شده، بلکه رنگ و سلامت دندان ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث پوسیدگی و بروز بیماری های لثه شود. البته افراد زیادی با مصرف چای و قهوه و سیگار کشیدن، زودتر از بقیه افراد دچار جرم های دندانی خواهند شد.

با توجه به اینکه جرم گیری دندان توسط پزشک نسبتا پر هزینه است و علاوه بر تاثیرات نامطلوب بر سلامت دندان و لثه، سطح دندان را هم خشن تر می کند، راه های سادگی خانگی در منزل برای از بین بردن جرم دندان وجود دارد. اگر می‌خواهید تا دندان های خود را به شیوه ای غیر از شیوه پزشکی سفید کنید، یا اینکه سفیدی دندان هایتان را بعد از جرم گیری حفظ کنید، ما به شما سفید کردن دندان با پوست موز را پیشنهاد می دهیم.

سفید کننده دندان با پوست موز

اگر دندان هایی همانند مروارید سفید می خواهید، نباید پوست موز را دور بریزید. پوست موز حاوی سیتریک اسید است که به کم کردن اثر زردی روی دندان های شما کمک کرده و به آن ها درخشندگی می بخشد. به علاوه آنکه موز حاوی مواد ضد پلاک دندان و سالیسیلیک اسید است که نه تنها مانع خونریزی لثه ها شده بلکه سبب مقاومت و محکمی آن ها می شود.

 

خواص پوست موز

علت سفیدی دندان با پوست موز

بسیاری از مردم عادت دارند که با بی تفاوتی پوست موز را درون سطل زباله بیاندازند، اما مردمان کشوری مانند هندوستان سال ها است که در حال بهره بردن از فواید بیشمار این ماده هستند. به نظر شما چرا پوست موز برای سفید شدن دندان مفید است؟ این را باید بگوییم که خاصیت سفید کنندگی دندان با پوست موز، به علت وجود مواد معدنی موجود مثل پتاسیم، منیزیم، منگنز است. این مواد معدنی  بعد از مالیدن به دندان، توسط دندان ها جذب شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. همچنین این نکته را یادآوری می کنیم که شما می توایند باقیمانده ی پوست موزها را برا استفاده های بعدی در فریزر نگهداری کنید. اگرچه رنگ آنها عوض می شود اما باز هم می توانید از آن برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید.. پوست موز خاصیت اسیدی کوچکی دارد که با استفاده از آن در طول روز دیگر به مسواک و دهان شویه نیاز نخواهید داشت.

روش انجام سفید کردن دندان با پوست موز

  1. قسمت داخلی پوست موز تازه را به صورت دورانی برای چند دقیقه به دندان ها بمالید.
  2. بعد از این کار، مسواک بزنید تا باقی مانده پوست موز از دندان هایتان پاک شود.
  3. این عمل را روزی یک بار به مدت یک هفته انجام دهید.

 

روش انجام سفید کردن دندان با پوست موز

فواید مغذی پوست موز

۱- اگر موز با پوست آن مصرف شود، میزان این مواد غذایی چند برابر خواهد شد. به گفته متخصصان تغذیه پوست موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین، منیزیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، ب ۶ و ب۱۲ است.

۲- فایده پوست موز برای محیط زیست بسیار است. پوست موز علاوه بر آنکه برای بدن انسان مفید است، برای محیط زیست نیز سودمند خواهد بود. در سال ۲۰۱۳ موز به عنوان محبوب ترین میوه در آمریکا شناخته شد. هر آمریکایی در آن سال ۲ تا ۵ کیلوگرم موز مصرف کرده بود. با توجه به آنکه هر موز وزنی به طور متوسط ۱۳۰ گرم دارد، طبق این حجم مصرف شده نتیجه می گیریم که در سال ۲۰۱۳ هر نفر ۳۸ موز مصرف کرده وطبق معادلات به عمل آمده در آمریکا حدود ۱۲ میلیارد موز خورده شده بود. از آنجایی  که تمامی آمریکایی ها پوست های موز خود را در سطل زباله می انداختند، اما بخشی دیگر از آن به عنوان کود استفاده می کردند و یا در روند تصفیه آب مورد استفاده قرار می دادند.

۳- چند تکه پوست موز را در آب گذاشته و برای چند روزی بگذارید تا در آب بماند. از آن آب برای آبیاری گیاهان خانگی استفاده کنید. مواد مغذی درون پوست موز می تواند به رشد گیاهان کمک قابل توجهی کند.

۴- از پوست موز سرکه موز تهیه کنید و از آن به عنوان چاشنی سالاد و سبزیجات استفاده کنید.

۵- هنگام کباب کردن گوشت، تکه ای از پوست موز را دور آن بپیچید تا از خشک شدن آن جلوگیری کند.

۶- اگر دارای زگیل بر روی پوست تان هستید، این مشکل به آسانی از طریق پوست موز برطرف می شود. فقط کافی است پوست موز را بر روی محل زگیل بمالید. این کار از ظهور مجدد زگیل جلوگیری خواهد کرد.

۷- پوست موز یک داروی گیاهی عالی برای درمان پسوریازیسدرمان پسوریازیس است. آن را بر روی قسمت درگیر پسوریازیس بمالید. پوست موز دارای خواص مرطوب کننده بوده و از میزان خارش کم می کند و به سرعت موجب بهبود پسوریازیس می شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید