خواص ارده و عسل برای سلامتی

انگیزه – سلامتت – عسل یک ماده بسیار مقوی است که در درمان اکثر بیماری‌ها از جمله رفع آکنه و درمان جای زخم، پاکسازی بدن، مشکلات پوست و مو، پوکی استخوان و خیلی موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده ارزشمند را همراه مواد خوراکی دیگر نیز استفاده می‌کنند. ارده از مایع روغنی است که از دانه کنجد پوست گرفته، برشته و آسیاب شده به دست می‌آید. این روغن دارای ویتامین‌ها و چربی‌های مفید برای بدن است که خود به تنهایی یک وعده کامل غذایی به حساب می‌آید. ارده به عنوان یک صبحانه کامل، تمام انرژی‌های لازم را به بدن می‌رساند.…

خواص ارده و عسل

انگیزه – سلامتت – عسل یک ماده بسیار مقوی است که در درمان اکثر بیماری‌ها از جمله رفع آکنه و درمان جای زخم، پاکسازی بدن، مشکلات پوست و مو، پوکی استخوان و خیلی موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده ارزشمند را همراه مواد خوراکی دیگر نیز استفاده می‌کنند. ارده از مایع روغنی است که از دانه کنجد پوست گرفته، برشته و آسیاب شده به دست می‌آید. این روغن دارای ویتامین‌ها و چربی‌های مفید برای بدن است که خود به تنهایی یک وعده کامل غذایی به حساب می‌آید. ارده به عنوان یک صبحانه کامل، تمام انرژی‌های لازم را به بدن می‌رساند. ارده و عسل هر دو دارای طبع گرم هستند و ترکیب خواص ارده و عسل برای سلامتی و مخصوصا برای سردمزاجان بسیار مفید است.

ارده

خواص ارده و عسل برای سلامتی

از عمده خواص ارده و عسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کاهش فشار خون و کلسترول

ارده و عسل هر کدام برای کاهش فشار خون و کلسترول مورد استفاده قرار می‌گیرند و مصرف متعادل آنها برای بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید است.

۲- تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی

مصرف این دو ماده در فصول سرد انرژی زیادی برای گرم شدن بدن فراهم می‌کند. همچنین مواد موجود در عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. در کودکان نیز برای بالا بردن قدرت یادگیری، تقویت حافظه، تامین انرژی مورد نیاز بدن و کمک به رشد بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳- استحکام استخوان

ارده سرشار از کلسیم است و مصرف آن همراه عسل برای سلامت و استحکام استخوانها مفید است. همچنین برای درمان روماتیسم، آرتروز و بیماری‌های مفصلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عسل برای سلامتی

۴- تقویت قوای جسمانی و چاق کننده

ارده و عسل یک چاق کننده و تقویت کننده نیروی جنسی و قوای جسمانی است و مصرف آن انرژی کافی را به بدن می‌رساند. هر قاشق مرباخوری عسل ۶۰ کالری انرژی دارد. اگر در روز تحرک کافی ندارید با مصرف این دو ماده حتما چاق می‌شوید.

۵- پیشگیری از سرطان و مسکن درد

آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در این دو ماده غذایی، می‌تواند عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب شود. همچنین نرم کننده سفتی‌ها و ورم‌های سفت داخلی و مسکنی برای درد است. از این دو ماده می‌توان به صورت موضعی برای درمان درد نیز استفاده کرد.

۶- اختلالات کبد و کلیه

از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود.

۷- پیشگیری از کم خونی

کم خونی در زنان و دختران بسیار شایع است. از جمله خواص ارده و عسل می‌توان به درمان و پیشگیری از کم خونی اشاره کرد.

عسل

در نهایت ارده و عسل را به عنوان صبحانه و یا میان وعده‌ای سالم و پر انرژی استفاده می‌کنند چراکه ترکیب ارده و عسل برای درمان و برطرف کردن بی‌حسی و کرختی مفید است. همچنین مصرف این دو ماده مفید غذایی با هم، باعث گرم شدن بدن شده و از این رو دارویی شفابخش برای تمامی بیماری‌های ناشی از سرد شدن مزاج بدن به حساب می‌آید.


بیشتر بدانید: آشنایی با خواص ارده و خرما برای سلامتی


نکات مهم در مصرف ارده و عسل

  • این ماده غذایی سرشار از چربی است و کالری بالایی دارد، لذا افراد چاق و دارای اضافه وزن از مصرف مداوم آن اجتناب کنند.
  • افراد مبتلا به دیابت بایستی در مصرف آن احتیاط کنند، زیرا عسل دارای مقادیر زیادی قند هست.
  • برای جلوگیری از فاسد شدن ارده، آن را در محل خشک و خنک نگهداری کنید.
  • افراد گرم مزاج در مصرف آن دقت کنند تا موجب مشکلات دیگر نشوند.
  • مصرف ارده برای افراد با معده ضعیف مناسب نیست، زیرا دیر هضم است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید