فواید خرمالو برای سرماخوردگی

خرمالو، این میوه پاییزه سرشار از خواص متفاوت است که برای بیماری های فصل خود از جمله سرماخوردگی، مادر بیماری‌ها، مفید است. خرمالو غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B6، و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. تمامی این ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین C موجود در خرمالو، به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. بهبود علائم سرماخوردگی، درمان گلودرد و سرفه‌های خشک پاییزی، از مهمترین خواص خرمالو برای سرماخوردگی است. به طور کلی این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت چشم، کاهش علائم پیری، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، بهبود هضم،…

خرمالو برای سرماخوردگی

خرمالو، این میوه پاییزه سرشار از خواص متفاوت است که برای بیماری های فصل خود از جمله سرماخوردگی، مادر بیماری‌ها، مفید است. خرمالو غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B6، و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. تمامی این ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین C موجود در خرمالو، به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. بهبود علائم سرماخوردگی، درمان گلودرد و سرفه‌های خشک پاییزی، از مهمترین خواص خرمالو برای سرماخوردگی است.

خرمالو برای سرماخوردگی

به طور کلی این میوه به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت چشم، کاهش علائم پیری، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، بهبود هضم، کاهش کلسترول، افزایش متابولیسم، تقویت استخوان‌ها، تقویت عملکرد شناختی، کاهش فشار خون و مراقبت از پوست کمک می‌کند.

 

فواید کلی خرمالو برای سرماخوردگی

بطور کلی خرمالو با خواصی که در خود دارد، به درمان برخی از بیماری‌ها نظیر سرماخوردگی کمک می‌کند. فواید این میوه در درمان سرماخوردگی عبارتند از:

  • کاهش و پیشگیری از سرماخوردگی
  • کاهش علائم سرماخوردگی
  • ضد عفونی کننده
  • درمان گلودرد و سرفه
  • افزایش انرژی

۱. کاهش و پیشگیری از سرماخوردگی

اصولا شنیده‌اید که می‌گویند میوه هر فصل را در فصل خودش مصرف کنید تا از خواص آن بهرمند شوید. خرمالو به علت داشتن ویتامین‌های موجود به خصوص ویتامین C، مانع خوبی برای پیشگیری از سرماخوردگی است. همچنین از مهمترین خواص ویتامین C، می‌توان به کوتاه‌تر شدن طول دوره سرماخوردگی و بهبود سریع‌تر آن اشاره کرد.

۲. کاهش علائم سرماخوردگی

مصرف خرمالو به کاهش و بهبود سریع‌تر علائم سرماخوردگی کمک کند. از ویژگی‌های ویتامین ث، کاهش میزان هیستامین در خون است. هیستامین موجب گرفتگی بینی و آبریزش از چشم می‌شود و مصرف میوه‌های دارای این ویتامین، به این فرایند کمک می‌کند.

۳. ضد عفونی کننده

از دیگر خواص خرمالو می‌توان به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و تولید گلبول های سفید را افزایش می‌دهد که عامل اصلی برای بدن در مقابل عفونت‌های میکروبی، ویروسی و قارچی است.

۴. درمان گلودرد و سرفه

مصرف خرمالو رسیده برای گلودرد مفید است و باعث می‌شود گلو نرم شود. همچنین برای عملکرد بهتر غشا‌های موکوسی و راه‌های تنفسی نیز مفید است. با تسکین گلودرد و نرم شدن سینه، سرفه نیز بهبود می‌یابد. برگ خرمالو هم کمک شایانی به گلودرد و سرفه می‌کند. برگ خرمالو را می‌توانید به صورت جوشانده استفاده کنید. برای جوشاندن برگ خرمالو می‌توانید آن را داخل قابلمه‌ای از آب گذاشته و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس آن را صاف کرده و میل کنید. برگ این درخت حاوی ماده‌ای به نام astragalin است که خاصیت آنتی ‌هیستامین داشته و واکنش‌های آلرژیک را کاهش می‌دهد.

۵. افزایش انرژی

ویتامین‌های موجود در خرمالو به عنوان آنتی اکسیدان‌ها در بدن به منظور جلوگیری از خستگی، ضعف عضلانی و کاهش انرژی کمک بسیاری می‌کند. به همین علت باعث جلوگیری از پیری زودرس نیز می‌شود.

خرمالو برای سرماخوردگی

نکاتی مهم در مصرف خرمالو

  • خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد خرمالوی نارس در روز توصیه پیشنهاد نمی‌شود.
  • افرادی که یبوست دارند از خوردن خرمالو مخصوصا نارس اجتناب کنند؛ چرا که تانن موجود در خرمالو باعث تشدید یبوست می‌شود.
  • افرادی که اختلالات روده ای دارند یا عمل جراحی روده داشته اند، یا مبتلایان به بیماری سل هستند در مصرف خرمالو محتاط باشند.
  • اگر خرمالو را با پوست مصرف می کنید، حتما آن را خوب شسته و به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و به خوبی بجوید تا هضم آن آسان باشد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید