۶ دعا برای گوش درد نوزاد، همراه با درمان های سنتی

شاید شما هم جزء دسته افرادی باشید که درباره تاثیر دعا برای رفع انواع بیماری شنیده باشید. برخی از ادعیه و آیات و سوره‌های قرآن می‌تواند بر بهبود انواع بیماری‎ها تاثیر داشته باشد. یکی از این بیماری‌ها گوش درد نوزادان است؛ در احادیث دعا برای گوش درد نوزاد بسیار نقل شده است. در این بین افرادی بوده‌اند که با رعایت کردن آداب دعا کردن و توسل به دعا و احادیثی که از امامان معصوم (ع) نقل شده است، نتیجه خوبی گرفته‌اند. بنابراین برای رفع گوش درد نوزادتان احادیث زیر را بخوانید و با درمان‌های سنتی نیز آشنا شوید.   انواع…

دعا برای گوش درد نوزاد

شاید شما هم جزء دسته افرادی باشید که درباره تاثیر دعا برای رفع انواع بیماری شنیده باشید. برخی از ادعیه و آیات و سوره‌های قرآن می‌تواند بر بهبود انواع بیماری‎ها تاثیر داشته باشد. یکی از این بیماری‌ها گوش درد نوزادان است؛ در احادیث دعا برای گوش درد نوزاد بسیار نقل شده است.

در این بین افرادی بوده‌اند که با رعایت کردن آداب دعا کردن و توسل به دعا و احادیثی که از امامان معصوم (ع) نقل شده است، نتیجه خوبی گرفته‌اند. بنابراین برای رفع گوش درد نوزادتان احادیث زیر را بخوانید و با درمان‌های سنتی نیز آشنا شوید.

 

انواع دعا برای گوش درد نوزاد

۱. سوره مبارکه اعلی

خواندن سوره مبارکه برای درمان گوش درد نوزاد و وزوزهای مکرر آن بسیار توصیه شده است. این سوره را با اعتقاد قلبی در گوش نوزادتان بخوانید و به خداوند متعال برای بهتر شدن این درد توکل کنید.

 گوش درد نوزاد

۲. دعا برای درمان گوش درد از امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای درمان گوش درد دعای زیر را توصیه کرده‌اند؛ این دعا را باید ۷ بار تکرار کنید و دست خودتان را بر روی گوش نوزادتان بکشید:

 الَّذِی سَکَنَ لَهُ مَا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ‏ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ‏ سَبْعَ‏»
«پناه می‌برم به خدایی که هر آنچه در خشکی و دریا و آسمان‌ها و زمین است برای او آرام گرفته‌ اند و قطعاً او شنوا و داناست»

۳. دعای سریع الاجابه برای درمان گوش درد از امام رضا (ع)

امام رضا (ع) دعا برای گوش درد نوزاد نقل کرده‌اند که انشااله با خواندن آن درد گوش نوزاد بهبود یابد؛ دو آیه زیر را ۳ مرتبه بر روغن یاسمن یا روغن بنفشه بخوانید و آن روغن را در گوش نوزاد بریزید:

«کَأَنْ لَمْ یَسْمَعْهَا کَأَنَّ فِی أُذُنَیْهِ وَقْرًاۖ» (قسمتی از آیه ۷ سوره لقمان)
«إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا» (قسمتی از آیه ۳۶ سوره اسرا)

۴. آیه ۹ سوره جن

آیه ۹ سوره جن از دیگر دعاهایی است که می‌تواند بر رفع درد گوش نوزاد موثر واقع شود؛ مدام این آیه مبارک را در گوش فرزندتان بخوانید.

«فَمَن یَسْتَمِعِ الْآنَ یَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا»

۵. حدیث از امام رضا (ع) برای درمان دل درد

همچنین از حضرت امام رضاعلیه السلام روایت شده است که براى رفع تمامى امراض بر آن عضو بخوان:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یا مُنْزِلَ الشِّفآءِ وَ مُذْهِبَ الدَّآءِ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْزِلْ عَلى‏ وَجَعى‏ الشِّفآءَ.
(اى فرو فرستنده شفاء و دور کننده درد درود فرست بر محمّد و آلش و فرو فرست بر درد من شفاء را .)

۶. توصیه امام رضا (ع) درباره گوش درد 

امام رضا علیه السلام برای پیشگیری از گوش درد چنین می‌فرماید:

و من أراد أن لایشتکى أذنه فلیجعل فیها عند النوم قطنه
(هر کس می خواهد گوشهایش درد نگیرد به هنگام خواب در گوشش پنبه بگذارد.)

روش‌هایی توصیه شده امامان برای رفع گوش درد

علاوه بر خواندن دعا، امامان روش‌هایی نیز نقل کرده‌اند که می‌تواند بر درمان گوش درد نوزاد تاثیر شگرفی داشته باشد.

اگر به در کتاب طب الائمه (ع) نگاهی داشته باشید، در یکی از بخش چنین آمده است: یکی از شیعیان نزد ائمه آمده است گفت گوشم درد می‌کند و چرک و خون از آن بیرون می‌آید؛ حضرت فرمودند:

پنیر بسیار کهنه را بسیار بساب با شیر مخلوط کن بعد روی آتش ملایم بگذار؛ بعد از آنکه گرم شد قطره قطره بر گوش خود بریز, به لطف خداوند خوب می‌شود.

کتاب طب الائمه (ع)

در کتاب کافی و شریف درباره درمان گوش درد نوزاد چنین گفته شده است که رنگ کردن مو با حنا برتر از صدقه دادن در راه خداست که اینکار ۱۴ خاصیت دارد که یکی از آن این است که باد را از گوش خارج می‌کند.

امام رضا علیه السلام  مجددا برای پیشگیری از گوش درد چنین می‌فرماید: هر کس مى‌خواهد گوش‌هایش و نیز زبان کوچکش فرو نیافتد، هیچ گاه شیرینى نخورد، مگر این که پس از آن، سرکه غرغره کند. (البته در این مورد مادران شیرده برای اینکه نوزادشان مبتلا به گوش درد نشود، بعد از خوردن شیرینی این کار را انجام دهند.)

 

چندین روش طب سنتی را برای رفع گوش درد

۱. شیر مادر

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های سنتی برای درمان گوش درد نوزاد، ریختن دو یا سه قطره شیر مادر درون گوش نوزاد است. این روش برای درمان هرچه سریع‌تر، بسیار عالی است.

درمان گوش درد نوزاد با شیر مادر

۲. سیر 

یک حبه سیر را له کنید و در روغن کنجد تفت دهید. بعد از آنکه از صافی رد کردید، روغن بدست آمده را در گوش نوزاد بچکانید. سیر خاصیت ضد درد دارد.

۳. زنجبیل

طبع زنجبیل گرم و خشک بوده و  خواص تسکین درد دارد. می‌توانید مقداری زنجبیل تازه خریداری کنید و آب آن را گرفته و در گوش نوزاد بریزید.

۴. عسل

عسل به دلیل طبع گرمی که دارد می‌تواند عفونت‌های درون گوش را خارج کند. برای این منظور، می‌توانید از عسل طبیعی استفاده کنید. خواص ضد التهابی و بی نظیر آن مرهمی مفید برای گوش درد نوزاد است.

۵. میخک

می‌توانید مقداری گیاه میخک تهیه کنید و آن را درون یک پارچه قرار دهید و بعد در گوش نوزادتان بگذارید تا از درد گوش خلاص شود.

میخک برای درمان گوش درد

۶. روغن درخت چای

با قرار دادن یک پنبه آغشته به این روغن می‌توانید به گوش درد نوزادتان کمک کنید.

۷. روغن اوکالیپتوس

روغن اکالیپتوس را مستقیما درون گوش نوزاد نریزید؛ آن را با کمی آب ولرم مخلوط کنید و بعد در هر گوش یک قطره بچکانید.

روغن اکالیپتوس و گوش درد

۸. روغن اسطوخودوس

تقریبا تمامی روغن‌های گیاهی در بهبود گوش درد موثر هستند. می‌توانید روغن اسطوخودوس را با روغن زیتون و روغن درخت چای ترکیب کنید و بعد از این ترکیب شگفت انگیز یک یا دو قطره در گوش کودک بریزید.

۹. روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند از داروهای گیاهی سنتی برای رفع گوش درد باشد. یک قطره روغن زیتون ولرم در گوش نوزاد مستقیما بریزید و یا اینکه پنبه‌ای را آغشته به روغن زیتون کنید و در گوش نوزاد قرار دهید.

 

کلام آخر

در صورتی که گوش درد نوزادتان شدید است، باید به پزشک مراجعه کنید تا روند بهبود سریع‌تر پیش رود و نوزاد از درد به خود نپیچد؛ در کنار توصیه‌های پزشک می‌توانید از مطالب بالا هم برای درمان استفاده کنید. در همین راستا توصیه می‌کنیم به مقاله «۱۴ دعا برای رفع دل درد نوزاد» در انگیزه نیز نگاهی داشته باشید.

شما نیز دعا و یا روشی برای تسکین فوری گوش درد نوزاد سراغ دارید؟ لطفا تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران در انتهای همین صفحه به اشتراک بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید