۶ نمونه نامه معرفی رسمی برای اهداف مختلف

نحوه نوشتن نامه اداری با هر موضوعی، قوانین خودش را دارد که مهمترین آن رعایت احترام و ادب در نگارش نامه است. سپس با رعایت این نکته لازم است به طور خلاصه و واضح به اصل موضوع پرداخته شود تا بهترین نتیجه از آن حاصل گردد. در این مطلب به ارائه چند نمونه نامه معرفی با موضوعات مختلف می پردازیم. چند نمونه نامه معرفی ۱. نمونه نامه معرفی به بانک برای گرفتن وام بسمه تعالی ریاست محترم شعبه …. بانک فلان با سلام و احترام بدین وسیله به استحضار می‌رساند که آقای / خانم….. کارمند شماره ….. که به مدت…

نحوه نوشتن نامه اداری با هر موضوعی، قوانین خودش را دارد که مهمترین آن رعایت احترام و ادب در نگارش نامه است. سپس با رعایت این نکته لازم است به طور خلاصه و واضح به اصل موضوع پرداخته شود تا بهترین نتیجه از آن حاصل گردد. در این مطلب به ارائه چند نمونه نامه معرفی با موضوعات مختلف می پردازیم.

چند نمونه نامه معرفی

۱. نمونه نامه معرفی به بانک برای گرفتن وام

بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه …. بانک فلان
با سلام و احترام
بدین وسیله به استحضار می‌رساند که آقای / خانم….. کارمند شماره ….. که به مدت ….. (سال/ماه) در قسمت ….. مشغول به کار است، به منظور دریافت مبلغ ….. ریال وام / مساعده به شما معرفی می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد. تسریع در واگذاری وام موجب کمال امتنان خواهد بود.
با تقدیم احترام…….

۲. نمونه نامه معرفی نامه برای درخواست همکاری

بسمه تعالی
مدیر محترم کارگزینی شرکت …..
جناب آقای/ سرکار خانم ……..
با سلام و احترام
پیرو درج آگهی استخدام و صحبت قبلی، به پیوست این نامه مشخصات و سوابق شغلی آقای / خانم ….. را برای اعلام آمادگی جهت همکاری به حضورتان تقدیم می‌شود. امید است ِویژگی‌های تحصیلی و مهارتی و سوابق شغلی ایشان مورد توجه آن مدیریت محترم قرار گیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتواند خواسته‌ها و خدمات مورد نظر آن شرکت را برآورده سازد.
با احترام

۳. نمونه نامه معرفی نماینده رسمی و قانونی

امام رضا- علیه السلام – فرمود: شیعیان ما کسانی هستند که تسلیم امر و نهی ما باشند، گفتار ما را سرلوحه زندگی ـ در عمل و گفتار ـ خود قرار دهند، مخالف دشمنان ما باشند و هر که چنین نباشد از ما نیست.

قال الامام الرّضا – علیه السلام – : شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنا، الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا، فَمَنْ لَمْ یَکُنْ کَذلِکَ فَلَیْسَ مِنّا.

جناب آقای ……………..

مدیر کل محترم …..

 موضوع : معرفی نماینده رسمی و قانونی

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند؛ آقای ………. فرزند …….. به شماره ملی ………………………. به عنوان نماینده رسمی و قانونی این شرکت جهت انجام ……….. ، به حضور جنابعالی معرفی می گردد، لذا خواهشمند است دستور لازم جهت همکاری با نامبرده را مبذول فرمایید.

از حضرتعالی کمال تشکّر و قدردانی را دارم.

با تشکر

نمونه نامه معرفی رسمی

۴. نمونه نامه معرفی نماینده

جناب آقای ……………………

رییس محترم آموزشگاه …..

 موضوع : معرفی نماینده

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند؛

آقای ………. فرزند …….. به شماره ملی ………………………. به عنوان نماینده هیئت مدیره …………………. به حضور جنابعالی معرفی می گردد، لذا خواهشمند است در صورت صلاحدید، اقدامات لازم مبذول فرمایید.

قبلاً از همکاری حضرتعالی کمال تشکّر و قدردانی را دارم.

۵. نمونه نامه معرفی کارمند به بیمه تامین اجتماعی

به نام خدا

سازمان تامین اجتماعی شهرستان ………

با سلام و احترام

بدین وسیله آقا/خانم ……… فرزند ………. به شماره شناسنامه ……… و شماره بیمه شده ……… به منظور دریافت سابقه بیمه حضورتان معرفی می گردد.

قبلا از بذل توجه شما کمال تشکر را دارم.

با تشکر ………

۶. نمونه نامه معرفی درخواست انتقالی دانشجویی

بسمه تعالی
جناب آقای……….
ریاست محترم دانشگاه …. ….
موضوع: درخواست انتقالی یا مهمان به دانشگاه …………….
با سلام و احترام
بدینوسیله آقای / خانم ……………. دانشجوی ورودی ماه…. سال ……………. بعلت……………، به جنابعالی جهت میهمانی / انتقالی به مدت ……………… به دانشگاه ……………… معرفی می‌شود.
پیشاپیش از آن مقام محترم بدلیل بذل محبتی که می‌فرمایید کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.
با سپاس و احترام

 

سخن آخر

امیدواریم این متن ها برای شما کاربردی بوده باشد. شما می توانید با کمی تغییر نامه مدنظر خود را به زیبایی نوشته و ارسال کنید. همچنین در صورت نیاز، شما می توانید ۳ نمونه نامه اداری درخواست همکاری + آموزش نکات اصولی و ۲ نمونه نامه اداری پیرو یا عطف و آموزش اصول نگارش آن را نیز در انگیزه بخوانید.

فراموش نکنید که سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید