تاریخ روز دختر ۹۹ چه روزی است؟

نام گذاری روز ملی دختران در زادروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، حرکتی نمادین است. علت این نامگذاری گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه (س) و ترویج ابعاد وجودی آن بانوی بزرگوار در میان دختران مسلمان است تا الگوی دختران مسلمان باشد. این روز در سال ۱۳۸۵ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم‌های رسمی کشور درج شد، این در حالی است که سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ میلادی به فکر انجام این نوع حرکت فرهنگی در تقویم‌های میلادی افتاد. تاریخ روز دختر ۹۹ برابر با ۳ تیر ماه است.   تاریخ روز دختر ۹۹ تاریخ روز دختر ۹۹ و میلاد…

نام گذاری روز ملی دختران در زادروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، حرکتی نمادین است. علت این نامگذاری گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه (س) و ترویج ابعاد وجودی آن بانوی بزرگوار در میان دختران مسلمان است تا الگوی دختران مسلمان باشد. این روز در سال ۱۳۸۵ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم‌های رسمی کشور درج شد، این در حالی است که سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ میلادی به فکر انجام این نوع حرکت فرهنگی در تقویم‌های میلادی افتاد. تاریخ روز دختر ۹۹ برابر با ۳ تیر ماه است.

 

تاریخ روز دختر ۹۹

تاریخ روز دختر ۹۹ و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در این سال مصادف با سه شنبه ۳ تیر ماه و برابر با اول ذوالقعده سال ۱۴۴۱ قمری است. این روز را به مناسبت تولد حضرت معصومه (س)، روز دختر نامگذاری کرده‌اند.

بسیاری با ارسال متن تبریک روز دختر یا عکس روز دختر این روز را تبریک می‌گویند. افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند با استفاده ار  عکس پروفایل روز دختر در شبکه‌های اجتماعی خود، فرا رسیدن آن را شادباش می‌گویند.

تاریخ روز دختر 99
تاریخ روز دختر ۹۹

روز دختر در ایران باستان

در ایران باستان، روز رسمی برای گرامی‌داشت دختران وجود نداشت، اما پنجم اسفند ماه روز سپندارمذگان یا اسفندگان، به عنوان روز زمین و زن گرامی داشته می‌شد. سپندارمذ، نام الهه و نگهبان سرزمین سبز است. از اینرو روز دختر، روز مادر و روز زن، همگی در پنجم اسفند ماه جشن گرفته می‌شد.

روز دختر در کشورهای دیگر

همانطور که گفتیم در ایران روز دختر مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) است، اما کشورهای غیر اسلامی از سال ۲۰۱۲ میلادی، ۸ مارچ را به عنوان روز دختر در نظر گرفته‌اند.

حمایت از دختران جامعه و افزایش سطح درک و آگاهی افراد در مورد نابرابری جنسیتی، یکی از اصلی‌ترین اهداف نامگذاری این روز محسوب می‌شود. نابرابری جنسیتی از دیرباز، زنان و دختران را در اکثر نقاط جهان با چالش‌هایی مواجه کرده است.

تاریخ روز دختر 99
تاریخ روز دختر ۹۹

شما نیز می‌توانید فرا رسید این روز بزرگ را با ارسال متن تبریک روز دختر تبریک بگویید. مجله اینترنتی انگیزه فرا‌رسیدن میلاد حضرت معصومه و روز دختر را به شما تبریک می‌گوید، همچنین از این که ما را در این مقاله همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید