متن در مورد مادر؛ گلچین متن زیبا در وصف مادر

با مجموعه‌ای جدید و احساسی از متن در مورد مادر و متن های زیبا در وصف مادر به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر همراه ما باشید.

با فرا رسیدن روز مادر، همه ما به دنبال راهی برای خوشحال کردن مادرمان هستیم که یکی از این راه‌ها ارسال یک پیام کوتاه تبریک و یا متن زیبا یا ارسال یک شعر در وصف مادر از مولانا به اوست. در این مطلب سعی کردیم تا با نوشتن زیباترین متن در مورد مادر، قدردان کمی از محبت‌های او باشیم. مادرها از عزیزترین‌های زندگی هستند و باید همواره از آن‌ها قدردانی کرد. 

 

زیباترین متن در مورد مادر

متن بلند در وصف مادر

“مهر مادر”

واژه مادر واژه‌ای است که سرشار از مهر، فداکاری و کل خوبی‌های دنیاست. مادران دلسوزترین موجودات روی زمین هستند که از صمیم قلب به فرزندان عشق می‌ورزند. از خودگذشتگی‌های یک مادر برای موفقیت فرزندانش قابل تحسین است. با مهر مادرانه، آروزی بهترین‌ها را برای عزیزانش دارد و در این باره هیچ کوتاهی نمی‌کند. خواسته قلبی مادر، خوشبختی و دیدن لبخند بر روی لب‌های فرزندانش است. اگر در یک کلمه بخواهیم مادر را توصیف کنیم آن کلمه «فداکاری» است. انوره دو بالزاک نویسنده فرانسوی می‌گوید : مادر یگانه موجودی است که عشق پاک حقیقی را می‌شناسد.

 

“دلخوشی زندگی”

دلخوشی هر کسی در این زندگی مادر است. آن اندازه که او جوانه امید و گرما را در دل فرزندانش زنده می‌کند، نور خورشید در مقابل گرمای محبت مادر هیچ است. آن‌قدر که مادر وجودش همچون باغی از گل همه جا را با طراوت می‌کند، بهار در پیش او حقیر است. مادران لطیف‌ترین و معصوم‌ترین آدم‌های روی زمین هستند. باشد که قدرشان را بدانیم.

 

متن در مورد مادر
متن در مورد مادر

 

معجزه آفرینش یعنی مادر

مادر معجزه آفرینش هستی و کسی که منبع آرامش است. آخر نبودن مادر را چگونه می‌توان تصور کرد؟ همه چیزهایی که سبب شادی و خوشحالی است با وجود او معنا پیدا می‌کند، مادر مثل نفس کشیدن برای زندگی حیاتی است. احساس خوشبختی یعنی سایه پر مهر مادر بالای سرمان باشد و دستان گرمش در دستانمان و محبتش را با سخاوت به ما نثار می‌کند.
آری خوشبختی همین است.

مادرم! می دانم چین و چروک‌های صورتت به خاطر تحمل سختی‌هایی است که من هم باعثش بوده‌ام و ای کاش یاد بگیرم پای حرف‌هایت بنشینم تا غم روی قلب مهربانت سنگینی نکند. مادر تنها کسی هستی که موهایش به خاطر بزرگ کردن فرزندانش همچون برف سفید می‌شوند و درد و رنج آن‌ها را پذیرا هستی. برای وقت‌هایی که قدرنشناس بودم مرا ببخش چون تو با گذشت و خوش قلبی.

 

زیباترین متن های کوتاه در وصف مادر

مادرم تنها کسی هستی که در تمام سختی ها پشت و پناهم بودی.
تاریکی‌ها را تو از من دور کردی و روشنایی را به زندگی‌ام بخشیدی.
تنها تکیه گاه روزهای دشوارم، روزت مبارک.

 

 

مادر والاترین مظهر عشق است
مادر دلواپس معنای عشق است
مادر آهنگ صدایش طنین عشق است
مادر تنها فرشته روی زمین است

 

متن در وصف مادر
متن در وصف مادر

 

دعای مادر تنها مرهم قلب شکسته فرزندانش است.

 

 

مهر مادر را نمی‌توان آن‌طور که لایق اوست پاسخ گفت و نه آن را جبران کرد.
بوسیدن دستان پر مهر مادر تنها راه عشق ورزیدن به اوست.
هر جای دنیا هم که باشیم، یاد و خاطر مادر در قلب ما می‌تپد.

 

 

در گلخانه قلبم فقط گلی چون مادر جای دارد که عطر خوش بویش آرامش بخش قلب من است.

 

 

خورشید و ستاره‌ها را باید به پای مادران ریخت. بهترین‌ها و خوب‌ترین‌ها تقدیم مادر که دلسوزترین است
و نگاه مهربانش همیشه مواظب قدم‌هایی است که بر می‌داریم.

 

 

مادر شاهکار آفرینش خداوند است و بی شک که او معجزه زندگی ماست.

 

 

صدای لالایی‌های مادر زیباترین موسیقی در گوشم است.
من به فدای تو برای تمامی آن لحظاتی که مرا در آغوش می‌گرفتی.
هیچ جای دنیا به اندازه آغوش تو امن نیست.
می‌دانم که آغوش گرم مادر تا ابد تنها پناه من است.

 

سخن آخر

امیدواریم که این جملات (متن در مورد مادر) را برای تشکر از مادر خود به کار برده باشید. البته اشعار، متن ها و جملات زیبا برای قدردانی از مادر مهربان و فداکار بسیار گفته و سروده شده‌اند. شعر در وصف مادر یا متن روز مادر تنها بخشی از کلماتند که قادر به توصیف این فرشته زمینی هستند. اگر به دنبال متن مصیبت مرگ مادر هستید می توانید آن را در ستاره بخوانید. 

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید