تعبیر خواب بغل کردن مرده و گریه کردن چیست؟

تعبیر خواب بغل کردن مرده به روایت امام صادق (ع) طولانی شدن عمر است. بغل کردن مرده و گریه کردن در خواب از دیدگاه مطیعی تهرانی رسیدن اخبار خوش به بیننده رویاست.

تعبیر خواب بغل کردن مرده

ستاره | سرویس سرگرمی – تعبیر خواب بغل کردن مرده و گریه کردن در خواب از منظر امام صادق (ع) به “طولانی شدن عمر” مربوط می‌شود. سایر معبرین اسلامی نیز تعابیر مثبتی برای این خواب در نظر گرفته‌اند. در ادامه با تعابیر اسلامی و روانشناسی در آغوش گرفتن مرده و گریه کردن آشنا می‌شوید.

 

تعبیر خواب بغل کردن مرده
تعبیر خواب بغل کردن مرده و گریه کردن

 

تعبیر خواب بغل کردن مرده و گریه کردن

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید:

  • اگر در خواب ببینیم که فرد مرده گریه می‌کند، احتمالاً خبر خوشی دریافت می‌کنید.
  • اگر در خواب ببینیم کسی که مرده است گریه می‌کند، معنای خوبی دارد و نباید از این بابت به دل خود بد راه دهید.

شیخ طوسی می‌گوید:

  • حالت گریه و ناراحتی چهره مرده، در تعبیر خواب موثر است.
  • اگر مرده در ابتدا خوشحال باشد، اما بعد شروع به گریه کند، معنای خوب و مبارکی ندارد.
  • اما اگر شما مرده‌ای را در خواب دیدید که فقط گریه می‌کند و شما فقط گریه کردن او را نگاه می‌کنید، آن را به فال نیک بگیرید.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

روزی موسی زوار عطار نزد امام صادق (ع) آمد و گفت: یا ابن رسول اللَّه خوابی دیدم که مرا به وحشت انداخته است، خواب آن بود که دامادم مرا در آغوش گرفته بود، می‌ترسم عمرم به دنیا نباشد. امام صادق فرمود: ای موسی مرگ را در هر بام و شام منتظر باش، اما هم‌آغوشی مرده‌ با زنده، عمر آن‌ها را درازتر کند.

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

  • اگر ببینی آن شخص مرده، غریبه است و آشنای تو نیست، خبرهای بدی به شما می‌دهند. شاید شخصی تصادف کند و یا فوت کند؛ در هر صورت زیانی به شما می‌رسد.
  • اگر آن شخص را بشناسی و چهره‌اش برایت آشنا باشد، خبرهای خوبی به شما می‌رسد که باعث شادی شما می‌شود؛ از جمله وصلت و ازدواج نزدیکان.

جابر مغربی می گوید:

اگر در خواب ببینی مرده را بغل کردی، یعنی قرار است اشخاصی وارد زندگی شما شوند که برای شما دردسرساز خواهند بود و به شما ضربه می‌زنند و آرامش زندگی‌تان را از بین می‌برند. در کل، به این معناست که اطراف شما با افراد شر پر می‌شود. در این شرایط، باید از هوش خود استفاده کنید و اجازه ندهید آن‌ها به اهداف شوم خود برسند. پس لازم است که امنیت و آرامش خود را با تدبیر، حفظ کنید. اغلب اوقات این پیشامدهای ناگوار برای مردان رخ می‌دهد.

خالد اصفهانی می‌گوید:

  • عموماً اگر مرده‌ای که بغل می‌کنی را بشناسی، برایش خدمتی انجام دهی و نیازی از او را برآورده سازی، تعبیر خوب و مثبتی دارد.
  • بغل کردن مرده می‌تواند به معنای دفع شدن شر و بدی از تو باشد و از شر بلایا در امان باشی.
  • مرده را در خواب بغل کردن یعنی خانواده‌ شما در صحت و سلامت خواهند بود و جانشان از خطرات در امان است.
  • اگر این خواب را دیدید، ممکن است صاحب مال و ثروتی بسیار شوید.
  •  اگر مردی جوان خواب ببیند مرده‌ای از اقوام دوستان یا آشنایان خود را در بغل می‌گیرد، امکان دارد زنی برای او خبری بد بیاورد و آن خبر باعث اندوه شما شود، شاید خبر مرگ کسی را برای آن مرد بیاورند.
  • اگر این رویا را مردان و پسران ببینند معنای خوبی ندارد.
  •  اما اگر زن یا دختری ببیند فرد فوت شده‌ای را بغل می‌کند، بسیار خوب و نیکوست. این دختر عافیت و عاقبت به خیری نصیبش می‌شود؛ مثلاً ازدواج می‌کند و یا در زمینه تحصیلی و کاری موفق می‌شود.

خالد بن علی بن محد العنبری می گوید: اگر ببینید مرده را در آغوش می‌گیرید، امکان دارد شما نیز بمیرید.

ادوارد می‌گوید: اگر کسی در خواب ببینید که یکی از خویشان و یا نزدیکانش مانند پدر برادر مادر و یا خواهر مرده‌اش گریه می‌کند، به معنای اتفاقات ناراحت‌کننده یا بیماری است. حال آن‌که نوع گریه مرده مهم است.

آنلی بیتون می‌گوید: گریستن در خواب به این معناست که اعضای خانواده خبرهای بدی را می‌شنوند.

  • اگر در خواب مرده را در حال گریستن ببینید، تعبیر آن است که اگر فراغ بکشید بعد از مدتی به وصال یکدیگر می‌رسید.
  • اگر دختری مرده را در حال گریستن ببیند، به این معناست که برای رسیدن به معشوق باید فداکاری و از خودگذشتگی کند.
  • اگر فرد که تاجر است و اهل معامله است، مرده را در حال گریه ببیند، یعنی در امور کاری‌اش با شکست مواجه می‌شود.

اچ ميلر می‌گوید: اگر در خواب صدای گریه شخصی را بشنوید، تعبیر آن است که زندگی روی بد خود را به شما نشان می‌دهد.

 

بغل کردن مرده یا گریه کردن یعنی:

  • خرید خانه: اگر خواب ببینید که بر سر قبر کسی که در بیداری زنده است و شما خواب می‌بینید که مرده است، نشسته‌اید و گریه می‌کنید، آن فرد در آینده خانه جدیدی می‌خرد و شما نیز در این شادی سهیم خواهید شد و برای تبریک نزد او خواهید رفت.
  • پاک شدن گناهان مرده: اگر خواب کسی را که واقعا مرده است ببینید و در این خواب اقوام و خویشاوندان برای آن مرده گریه و عزاداری می‌کنند، یعنی آن فرد فوت شده مورد آمرزش و بخشش پروردگار قرار می‌گیرد و در آن دنیا در آرامش است.
  • مشکل در سلامتی: اگر در خواب ببینید که مرده را بغل کرده و گریه می‌کنید، سلامتی شما به خطر می‌افتد، همچنین امکان دارد شخصی از نزدیکان مریض احوال شود.
  • گرفتار شدن به مشکلات: اگر در خواب فردی مرده را ببینید و آن فرد گریه کند، با دیگران به مشکل برمی‌خورید، در واقع این اشخاص حرف شما را نمی‌فهمند، شما را درک نمی‌کنند و دلایل شما را قبول ندارند.

 

سخن آخر

دیدن رویای افراد مرده از جمله خواب‌هایی است که ذهن بیننده‌ خواب را به خود مشغول می‌کند. از نظر نمادین، شخص مرده می‌تواند بخشی از وجود شما باشد که می‌خواهید از خود جدایش کنید. تعبیر خواب ناراحتی مرده نیز ممکن است به “محتاج شدن به دیگران” یا “پول قرض گرفتن” تعبیر شود. شما می‎توانید خواب های خود را در انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا تعبیر آن را برای شما ارسال کنیم.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

  • سلام وقت بخیر
    غروب خوابیدم خیلی خسته بودم
    خواب دیدم یجایی رفتم ک نمیدونستم کجاس و عموم ک سالها باهاش حرف نمیزنم هم اونجا بود بدون اینکه سلام کنم به عمو وارد ی سالن شدم ک تمام آشناهام اونجا بودن و شوهر عمه ای خودمو دیدم که سالها پیش فوت کرده بود در خواب دیدم ک مریض احوال بود و من پریدم بغلش و کلی گریه کردم و تو خواب احساس پناهی کردم و سبک شدم در خواب یهو از خواب پریدم

    • سلام و درود بر شما؛ ممنونم! خوابتان بیان کننده ی آشفتگی و مشکل در زندگی تان است. ممکنست اشاره ای به بخشی از شما باشد که نیاز به شفا دارد. شاید از اینکه احساس ناراحتی و قربانی بودن می کنید، لذت می برید. باید این عمل را متوقف کنید و دست از تأسف خوردن به حال خودتان بردارید! علامتی از ماهیت مراقب و عشق ورزنده ی شماست. نیاز به عاطفه ی شدیدتر دارید یا لازمست عشق شدیدتری بنمایانید. تعبیر دیگر: ممکنست حاکی از این باشد که لازمست مهربان تر باشید. تعبیر دیگر: نیاز به تماس فیزیکی یا احساسی دارید. گویای تمایل و کشش قلبی تان بسوی شخصی خاص است. نمایانگر موقعیت یا رابطه ی کنونی در زندگی تان است که شبیه ویژگی و مدل ایشان است. ممکنست این را می نمایاند که چگونه لازمست به این رابطه یا موقعیت، اجازه ی پایان یافتن دهید.

  • مریم قرئی

    سلام همسر من به تازگی یعنی ۲۰ صفر روز اربعین مادرشون رو به خاک سپوردن و شب شهادت امام رضا خواب دیدن که مادر شون رو دارن به خاک میسپارن که کفن کنار میره و مادر فوت شده نفس عمیق می کشد و چشمانش را باز می کند و به همسرم که پسرش هستش اشاره کرده و به او می گوید بیا بغلم و بعد شروع به گریه کردن می کنه لطفا تعبیر این خواب رو بفرمایید با تشکر .

    ‌. ،

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی می ترسید ایشان را از دست بدهید یا بیان کننده ی راهیست که با فقدان ایشان کنار آیید. از خوابتان بعنوان فرصت آخر استفاده می کنید که با ایشان برای بار آخر، خداحافظی کنید.

  • سلام خوبین
    دیشب خواب دیدم که عمه ام که دوسال فوت شده اند رو بغل کردم و شروع به گریه کردن کردم وقتی، عمه ام دید من دارم گریه میکنم ایشون هم گریه کرد
    تعبیرش چیست ممنون میشود راهنماییم کنید

    • سلام و درود بر شما؛ ممنونم! خوابتان بیان کننده ی موقعیت یا رابطه ی کنونی در زندگی تان است که شبیه ویژگی و مدل ایشان است. ممکنست این را می نمایاند که چگونه لازمست به این رابطه یا موقعیت، اجازه ی پایان یافتن دهید. نشانگر برخی ناراحتیهای عمیق در زندگی شما است. احساسات غمگینی خود را سرکوب می کنید. سرکوب کردن این احساسات، همیشه گواه بر سلامتی نیست.

  • سلام دوست گرامی
    ببخشید که زحمت میدم بهتون
    من خواهرم رو هفت ماه پیش بر اثر بیماری از دست دادم ، امروز خواب دیدم تو مجلس خانوادگی بودیم خونه مادرم، یهو خواهرم اومد یه شال سفید کت صورتی و شلوار سفید تنش بود زمانی که زنده بودم همیشه قشنگ لباس میپوشید ، با دو نفر از فامیلامون روبوسی کرد یهو من بلند شدم رفتم جلو محکمممم بغلش کردم خیلی محکم بغلش کردم خیلی بوسش کردم نمیخواستم ازش جدا شم میدونستم فوت شده داشتم از دلتنگیش خفه میشدم انقدر تو اون حال گریه کردم که با صدای گریه خودم بیدار شدم
    میشه بهم بفرمایین تعبیرشو
    من هنوزم دلتنگشم هنوزم باور نمیکنم انقدر معصومانه رفت…. 🙁

    • سلام و درود بر شما؛ خواهش می کنم! خوابتان نشانگر برخی ناراحتیهای عمیق در زندگی شما است. احساسات غمگینی خود را سرکوب می کنید. سرکوب کردن این احساسات، همیشه گواه بر سلامتی نیست. دلتنگ او هستید و می کوشید خاطره های گذشته تان که با او داشتید را بازیابی کنید. در تلاشید با زندگی روزمره تان کنار آیید و همراه شوید.

  • سلام
    خواب دیدم کنار یکی که اشنا بود وحال خوشی نداشت نشسته بودیم بعد دیدم همسایه مون که فوت شده بود چند متری دورتر وایساده ودیدم اشک میریخت اومد کنارمون نشست و اومد اون خانوم که حالشو خوب نبود بغل کنه که یدفه دیدم خواهر خودمه که چند ساله فوت شده یعنی هردو فوت شدن چند ساله و اینکه همدیگه رو تو بغل گرفتن و بوس کردن
    تعبیرش چیه ؟لطفا

    • سلام و درود بر شما! خوابتان از دید سنتی: به دیدار مزارشان خواهید رفت و برایشان خیرات می دهید.

  • خانوم خونه

    سلام من خواب دیدم که یه مکانی بود توش زندایی من که خیلی دوسش داشتم نزدیک ۱۰سال پیش به رحرمت خدا رفتند
    همون لباس های گل گلی که قبلا میپوشید و خیلی دوسشون داشت تنش بود
    زل زده بود به با تعجب
    مثه اینایی که چند سال طرفو‌ ندیده باشن…
    رفتم سمتش و بغلش کردم اشکام میومد بهش میگفتم زندایی تو قلبت مهربونه واسم دعا کن مشکلاتم حل بشه
    میگفت نگران نباش خدابزرگه حل میشه
    از اخرم که گفت زود برو که مامانت اینا منتظرتن
    چون اوناهم تو خواب بودن ولی فقط من زندایی رومیدیدم اونا نمیدیدن

    • سلام و درود بر شما! خوابتان از دید سنتی: به دیدار مزارشان بروید و برایشان خیرات بدهید!

  • سلام بر شما
    خواب دیدم که مادر بزرگم که ۳‌ ۴ سال قبل فوت شده رو در بغل میگیرم و از فرط خوشی گریه میکنیم

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی می کوشید زمانی که با او، وقتی که زنده بودند، گذرانده اید را زنده کنید.

  • سلام من خواب پدرمو دیدم که دوماه فوت شدند
    خواب دیدم عروسی واسه داداشم گرفته توخواب میدونستیم بابام قراره به زودی فوت بشه چون مریض بودن فوت کردند بعد از عروسی رفتم محکم بغلش کردم
    همینجوری دور خودمون میچرخیدیم وگریه میکردم میگفتم بابا من چیکار کنم بدون تو اون هم میخندید میگفت هیچی میمیری

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی می ترسید ایشان را از دست بدهید یا بیان کننده ی راهیست که با فقدان ایشان کنار آیید. از خوابتان بعنوان فرصت آخر استفاده می کنید که با ایشان برای بار آخر، خداحافظی کنید.

  • سلام خاله ام ۱۶ سال پیش فوت شده دیشب خواب دیدم با لباس های نو پوشیده و بهم رسیدیم همو بغل کردیم و گریه کردیم و او احوال مادرم و پرسید منم گفتم خوب نیست
    لطفا بهم بگید تعبیرش

    • سلام و درود بر شما! خوابتان از دید سنتی: به دیدار مزارشان بروید و برایشان خیرات بدهید!

  • سلام من مادرم مريض احوال هستن ايشان خواب ديدن پسرعمويشان كه فوت كرده ايشان را در اغوش گرفته و گريه ميكند ممنون ميشم تعبيرش رو بگيد

    • سلام و درود بر شما! خوابتان از دید سنتی:‌ صدقه بدهید و به دیدار خویشان بروید!

  • ناشناس

    سلام من خواب مادربزرگم رو دیدم که کنار مادرم نشسته و اروم جفتشون گریه میکنند اما بعد مادر بزرگم دو دستش رو باز کرد و منو بغل کرد و بعد مادرم رو هم کنار من بغل کرد و هر سه تا با صدا گریه میکردیم ممنون میشم جواب بدین🥲

    • سلام و درود بر شما! خوابتان از دید سنتی: برایشان خیرات بدهید!

  • سلام پدر من دو سال است ک فوت شدن و ایشون رو خیلی دوست داشتم. هر وقت مادرم که زنده هستن منو اذیت میکنن همیشه پدرم ب خوابم میاد. امشب خواب دیدم ک من اب خوردم و اون اب بدمزه باعث حالت تهوع من شد و وقتی در حالت تهوع بودم پدرم کنارم اومد و منو تمیز کرد و من بغلش گرفتم و گریه کردم خیلی احساس دلتنگی میکردم و پدرمم هم با گریه من ب گریه افتاد. تعبیرش چیه؟

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی می ترسید ایشان را از دست بدهید یا بیان کننده ی راهیست که با فقدان ایشان کنار آیید. از خوابتان بعنوان فرصت آخر استفاده می کنید که با ایشان برای بار آخر، خداحافظی کنید.

  • سلام خواهرم دو ماه پیش بر ار بیماری و ناگهانی فوت کرد الان خواب دیدم انگار از خواب بد پریده و گریه میکرد که من خواب فلان چیز رو دیدم یعنی قراره بمیرم ؟ منم میدونستم قراره فوت کنه تو خواب محکم بغلش میکردم و گردنش رو بو میکردم و میگفتم گریه نکن اما میدونستم قراره به زودی بره انقدر بوش میکردم و گریه میکردم که بیدار شدم خیلی تلخ بود خیلی

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی ممکنست نشانگر احساسات تان درباره ی کسی دیگر باشد. اگر در زندگی تان گریه نمی کنید، ممکنست ساده تر با این مسأله کنار بیایید، تا اینکه خودتان را ببینید که گریه می کنید. مرگشان هنوز در ذهن تان تازه است. هنوز می کوشید با واقعیتی که او رفته است، خو بگیرید.

  • سلام
    من خواب مادر بزرگم رو دیدم که یکسال هست فوت کرده و وارد خونه میشم میبینم نشسته سر یه سفره که همه اقوام هم اونجا نشستن وقتی میبینمش میرم پیشش و کلی گریه میکنم و میگم دلم واست تنگ شده اونم با لبخند منو بغل میکنه و میبوستم میگه منم دلم واست تنگ شده ( کاملا سرحال بود)
    فقط یه چیزی که هست تو خواب دیدم چشم راستش مصنوعیه.

    • سلام و درود بر شما! خوابتان نشانگر برخی ناراحتیهای عمیق در زندگی شما است. احساسات غمگینی خود را سرکوب می کنید. سرکوب کردن این احساسات، همیشه گواه بر سلامتی نیست. مرگشان هنوز در ذهن تان تازه است. هنوز می کوشید با واقعیتی که او رفته است، خو بگیرید.

  • سلام خداقوت
    من خواب دیدم کسی که مرده خیلی زیاد دوستش دارم و عاشقشم و در اغوش کشیدم و بعد بلند بلند باهم خندیدیم و اونم بهم می‌فهموند عاشقمه

    • سلام و درود بر شما؛ ممنونم! خوابتان یعنی لازمست تکلیف مسأله هایتان را روشن کنید و رهایشان کنید بروند. فشار شدیدی به خود نیاورید! نشانه ی آزاد کردن لذت و خوشی است. علامتی از ماهیت مراقب و عشق ورزنده ی شماست. نیاز به عاطفه ی شدیدتر دارید یا لازمست عشق شدیدتری بنمایانید. تعبیر دیگر: ممکنست بیان کننده ی این باشد که لازمست مهربان تر باشید. تعبیر دیگر: نیاز به تماس فیزیکی یا احساسی دارید. حاکی از تمایل و کشش قلبی تان بسوی شخصی خاص است.

  • سلام ، پدر من به تازگی فوت شدن تو خواب بغلش کردم و بهش گفتم خیلی دلتنگتم اونم گفت منم همینطور و باهم گریه کردیم ، و بهم گفت نمیدونم چرا هروقت تورو میبینم بیشتر گریم میگیره ، میخواستم بدونم تعبیرش چیه؟قبلا هم یبار خوابش دیده بودم خودش بغلم کرد و گریه کردیم.

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی مرگشان هنوز در ذهن تان تازه است. هنوز می کوشید با واقعیتی که او رفته است، خو بگیرید. (خدا ایشان را در پناه خویش مورد رحمتش قرار دهد و به شما صبر و امید به زندگی بدهد!)

  • سلام امروز بعدازظهر خواب خواهرمو دیدم که یکساله فوت کرده.
    دوماه از خودم کوچیکتر بود، چند وقت یکبار خوابشو میبینم که میاد تو مدرسه کنارم میشینه.
    دفعه های قبل خیلی عادی بودیم و تو خواب نمی‌دونستم که فوت کرده،
    ولی امروز تو خوابم فهمیده بودم که فوت کرده رفتم نزدیکش بغلش کردم و هردومون گریه میکردیم و اون سعی داشت دلداریم بده
    تعبیر خاصی داره ؟؟

    • سلام و درود بر شما! خوابتان یعنی دلتنگ او هستید و می کوشید خاطره های گذشته تان که با او داشتید را بازیابی کنید. در تلاشید با زندگی روزمره تان کنار آیید و همراه شوید.

  • با سلام خواب دیدم با همه اعضای خانواده دعوا میکنم چون مال پدرم را بالا کشیدن. آماده برگذاری مراسم وبدرقه کسی هستیم .من وآنها باهم دعوا میکنیم. ودر آخر پدرم به اتاق آمد وگریه کنان به من گفت این کارها رو نکنم همسرم رو از من میگیرن (مادر من)وهمدیگر رو در آغوش گرفتیم و گریه شدیدی کردیم ومن بیدار شدم.

    • سلام و درود بر شما! خوابتان به احساسات منفی نهفته تان اشاره دارد که درباره ی شخصی در زندگی تان دارید. در ابراز احساسات منفی تان مشکل دارید؛ لازمست آنها را بخاطر حل کشمکش درونی، ابراز کنید. تعبیر دیگر: حاکی از تلاطمی است که از درون، آزارتان می دهد. تحت تنش و استرس شدیدی هستید. نشانگر برخی ناراحتیهای عمیق در زندگی شما است. احساسات غمگینی خود را سرکوب می کنید. سرکوب کردن این احساسات، همیشه گواه بر سلامتی نیست.

  • سلام خواب دیدم پدربزرگم که مرده بود رو دیدم که بهم گفت برای دندونات که زرد شده خودم چی درست میکنم درست شه و لبخند مهربونی زد )در واقعیت زرد هست دندونام) ومن از خوشحالی اینکه بهم لبخند زد( هر وقت خوابش میبیم نمیخندید بهم تما ایندفعه خندید ) رفتم بغلش کردم لباس مشکی پوشیده بود و منم لباس قرمز و همینطور که بغلش کرده بودم آروم اشک میریختم از خوشحالی
    اما خبر داشتم که مرده و فقط دوست داشتم بغلش کنم

    • سلام و درود بر شما! خوابتان از دید سنتی: برایشان خیرات بدهید!

نظر خود را بنویسید