در روزهای کرونایی چگونه در خانه بمانیم و سرگرم شویم؟

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، دائما از رسانه‌ها و فضاهای مجازی از طرف کادر پزشکی در کل کشور، به همه هشدار داده می‌شود که برای پیشگیری بهتر است، در خانه بمانیم. پس بهتر است ایده‌هایی برای اینکه بدانیم چگونه در خانه بمانیم؟ اما از لحظاتمان لذت ببریم داشته باشیم. در این مطلب می‌خواهیم برایتان بگوییم چگونه در خانه بمانیم؟ و از آن نهایت لذت را ببریم.  چگونه در خانه بمانیم، اما کسل نشویم؟ ۱. کیک و شیرینی پزی همراه با افراد خانواده نزدیک عید نوروز هستیم و شاید به دلیل وجود کرونا و پیشگیری، نخواهیم از شیرینی فروشی‌ها…

چگونه در خانه بمانیم؟

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، دائما از رسانه‌ها و فضاهای مجازی از طرف کادر پزشکی در کل کشور، به همه هشدار داده می‌شود که برای پیشگیری بهتر است، در خانه بمانیم. پس بهتر است ایده‌هایی برای اینکه بدانیم چگونه در خانه بمانیم؟ اما از لحظاتمان لذت ببریم داشته باشیم.

در این مطلب می‌خواهیم برایتان بگوییم چگونه در خانه بمانیم؟ و از آن نهایت لذت را ببریم. 

چگونه در خانه بمانیم، اما کسل نشویم؟

۱. کیک و شیرینی پزی همراه با افراد خانواده

نزدیک عید نوروز هستیم و شاید به دلیل وجود کرونا و پیشگیری، نخواهیم از شیرینی فروشی‌ها شیرینی تهیه کنیم. یک روش عالی برای شاد کردن افراد خانواده و لذت بردن از این ایام، پختن انواع شیرینی و کیک با کمک همدیگر هست.

پخت شیرینی و کیک و بوی مطبوعی که در خانه می پیچد انرژی همه افراد خانه را زیاد کرده و آن‌ها را شاد می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود در کنار خوردن یک شیرینی خانگی خوشمزه اصطلاحا روحیه همه عوض شود و احساس بهتری داشته باشید.

به گفته پزشکان داشتن حس خوب و آرامش، باعث قوی‌تر شدن سیستم ایمنی شده و شما را نسبت به ویروس‌ها مقاوم‌تر می‌کند. اگر تا به حال کیک یا شیرینی در خانه درست نکرده‌اید می‌توانید اولین تجربه‌تان را با آموزش‌های کیک و شیرینی پزی در انگیزه مثل طرز تهیه کیک یخچالی موزی شروع کنید.

۲. انجام دادن بازی های خانگی

امروزه به دلیل وجود مشغله‌های زیاد شاید کمتر وقت کنیم کنار خانواده و به خصوص کودکانمان باشیم. ماندن در خانه برای پیشگیری از کرونا شاید بهترین فرصت برای گرم‌تر شدن روابط خانوادگی باشد. انجام بازی‌های خانگی مفرح و شاد همراه با هیجان و خنده می‌تواند این روابط را عمیق‌تر کرده و به‌علاوه باعث شور و نشاط بیشتر در فرزندانمان شود. همچنین به دلیل نیاز به تمرکز در برخی بازی‌ها، افکار منفی ناشی از وضعیت بیماری کرونا از ذهنمان دور شده و حس بهتری خواهیم داشت.

چگونه در خانه بمانیم

۳. کسب مهارت‌های جدید

این دوران زمان بسیار مناسبی برای دیدن آموزش مهارت‌هایی است که تا به حال فرصت آن را نداشته‌اید. به عنوان مثال همیشه دوست داشته‌اید نرم افزار فتوشاپ را یاد بگیرید اما فرصت نکرده‌اید. خبر خوش این است که به دلیل وجود کرونا برخی سایت‌های آموزشی آموزش‌های خود را با تخفیف بالا و یا حتی رایگان در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

پس بدون معطلی موضوع مورد علاقه خود برای یادگیری، انتخاب کرده و با یک سرچ ساده شروع به دیدن آموزش آن کنید. با این کار پس از گذشت دوران بحران کرونا نه تنها ضرر نکرده‌اید، بلکه به توانایی‌ها و مهارت‌های خودتان افزوده‌اید و شاید با این کار چند برابر در کارتان، پیشرفت کنید.

۴. ورزش کردن

ورزش کردن همیشه و همه جا خوب است. فرصتی که الان با ماندن در خانه برایمان ایجاد شده است، یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام ورزش است. هر روز همراه با خانواده، با گذاشتن یک موسیقی انرژی‌بخش و زیبا این کار انجام دهید. انجام حرکات موزون و رقص، آن هم به طور دسته جمعی تاثیر بسیار خوبی از نظر فیزیکی و روحی بر شما خواهد داشت و سیستم ایمنی بدنتان را قوی می‌کند.

۵. تمیز کردن خانه و بیرون ریختن وسایل اضافی

چگونه در خانه بمانیم؟ با اینکه نزدیک عید نوروز هستیم و معمولا همه ما ایرانی‌ها خانه تکانی انجام می‌دهیم، شاید به دلیل مشغله زیاد نتوانسته باشیم این کار را به صورت عمقی در تمام نقاط خانه انجام دهیم.

انجام کارهای فیزیکی مثل مرتب کردن کمدها، آشپزخانه و … و همچنین بیرون ریختن وسایل بدون مصرف، باعث حس آرامش در بدن می‌شود و افکار منفی را از ما دور می‌کند. به‌علاوه اگر در بین وسایلتان مواردی را پیدا کردید که برای شما دیگر کاربرد ندارد، اما قابل استفاده است، می‌توانید آن‌ها را جداگانه نگه دارید تا به افراد نیازمند بدهید. این کار نیز، باعث ایجاد حس شادی در ما می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد.

چگونه در خانه بمانیم

۶. دیدن فیلم‌ و سریال

دیدن فیلم همیشه سرگرمی بسیار خوبی است. هر کدام از ما بر حسب سلیقه‌مان از فیلم‌ها و موضوعات خاصی لذت می‌بریم. فرصت پیش آمده زمان خوبی برای دیدن فیلم‌هایی است که تا الان وقتش را نداشتیم. ما پیشنهاد می‌کنیم در این دوران بحرانی، بیشتر فیلم‌های کمدی و طنز را نگاه کنید که باعث ایجاد خنده و شادی شود، تا روحیه شما را قوی‌تر و بدنتان را نسبت به بیماری مقاوم‌تر کند.

۷. بازی‌های پرهیجان آنلاین

خوشبختانه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بیشترین پیشرفت تکنولوژی وجود دارد. شما می‌توانید با دانلود بازی‌های آنلاین طبق سلیقه شخصی خودتان با افرادی که آن‌ها نیز به آن بازی علاقه دارند ساعت‌ها بازی کنید و از هیجان آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید با خواندن مطلب کسب درآمد از بازی‌های آنلاین در انگیزه، علاوه بر هیجان پول هم کسب کنید.

۸. خانه تکانی گوشی و لپ تاپ

برای همه ما پیش آمده است که مطالب زیادی را در گوشی‌ها و کامپیوترهای خود بر حسب نیاز ذخیره کرده‌ایم و مدتی بعد دیگر به آن احتیاج نداشتیم. اما در حال حاضر بدون کاربرد در سیستم یا گوشی ما هستند و حافظه آن را برای مطالب جدید اشغال کردند. الان بهترین زمان برای پاکسازی سیستم و گوشی است؛ می‌توانید خودتان را از شر همه فایل‌ها و مواردی که به دردتان نمی‌خورد خلاص کنید.

۹. آواز خواندن جمعی

موسیقی‌های شاد بگذارید و با همه افراد خانواده آن را بخوانید. موسیقی شاد، باعث افزایش انرژی مثبت شما می‌شود و باعث رهایی از افکار منفی می‌شود. اگر این کار را با همدیگر و با صدای بلند انجام دهید تاثیرش چند برابر می‌شود. این کار علاوه بر شادی، هماهنگی و روابط خانوادگی را ارتقاء می‌بخشد.

۱۰. سرگرم شدن با گل‌ها و باغبانی

چگونه در خانه بمانیم و چکار کنیم؟ از نظر روانشناسی باغبانی، از کارهایی است که حس آرامش و شادابی عجیبی به انسان می‌دهد، که حتما باید آن را تجربه کنید. می‌توانید گلدان‌هایتان را جابه‌جا کنید. برگ‌هایش را تمیز کنید. برگ‌های خشک شده را جدا کنید. با گل‌هایتان صحبت کنید تا رشد بهتری داشته باشند و حس بهتری در شما ایجاد شود. حتی اگر گلدان‌های ساده دارید با دیدن آموزش و پیچیدن کاغذهای تزئینی به دور آن‌ها می‌توانید فضای شادتر و زیباتری برای خانه خود ایجاد کنید.

چگونه در خانه بمانیم

۱۱. خواندن کتاب‌

چگونه در خانه بمانیم و کتاب نخوانیم؟ خواندن کتاب نیز، همیشه یک سرگرمی عالی محسوب می‌شود که علاوه بر سرگرمی، مطالب زیادی به ما یاد می‌دهد و شخصیتمان بیشتر از پیش رشد پیدا می‌کند. در این زمان اگر به مسائل انگیزشی و یادگیری رموز موفقیت و افزایش اطلاعات علمی مربوط به کسب و کارتان علاقه داشته باشید، بهترین فرصت است تا به پیشرفت خودتان و خانواده‌تان کمک کنید. اگر علاقه شما با خانوادتان هماهنگی دارد می‌توانید این کار را به طور دسته جمعی انجام دهید و هر قسمت از کتاب را یکی از اعضای خانواده بخواند و بعد راجع به آن صحبت کنید. تاثیر شگرف این کار به قدری است که اگر امتحانش کنید حتی بعد از دوران بحران کرونا نیز به آن ادامه می‌دهید.

۱۲. ساختن هفت سین زیبا و وسایل تزئینی در خانه

شما می‌توانید این فرصت را غنیمت بشمارید و با آموزش‌های فراوانی که در سایت‌ها و فضاهای مجازی هست یک عید متفاوت‌تر از هر سال برای خودتان رقم بزنید. مثلا می‌توانید با داشتن چند جام شیشه‌ای، گل‌های پارچه‌ای، مروارید و مواردی از این دست خلاقیت خود را محک زده و یک هفت سین یا وسایل تزئینی دیگر درست کنید. یا با خواندن آموزش ساخت کاردستی عید نوروز برای کودکان، با همراهی فرزندتان کاردستی درست کنید.

۱۳. انجام کارهای عقب افتاده

اگر در روزهای معمولی فرد پر مشغله‌ای هستید و آن قدر کار دارید که نمی‌دانید کدام را انجام دهید، الان یک فرصت عالی برای ساختن یک عادت خوب و سازنده است. با خودتان خلوت کنید و لیست تمام کارهایی که باید انجام می‌دادید و عقب افتاده است و یا در روزهای آینده باید انجام دهید بنویسید. سپس از نظر اهمیت انجامشان آن‌ها را اولویت بندی کنید و برای هرکدامشان یک راه حل کاربردی بنویسید. نتیجه آن به قدری لذت‌بخش است که این کار را ادامه خواهید داد و کم کم به یک عادت عالی در شما تبدیل می‌شود.

۱۴. انجام مدیتیشن

اگر هنوز هم می‌پرسید چگونه در خانه بمانیم و سرگرم شویم، یکی از کارهایی که باعث آرامش و دوری از استرس می‌شود، انجام مدیتیشن است. اگر استرس زیادی دارید و نمی‌توانید فعالیت‌های دیگر را با حوصله انجام دهید مدیتیشن به شما کمک می‌کند، تا این دوران را بهتر پشت سر گذاشته و آرامشتان را حفظ کنید. شما می‌توانید از مطلب ۲۰ روش موثر و کاربردی برای رسیدن به آرامش درونی در انگیزه نیز کمک بگیرید.

چگونه در خانه بمانیم

سخن آخر

امیدواریم از ایده‌ها و راه کارهایی که برای اینکه «چگونه در خانه بمانیم؟» برایتان گفتیم نهایت لذت را برده باشید و با انجام آن‌ها استرس را از خود دور کرده و بیشترین بهره‌وری را از فرصت پیش آمده ایجاد کنید.

شما نیز اگر ایده یا سرگرمی خاصی را می‌شناسید که می‌تواند به کاربران ما در این دوران کمک کند حتما در پایین همین صفحه برای ما بنویسید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش انرژی خود به مطلب چگونه نگرش مثبت داشته باشیم نیز در انگیزه سری بزنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید