سوهان زدن ناخن‌ در خانه با ۱۰ مرحله آسان

برای آشنایی با سوهان زدن ناخن‌ به شکل صحیح که دارای ترفند‌های خاصی است، با ما همراه شده و با دیدن این فیلم‌های آموزشی، از ناخن‌های زیباتری برخوردار شوید.

سوهان زدن ناخن‌ در خانه

سوهان زدن ناخن‌ یکی از مراحل مانیکور ناخن و پدیکور  است که برای زیبایی و دوام ناخن‌ها انجام می‌شود. سوهان کشی برای فرم دادن به ناخن‌ها استفاده می‌شود و با این کار هر کسی می‌تواند فرم متناسب با دست‌های خود را روی ناخن‌ها اعمال کند.

این کار دارای اصولی است که با آشنا شدن با آن می‌توانید با صدمه کمتر و دقت بیشتر، ناخن‌های زیباتری داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

 

مراحل سوهان زدن ناخن‌

۱. انتخاب شکل ناخن‌ها

به طور کلی برای فرم دادن به ناخن ۵ مدل متفاوت وجود دارد که قبل از شروع سوهان کشیدن، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این شکل‌ها عبارت هستند از:

  • مربع
  • بیضی – مربع یا مستطیلی
  • بیضی
  • گرد
  • بادامی یا تیز (این نوع از ناخن از نوع ناخن گرد و مربعی فراوان‌تر است.)

با توجه به تصویر زیر مدل هر کدام از این شکل‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

 

سوهان زدن ناخن‌

 

۲. شستشو و خشک کردن دست‌ها

بعد از انتخاب مدل دلخواهتان باید دست‌های خود را با صابون بشویید و زیر ناخن‌ها را به خوبی تمیز کنید. سپس با یک حوله دست‌ها را خشک کنید تا رطوبت آن‌ها به طور کامل گرفته شود.

💅 هشدار: رطوبت موجود در ناخن می‌تواند سبب شکنندگی یا ایجاد قارچ در ناخن شود.

 

شستشو و خشک کردن دست‌ها

 

۳. کوتاه کردن ناخن‌ها

اگر ناخن‌های خیلی بلندی دارید و یا آن‌ها از فرم افتاده‌اند، ابتدا باید ناخن‌هایتان را به یک اندازه کوتاه کنید. توجه داشته باشید که برای هر یک از مدل‌های بالا، باید ناخن‌ها را به میزان مشخصی کوتاه کنید؛ پس از گرفتن ناخن‌ها و کوتاه کردن بیش از حد طول آن‌ها خودداری کنید.

 

 

۴. انتخاب سوهان مناسب

امروزه تنوع سوهان در بازار بسیار زیاد است و انتخاب یک سوهان مناسب می‌تواند کار سختی باشد. بهترین نوع سوهان‌ها سوهان سمباده‌ای یا کریستالی است که علاوه بر نرمی، کمترین آسیب را به ناخن وارد کرده و قیمت مناسبی هم دارد. سوهان‌های فلزی می‌توانند آسیب زیادی به ناخن وارد کنند.

در مرحله اول باید از سوهان‌های نرم (تعداد دانه‌های بالاتر) استفاده کنید تا به بافت ناخن آسیب نرسانید. سوهانی با ۲۴۰ دانه برای شروع خوب است.

 

انتخاب سوهان مناسب

 

اگر ناخن‌های خشک و شکننده‌ای دارید قبل از سوهان کشیدن و مانیکور کردن، آن‌ها را در محلول آب و نرم کننده قرار دهید.

 

۵. روش صحیح سوهان زدن ناخن‌

تا اینجای کار تمام مراحل ذکر شده، مراحل آماده سازی ناخن‌ها برای کشیدن سوهان بود که جهت سوهان زدن ناخن‌ها بسیار مهم است. سوهان فقط باید در یک جهت به ناخن کشیده شود. سوهان را از یک قسمت کناره‌ها شروع و به سمت مرکز ادامه دهید. برای شروع این کار باید از قسمت خارجی (کناره) ناخن شروع کرده و سوهان را به سمت وسط (مرکز) ناخن بکشید.

این کار را به آرامی و نرمی انجام دهید و آنقدر تکرار کنید تا فرم ناخن به شکل دلخواهتان درآید. فرم‌دهی به ناخن‌ها بستگی به سایز ناخن دارد.  بعد از اینکه یک سمت ناخن تمام شد، سمت دیگر را نیز به همین روش شکل دهید. 

💅 توجه: زاویه سوهان را با توجه به فرمی که از بخش یک انتخاب کردید بگیرید.

 

 

💅 هشدار: توجه داشته باشید که سوهان کشیدن باید به یک جهت باشد و استفاده از دو جهت مخالف (یعنی رفت و برگشتی سوهان کشیدن) فرم ناخن را زشت می‌کند.  

در تصویر زیر می توانید طریقه صحیح سوهان زدن ناخن را مشاهده کنید:

 

سوهان ناخن، لاک ناخن، فرنچ ناخن، عکس ناخن، طراحی ناخن، کاشت ناخن

 

  • سوهان را به شکل عمودی بر روی ناخن قرار می‌دهیم و به آرامی روی ناخن می‌کشیم تا ناخن به سایز دلخواهمان برسد.
  • برای سوهان‌زدن کناره‌های سوهان را موازی ناخن قرار می‌دهیم و به آرامی به ناخن می کشیم. با سوهان زدن کناره‌ها می توان شکستگی‌های ناخن را هم برطرف کرد.
  • در آخر برای بیضی یا مربع‌کردن سر ناخن‌ها با سوهان به نوک ناخن حالت می‌دهیم.

 

۶. سوهان کشیدن سر ناخن

قسمت جلویی یا همان سر ناخن‌ها را بهتر است با سمت نرم سوهان مرتب کنید، زیرا قسمت بالایی ناخن از دیگر بخش‌های آن نازک‌تر بوده و در نتیجه شکننده‌تر است. برای این قسمت سوهان را موازی با سر ناخن قرار داده و در جهت مستقیم به آرامی از جلو به عقب حرکت دهید. در سوهان زدن مراقب باشید تا ناخن‌هایتان را زیاد کوتاه نکنید.

 

 

۷. استفاده از بافر یا پولیش برای ناخن‌ها

وقتی تمام ناخن‌ها را یک به یک سوهان کشیدید، نوبت پولیش کردن آن‌هاست. با اینکه این مرحله اختیاری است و بسیاری آن را انجام نمی‌دهند، ولی می‌تواند به زیباتر شدن و براق‌تر شدن سطح ناخن‌ها کمک کند؛ پس به شما توصیه می‌کنیم با صبر و حوصله تا آخر آن را انجام دهید.

برای این کار از بافر یا یک سوهان نرم استفاده کنید و آن را روی سطح ناخن قرار داده و در جهت بالا به پایین بکشید. برای روی سطح هر ناخن به آرامی این کار را تکرار کنید.

 

 

💅 توجه: دقت داشته باشید که بافر زدن یا پولیش ناخن‌ها نباید بیشتر از یک بار در ماه انجام شود.

 

۸. تمیز کردن زیر ناخن‌ها

با استفاده از یک برس یا وسیله‌ی مخصوص، زیر ناخن‌ها را به خوبی تمیز کرده و هر آنچه کثیفی وجود دارد را بگیرید. اگر از وسیله‌ای فلزی و تیز استفاده می‌کنید بسیار مراقب باشید.

 

تمیز کردن زیر ناخن‌ها

 

زیر ناخن‌ها را به آرامی سوهان بکشید تا بافت‌های نرم زیر ناخن از بین نروند.

 

۹. بررسی مجدد ناخن‌ها

در آخر تمام ناخن‌ها را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید همه ناخن‌ها به یک شکل و یکدست و صاف هستند. قرینه بودن ناخن‌ها و نداشتن لبه‌ی زائد و تیز مهم است.

 

بررسی ناخن‌ برای سوهان زدن

 

۱۰. استفاده از روغن مخصوص کوتیکول

کمی روغن مخصوص کوتیکول یا روغن نارگیل را روی ناخن‌ها زده و به آرامی ماساژ دهید تا آن‌ها را مرطوب کنید. توجه داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده برای ناخن بسیار اهمیت دارد، زیرا باعث سلامت و شادابی آن‌ها می‌شود.

 

 

💅 توجه: خوب است بعد از هر بار شست و شوی دست‌ها، کمی مرطوب کننده یا روغن کوتیکول روی سطح ناخن‌ها بزنید.

همچنین شما می توانید در آخر روی ناخن‌هایتان را لاک بزنید تا محافظی در برابر شکستگی باشد.

 

حرف پایانی

باید توجه داشته باشید که قبل از اقدام به لاک‌زدن، ناخن‌های خود را سوهان زده باشید. فقط ناخن‌های بلند نیستند که زیاد به چشم می‌آیند، بلکه ناخن‌های کوتاه نیز در صورت رسیدگی و محافظت از آن به نوبه خود زیبا خواهند بود. ناخن‌های کوتاه به خصوص در کارهای خانه و کارهای دستی کاربردی ترند پس کوتاه یا بلند بودن ناخن نقش زیادی در زیبایی ناخن ندارد.

مهم ناخن‌های زیبا و سالم هستند که تاثیر بسزایی در زیبایی دستان شما خواهند داشت. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند این زیبایی را به دستان شما ببخشد، سوهان‌زدن صحیح ناخن‌هاست.

امیدواریم از خواندن مقاله سوهان زدن ناخن‌ لذت برده باشید و یاد گرفته باشید چطور به آسانی در خانه ناخن‌های خود را مرتب کنید. اما خوب است بدانید که تکرار بیش از حد این کار می‌تواند از مقاومت ناخن‌ها کم کند؛ پس هر ۲ یا ۳ هفته یکبار، ناخن‌هایتان را سوهان بکشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در این راستا، حتما مطلب «آموزش فرنچ ناخن در خانه» را در ستاره بخوانید.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید